Operation Fresco Green

Auteur Topic: Operation Fresco Green  (gelezen 3572 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Gepost op: 30 september 2010, 11:31:25
Een aantal beelden terugkijkend mbt "Operation Fresco Green" (het overnemen van de basis brandweer taken in de UK door Defensie personeel tijdens stakingen van burger brandweer personeel) vraag ik mij twee dingen af;

1) Heeft het brandweer personeel in Nederland stakingsrecht en;

2) Is er binnen Defensie voldoende personeel en materieel beschikbaar om deze taken over te nemen?

Ter info: Tijdens de stakingen in de UK mocht er geen gebruik worden gemaakt van het burger materieel.

Cobra4

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 30 september 2010, 11:49:48
Wat beeld materiaal:

Operation Fresco Green Goddess

Operation Fresco Green Goddess Part 2

Operation Fresco - Firefighters strike - Crawley

FIRE DURING THE STRIKE THE ARIVALL

fire during the strike the army taking over

Fire Strikes Royal Navy Turnout

Tijdens een oefening in 2002 in Schotland mocht ik, op een Schotse kazerne,  getuige zijn van de voorbereiding van de Britse Defensie op deze staking. Men had het "geluk" dat men een aantal weken had om het personeel te trainen voor deze inzet.

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #2 Gepost op: 30 september 2010, 16:07:02
Een aantal beelden terugkijkend mbt "Operation Fresco Green" (het overnemen van de basis brandweer taken in de UK door Defensie personeel tijdens stakingen van burger brandweer personeel) vraag ik mij twee dingen af;

1) Heeft het brandweer personeel in Nederland stakingsrecht en;
JA, staken is een algemeen recht, kan verboden worden door rechter.

2) Is er binnen Defensie voldoende personeel en materieel beschikbaar om deze taken over te nemen?a
kan ik je binnenkort meer over vertellen, ik heb deze vraag doorgespeeld naar officier veiligheidsregio brabant zuidoost

Ter info: Tijdens de stakingen in de UK mocht er geen gebruik worden gemaakt van het burger materieel.
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

Cobra4

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2010, 07:42:32
Bedankt.  O0 Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Bart S

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2010, 09:18:00
Een aantal jaren geleden zijn er KLu brandweermensen in Nederland ingezet in burger brandweerkazernes, tijdens stakingen van de burger-brandweer. Zij maakten overigens wel gebruik van de burger voertuigen.

Cobra4

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2011, 05:24:42

Heb je al een antwoord ontvangen?

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2011, 07:18:33
Heb je al een antwoord ontvangen?

Als die OVR wijs is zal hij hierop geen antwoord geven. Defensie wil graag meer samenwerken met de HV-diensten van de veiligheidsregio's, je maakt je niet echt populair door bekend te maken dat je in staat bent hun taken over te nemen  ::)
wat ik zelf overigens ook niet geloof dat ze op grote schaal kunnen

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2011, 08:17:44
Een aantal jaren geleden zijn er KLu brandweermensen in Nederland ingezet in burger brandweerkazernes, tijdens stakingen van de burger-brandweer. Zij maakten overigens wel gebruik van de burger voertuigen.

Een aantal jaren geleden heeft Defensie,KL en KLu,de taken van brandweer Amsterdam overgenomen op aanvraag van de Burgermeester.
Hierbij werden o.a.mensen van de brandweerkorpsen van de schietkampen en ook ander burgerpersoneel van defensie met een brandweerachtergrond ingezet

Cobra4

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2013, 23:07:17
Nog een filmpje over "Operation Fresco".

Green Goddess NYR 296 John Powell HFRS HQ