Krakersrellen 2010

Auteur Topic: Krakersrellen 2010  (gelezen 11268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #40 Gepost op: 2 oktober 2010, 17:30:45
Confrontatie krakers met politie in Nijmegen

NIJMEGEN (ANP) – Na afloop van een demonstratie van krakers zaterdagmiddag in Nijmegen is het tot een confrontatie met de politie gekomen. De Mobiele Eenheid moest in actie komen toen krakers vanaf het eindpunt op het Joris Ivensplein terug richting de binnenstad wilden. De politie werd bekogeld met (bier)blikjes en een plantenbak. Of er arrestaties zijn verricht, is nog niet bekend.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Reactie #41 Gepost op: 2 oktober 2010, 17:36:07
het gaat er idd op dit moment aardig hard op. Er zijn inmiddels behoorlijk aantal opgepakt. Alles wat ze konden vinden waren ze mee aan het gooien,
Bierblikjes, stoelen,bakstenen.

bron eigen waarneming


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #42 Gepost op: 2 oktober 2010, 17:36:23
ANP heeft het ook overgenomen, dus zal het wel waar zijn:

@SiebeSietsma: Amp: KRAKERS EN POLITIE RAKEN SLAAGS NA DEMONSTRATIE NIJMEGEN 29 minutes ago via Echofon  
@SiebeSietsma: Anp dus, niet Amp. 28 minutes ago via Echofon

Het is natuurlijk weer de politie die de krakers provoceert.... Dat was gisteren namelijk ook zo. Het is de politie er namelijk alles aan gelegen om de openbare orde in het geding te brengen, de collega's gewond te laten raken, etc...  >:(


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #43 Gepost op: 2 oktober 2010, 17:48:15
Confrontatie krakers met politie

NIJMEGEN - Na afloop van een krakersdemonstratie zaterdagmiddag in Nijmegen is het tot een confrontatie met de politie gekomen. Er zijn ten minste twee mensen aangehouden.

De ME moest in actie komen toen krakers vanaf het eindpunt op het Joris Ivensplein terug naar het centrum wilden. De politie werd met blikjes en een plantenbak bekogeld.

De demonstratie zelf, waaraan zo'n 500 krakers en sympathisanten meededen, verliep volgens de politie rustig. De betoging werd gehouden, omdat vrijdag het kraakverbod van kracht werd.

bron: omroep Gelderland


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2010, 18:24:06
ME jaagt krakers met charges richting centraal station

zaterdag 02 oktober 2010 | 08:22 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 02 oktober 2010 | 17:39

NIJMEGEN - De mobiele eenheid heeft aan het einde van een demonstratie van krakers in het centrum van Nijmegen charges uitgevoerd. Dat gebeurde op het moment dat demonstrerende krakers vanaf het Joris Ivensplein in Nijmegen.de Hezelstraat in wilden lopen.
Zie ook:

    * Strenge handhaving kraakverbod 'niet aan de orde'
    * Krakersdemonstratie loopt flink uit de hand

Dat stond de politie niet toe. Krakers begonnen met stenen en blikjes naar de paarden te gooien waarna de mobiele eenheid optrad. De krakers werden van het Ivensplein en vervolgens uit het Kronenburgpark gedreven richting centraal station.

De krakers waren op het plein terechtgekomen na een vreedzame demonstratie door de ringstraten. Bij terugkomst op het Ivensplein wilde een deel van de demonstratie de binnenstad intrekken. Dat stond de politie niet toe.

Om de demonstranten tegen te houden greep de mobiele eenheid in.

Enkele honderden krakers en sympathisanten zijn bezig aan een demonstratieve tocht door Nijmegen. Zij verzamelden zich zaterdagmiddag op het Joris Ivensplein. De demonstranten trekken in optocht door het centrum om te protesteren tegen het kraakverbod dat vrijdag van kracht werd.

De sfeer was aanvankelijk ontspannen maar wordt in de loop van de demonstratie grimmiger, vertelt een ooggetuige. De demonstratie begon bijna twee uur later dan gepland. Dat kwam doordat veel krakers op het centraal station door de politie aan een bijzondere identiteitscontrole werden onderworpen. Die controle nam zo veel tijd in beslag dat de organisatie van de tocht besloot de starttijd te verlaten.

De demonstranten komen niet alleen uit de regio Nijmegen maar uit heel Nederland. Krakers zijn middels email en interneto opgeroepen zich bij de demonstratie in Nijmegen te voegen.


Bron (met fotos): De Gelderlander.nl

Edit: Niet relevante delen van de webpagina verwijderd aan het begin van de tekst
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #45 Gepost op: 2 oktober 2010, 18:38:51
tja, dit gedrag vanuit de kraakbeweging zal 'hun zaak' weinig goed doen. In eerste instantie verwachtte ik dat de (lokale) politici de handhaving van het kraakverbod weinig tot geen aandacht zou geven. Ik kan me echter goed voorstellen dat politici er weinig meer aan gelegen is om deze groep nog te beschermen.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #46 Gepost op: 2 oktober 2010, 20:38:58


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #47 Gepost op: 4 oktober 2010, 12:06:24
ME maakt zich op voor ontruiming

In de Spuistraat staan ME-busjes klaar om een kraakpand in de Spuistraat te ontruimen dat vrijdag is gekraakt. De ontruiming kan iedere moment beginnen.
Er staan ME busjes, politie te paard en een waterkanon klaar om te assisteren bij de ontruiming. De politie sluit tegenstand bij de ontruiming niet uit.

http://www.at5.nl/artikelen/49440/me-maakt-zich-op-voor-ontruiming
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #48 Gepost op: 4 oktober 2010, 12:09:05
ME maakt zich op voor ontruiming

In de Spuistraat staan ME-busjes klaar om een kraakpand in de Spuistraat te ontruimen dat vrijdag is gekraakt. De ontruiming kan iedere moment beginnen.
Er staan ME busjes, politie te paard en een waterkanon klaar om te assisteren bij de ontruiming. De politie sluit tegenstand bij de ontruiming niet uit.

http://www.at5.nl/artikelen/49440/me-maakt-zich-op-voor-ontruiming

Bron: @schlijper (Thomas Schlijper)
Saaie boel hoor #spuistraat60 overmacht aan ME; geen één kraker te zien

Zou het gevaar niet zijn dat alle krakers zich nu in een paar panden gaan verstoppen en vanuit daar zich gaan verzetten? Opvallend is het wel, zoveel ME en geen krakers. Je zou toch verwachten dat er vanuit de krakers meer achter zit...... :-\
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #49 Gepost op: 4 oktober 2010, 12:13:06
Die zijn allemaal weer aan het werk... Die hebben geen tijd om op maandag te gaan protesteren...