Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 236955 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 21 mei 2014, 15:34:31
Citaat van: duikertje link=msg=1255652 date=1396468593
tijdens onze vakantie op Mallorca (Playa de Palma)zat achter ons hotel een brandweerkazerne, waar regelmatig uitgerukt werd.Bij toeval een keer en uitruk gefilmd......
http://www.youtube.com/watch?v=fbtffw5Omsc

Er gaat niets boven het motorgeluid van een Magirus Deutz !

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 21 mei 2014, 21:40:12
Ik vind hem wel verkeerd. Ik ga er vanuit dat ie gebaseerd is op de BZK striping. Zo zijn de voorkanten absoluut niet volgens die richtlijnen geplakt en verschillen de voorkanten van de TSen en de AL zelfs van elkaar. Op de deuren van de 2 rechtse TSen zijn de gele en witte strepen op een aantal plekken verkeerd om geplakt. De meeste gele strepen onderaan maar opeens een witte onder en gele bovenaan.

Citaat van: Nickvm link=msg=1269231 date=1400676171
Brandweer krijgt vier splinternieuwe auto’s
20-05- 2014
Brandweer krijgt splinterHet Korps Brandweer Suriname is drie autotankspuiten en één autoladder van het merk MAN rijker. Voor de minister van Justitie en Politie, Edward Belfort, is dit het zoveelste bewijs dat de regering Bouterse- Ameerali niet grapt met de veiligheid. ‘Er is in alle korpsen geïnvesteerd als nooit tevoren’, waren de woorden van de Justitieminister.
De vier nieuwe auto’s brengen het aantal voertuigen op een totaal van ongeveer twintig auto’s, die in het bezit zijn van de brandweer. De nieuwe auto’s zijn niet alleen bestemd voor de hoofdkazerne, maar zullen na een inventarisatie ook worden ingezet op andere posten.
SEMC, die voor de levering van de auto’s heeft gezorgd, bood het korps een ‘defensive driving’ training voor de bestuurders van de voertuigen aan. Belfort was van mening dat deze training toegevoegd moet worden aan de elementaire training.
De auto’s zijn geleverd naar Surinaamse standaarden en de ladder gaat even hoog als het regeringsgebouw. ‘De brandweerauto’s zullen ongeveer 10 jaar meegaan’, zegt brandweer commandant Cecil Waal. ‘Met de komst van de nieuwe auto’s zal de dienstverlening naar de gemeenschap verbeterd en gegarandeerd zijn.’
Bij de officiële overhandiging deed Waal de mededeling dat er brandweerposten te Kwatta en Moengo worden opgezet. Beide zijn al in afrondende fase en moeten dit jaar opgeleverd worden.

http://www.dbsuriname.com/dbsuriname/index.php/brandweer-krijgt-vier-splinternieuwe-autos/

Vind trouwens de Surinaamse Striping niet verkeerd!

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #122 Gepost op: 21 mei 2014, 23:43:27
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1269513 date=1400701212
Ik vind hem wel verkeerd. Ik ga er vanuit dat ie gebaseerd is op de BZK striping. Zo zijn de voorkanten absoluut niet volgens die richtlijnen geplakt en verschillen de voorkanten van de TSen en de AL zelfs van elkaar. Op de deuren van de 2 rechtse TSen zijn de gele en witte strepen op een aantal plekken verkeerd om geplakt. De meeste gele strepen onderaan maar opeens een witte onder en gele bovenaan.

Volgens welke richtlijnen? Die van BZK NL? Dit is geen BZK striping van NL, maar de striping van Suriname, misschien wel gebaseerd op maar dus aangepast, dus dan gelden ook onze richtlijnen niet hierop. Suriname is een eigen land, geen deel van NL.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 22 mei 2014, 21:15:33
Ja BZK NL. Nee ik zie ook wel dat dit geen BZK striping van NL is, dat heb ik ook niet gezegd (lezen).

Het is duidelijk dat het hier op GEBASEERD is. Maar er zijn gewoon fouten gemaakt met stripen.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269566 date=1400708607
Volgens welke richtlijnen? Die van BZK NL? Dit is geen BZK striping van NL, maar de striping van Suriname, misschien wel gebaseerd op maar dus aangepast, dus dan gelden ook onze richtlijnen niet hierop. Suriname is een eigen land, geen deel van NL.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 22 mei 2014, 21:24:48
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1269855 date=1400786133
Ja BZK NL. Nee ik zie ook wel dat dit geen BZK striping van NL is, dat heb ik ook niet gezegd (lezen).

Het is duidelijk dat het hier op GEBASEERD is. Maar er zijn gewoon fouten gemaakt met stripen.

Ik weet niet of hier fouten in zitten of dat dit zo hoort, maar jij zei er zit verschil tussen de voorkant striping van TS en AL, mag ik t niet zien? e050
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 22 mei 2014, 21:27:57
Ik heb zelfs het gevoel dat de strepen niet evenwijdig aan elkaar lopen en dus verschillende hoeken hebben. Maar op de TSen loopt de gele streep aan de voorzijde van het voertuig tot aan de bumper, bij de AL hebben ze die afgesneden op de witte streep tot aan de bumper te kunnen laten doorlopen.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269856 date=1400786688
Ik weet niet of hier fouten in zitten of dat dit zo hoort, maar jij zei er zit verschil tussen de voorkant striping van TS en AL, mag ik t niet zien? e050

Nickvm

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 22 mei 2014, 21:32:10
Ik bedoelde de kleurencombinatie, op zich vind ik die best goed zichtbaar.

sylvester1986

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 22 mei 2014, 22:28:08
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269856 date=1400786688
Geel is onderlinge verschil en Rood is onderlinge verschil.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #128 Gepost op: 22 mei 2014, 22:56:41
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1269857 date=1400786877
Ik heb zelfs het gevoel dat de strepen niet evenwijdig aan elkaar lopen en dus verschillende hoeken hebben. Maar op de TSen loopt de gele streep aan de voorzijde van het voertuig tot aan de bumper, bij de AL hebben ze die afgesneden op de witte streep tot aan de bumper te kunnen laten doorlopen.

De strepen liggen volgen mij onder verschillende hoeken.
Bovendien heeft de meest rechtse autospuit minder strepen dan het voertuig er naast.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 22 mei 2014, 22:58:56
Citaat van: Thor link=msg=1269895 date=1400792201
Dat gevoel heb ik ook.
Bovendien heeft de meest rechtse autospuit minder strepen dan het voertuig er naast.

Dat is volgens mij vertekend beeld doordat de meest rechtse de deur geopend heeft.