Waterongevallenwagens

Auteur Topic: Waterongevallenwagens  (gelezen 202224 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RvdPFotografie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • 112 Daar red je levens mee
    • RvdPFotografie
Reactie #490 Gepost op: 2 juli 2012, 18:29:32
Hier is het eerste filmpje met optische en geluidsignalen van de nieuwste WO van Zaanstreek-Waterland

http://www.youtube.com/watch?v=Di5I3euk3E4#ws
RvdPfotografie | AED'er stichting Reanimatie Purmerend


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #491 Gepost op: 6 juli 2012, 15:08:59










Soort voertuig: Waterongevallen voertuig
Merk voertuig: Volkswagen Crafter
Roepnummer: 04-2810
Kenteken: BT-ZS-04
Korps: Deventer
Regio: IJsselland
Bijzonderheden: Uniek voertuig en enige voertuig in Nederland omdat de duiker geen fles mee het water in neemt maar deze op de kant blijft staan




Is de bak bovenop naar achteren uittrekbaar en kantelbaar? Aangezien er geen ladder op het voertuig zit en de bak voorzien is van reflecterende lengteborden die niets te maken hebben met enige verplichting op een dergelijke bus...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #492 Gepost op: 6 juli 2012, 17:56:06
Voor vrachtwagens, d.w.z. motorvoertuigen met een toegestane maximum massa van >3500kg, is de lengtemarkering verplicht. En dat is hier het geval, aangezien het TMM 5000kg bedraagt.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #493 Gepost op: 10 juli 2012, 11:24:58
Voor vrachtwagens, d.w.z. motorvoertuigen met een toegestane maximum massa van >3500kg, is de lengtemarkering verplicht.

Nee, dat is niet waar. Bedrijfswagens vanaf 7,5 ton moeten verplicht contourmarkering voeren ingevolge artikel 5.3.51

Citaat
Bedrijfsauto’s mogen zijn voorzien van:

q. lijnmarkering aan de achterzijde indien het voertuig breder is dan 2,10 m, na 31 december 2012 in gebruik is genomen en de toegestane maximummassa meer bedraagt dan 7.500 kg; hierbij is bijlage VIII, artikel 153, van toepassing;
 
r. lijnmarkering aan de zijkant indien het voertuig langer is dan 6,00 m, na 31 december 2012 in gebruik is genomen en de toegestane maximummassa meer bedraagt dan 7.500 kg; hierbij is bijlage VIII, artikel 153, van toepassing.

Dit artikel heeft het nergens meer over verplichte lengtemarkering, dit is overigens wel toegestaan volgens artikel 5.3.57 lid Y

Citaat
y. een markering aan de achterzijde van het voertuig, indien de toegestane maximum massa van het voertuig meer bedraagt dan 3.500 kg;

maar absoluut niet verplicht. En ze mogen al zeker niet zo hoog gemonteerd worden volgens artikel 153 lid 6 uit bijlage VIII bij de Regeling Voertuigen

Citaat
Lijnmarkeringen en de onderste elementen van contourmarkeringen mogen niet hoger zijn gemonteerd dan 2,10 m.


Vandaar de vraag of die bak beweegbaar is en de reflectoren een ander doel hebben ;)
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Eugene

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #494 Gepost op: 26 september 2012, 13:33:25












Soort voertuig: Waterongevallen voertuig
Merk voertuig: Volkswagen Crafter
Roepnummer: 04-2810
Kenteken: BT-ZS-04
Korps: Deventer
Regio: IJsselland
Bijzonderheden: Uniek voertuig en enige voertuig in Nederland omdat de duiker geen fles mee het water in neemt maar deze op de kant blijft staan


Weet iemand misschien de opbouwer van deze WO?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #495 Gepost op: 26 september 2012, 13:59:15
Het voormalige HDS. Inmiddels bekend onder DRV (Dutch Rescue Vehicles)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Eugene

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #496 Gepost op: 26 september 2012, 14:08:37
Het voormalige HDS. Inmiddels bekend onder DRV (Dutch Rescue Vehicles)

Oke, dankjewel


marcv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #497 Gepost op: 26 september 2012, 14:19:17
als het zo uniek is aan die wagen dat de perslucht op de kant blijft staan, waarom zit er dan in elke stoel nog steeds een persluchttoestel verwerkt?


JOVI

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #498 Gepost op: 26 september 2012, 17:43:21
als het zo uniek is aan die wagen dat de perslucht op de kant blijft staan, waarom zit er dan in elke stoel nog steeds een persluchttoestel verwerkt?

Zie:

Niet correct volgens mij,ze duiken wel met een fles voor noodgevallen/backup, zoals op foto 3+4 is te zien de duikers zitten tegen de achterwand van de cabine, alleen is de fles niet het primaire ademluchtsysteem. ;)


tila

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #499 Gepost op: 30 september 2012, 19:18:58
beste leden van het forum ben op zoek naar tweedehands waterongevallen wagens in heel nederland kan mij iemand verder helpen gr tim