Waterongevallenwagens

Auteur Topic: Waterongevallenwagens  (gelezen 202596 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #80 Gepost op: 3 november 2004, 12:39:37
Mooi hoor die Vector dakset  ;D

Dit is een viewpoint dakset nick  ;)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Nick

• Gast
Reactie #81 Gepost op: 4 november 2004, 08:03:34
Dit is een viewpoint dakset nick  ;)

Sorry  :-\
Ik haal die 2 nog wel eens door elkaar.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #82 Gepost op: 5 november 2004, 21:11:05
Kan deze wagen van Hoofddorp ook bijspringen in de Bollenstreek (Hollands-Midden) of moet er dan toch echt iets helemaal uit Leiden komen?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #83 Gepost op: 6 november 2004, 19:43:54
Deze is/was afgeschreven.
Waarom hij maar zo'n kort leven heeft weet ik ook niet.
De oude duikwagen word verkocht.

De kilometerstand van dit voertuig zal gezien het geringe aantal duikinzetten wel laag zijn? Ik ken namelijk nog een korps dat mogelijk op zoek is naar een jong gebruikte 2ehands PM. Wellicht dat dit voertuig ook geschikt (te maken) is als PM.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 3 december 2004, 12:55:48
Kan deze wagen van Hoofddorp ook bijspringen in de Bollenstreek (Hollands-Midden) of moet er dan toch echt iets helemaal uit Leiden komen?

Volgens mij heeft de brandweer van Lisse duikers dus ik hoop niet dat jullie hoeven te wachten tot Leiden ter plaatsen komt
ACH & HBT

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #85 Gepost op: 3 december 2004, 13:05:44

Ook Brandweer Hillegom heeft een waterongevallen voertuig, Deze is overigens net vernieuwd. Ik heb heb er helaas nog geen goed foto's van gezien.
Brandwacht 1e klas + WVD

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #86 Gepost op: 26 december 2004, 12:56:46
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 26 december 2004, 13:40:21

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #88 Gepost op: 26 december 2004, 13:44:49
en deze is van Amersfoort ;)

bron: http://amersfoort.brandweer.net/

Bralo20

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 26 december 2004, 14:09:04
Onze duikerswagen:

Dit voertuig zal in 2006 vervangen worden door een Mercedes Sprinter 4-reeks of Mercedes Vario 6-reeks.

Deze Mercedes 209D heeft als bouwjaar 1987 en kwam in 1991 in dienst bij de brandweer waar deze bestelwagen werd omgebouwd tot een "ontzettingswagen" (ongevallen).  In 1994 kwam een nieuwe "ontzettingswagen" binnen (Mercedes 310D) waarna dit voertuig ingericht werd als "COB" (Communicatie, Opsporing, Bescherming).  Met deze wagen werd opnieuw een duikploeg opgestart.  Gezien deze wagen versleten is zal er volgend jaar, in 2005, een nieuwe, multifunctionele, bestelwagen besteld worden die dan in 2006 geleverd zal worden.

Brandweer Londerzeel vormt samen met de brandweer Willebroek en Boom het "Rescue Team sectie Zeekanaal".  Wanneer er bij een van de korpsen een oproep binnenkomt voor een duikinterventie worden de overige teams automatisch opgeroepen.

Mvg,