Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?

Auteur Topic: Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?  (gelezen 13846 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 4 oktober 2010, 21:44:28
Jaja, waarom gebruiken jullie dan niet de fiets ?
Ging ook prima in 1930 en het Wilhelmientje karabijntje kon ook nog jaren mee om maar niet te spreken over het FN'netje.
"We zijn er zo aan gewend" is natuurlijk geen excuus voor verbetering.
Trouwens, ik kan iedereen binnen 5 minuten het Ghost holster leren gebruiken. Het leuke ervan is namelijk dat je niets hoeft aan te leren, geen strap, geen beugel, geen draai, niets.

Prachtige vergelijking, alleen zie ik niet in wat er mis is met het Safarilandholster.
Ik weet ook niet wat jouw achtergrond is (en of je dus weet waar je over praat).
Daarnaast is het zo, dat de politionele eenheden in Nederland getraind moeten zijn in het gebruik van hun materiaal. Tevens moet dit materiaal door de overheid zijn goedgekeurd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2010, 22:37:00
prachtig marketing verhaaltje van meneer 403040 maar de ghost is gewoon een rip-off van de safariland SLS. Daarnaast vergeet meneer in dit plaatje dat voor burgerdiensten niet/niet goed met het ghost holster gewerkt kan worden vanwege het formaat. Dan zal je toch nog aangewezen zijn op een ander soortig holster voor onder de kleding.


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #22 Gepost op: 5 oktober 2010, 08:49:53
prachtig marketing verhaaltje van meneer 403040 maar de ghost is gewoon een rip-off van de safariland SLS. Daarnaast vergeet meneer in dit plaatje dat voor burgerdiensten niet/niet goed met het ghost holster gewerkt kan worden vanwege het formaat. Dan zal je toch nog aangewezen zijn op een ander soortig holster voor onder de kleding.

Een ripoff van de SLS ?!? Noem dan eens op welk gedeelte geript is ? De hood ? De vergrendeling ? De SLS is niet modulair of kantelbaar dus dat kan het ook niet zijn. Commentaar is niet erg maar moet wel enigsindz gefundeerd zijn op iets.
Wacht eens even, met ripoff bedoel je vast het door Safariland gekopieerde QLS systeem, rechtstreeks gekopieerd van het Ghost modulaire systeem wat zo lachwekkend slecht is dat ze zich er zelfs in de VS voor schamen. 1 flinke ruk en je ben je holster met wapen kwijt.
Safariland hobbeld gewoon achter de feiten aan. Alles wat ik zeg is dat het SLS holster van SL een prima holster is maar dat er betere systemen zijn. Ik begrijp eigelijk niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik wilde alleen duidelijk maken in het begin van deze discussie dat het verliezen van het wapen door een collega niets te maken had met het holster.
Wat betreft burgerdiensten kan de Ghost niet gebruikt wordn, dat klopt maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Net zoals het SLS holster daar ook niet voor gebruikt wordt maar vaak naar een Yaqui holster of Bladetech of Fobus voor gebruikt wordt.


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2010, 09:03:09
Prachtige vergelijking, alleen zie ik niet in wat er mis is met het Safarilandholster.
Ik weet ook niet wat jouw achtergrond is (en of je dus weet waar je over praat).
Daarnaast is het zo, dat de politionele eenheden in Nederland getraind moeten zijn in het gebruik van hun materiaal. Tevens moet dit materiaal door de overheid zijn goedgekeurd.


Volkomen met je eens. Er is helemaal niets mis met het SL holster, een prima holster welke zich heeft bewezen wereldwijd. Dat is ook niet het punt. Het punt is dat er betere systemen zijn, dat is alles. Als je dat niet wilt, prima.
Ik wilde in het begin alleen maar duidelijk maken dat het verloren wapen niets te maken had met het holster.
Wat betreft mijn ervaring met draagsystemen voor wapens en andere spullen, vertrouw er maar op dat ik heel goed weet waar ik over praat. Praktijkgerichr en niet uit een boekje of internet.
Wat betreft goedkeuring van spullen, het Ghost holster en beenmodule zijn goedgekeurd en voorzien van NSN nummer.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #24 Gepost op: 5 oktober 2010, 18:42:02
Een ripoff van de SLS ?!? Noem dan eens op welk gedeelte geript is ? De hood ? De vergrendeling ? De SLS is niet modulair of kantelbaar dus dat kan het ook niet zijn. Commentaar is niet erg maar moet wel enigsindz gefundeerd zijn op iets.
Wacht eens even, met ripoff bedoel je vast het door Safariland gekopieerde QLS systeem, rechtstreeks gekopieerd van het Ghost modulaire systeem wat zo lachwekkend slecht is dat ze zich er zelfs in de VS voor schamen. 1 flinke ruk en je ben je holster met wapen kwijt.
Safariland hobbeld gewoon achter de feiten aan. Alles wat ik zeg is dat het SLS holster van SL een prima holster is maar dat er betere systemen zijn. Ik begrijp eigelijk niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ik wilde alleen duidelijk maken in het begin van deze discussie dat het verliezen van het wapen door een collega niets te maken had met het holster.
Wat betreft burgerdiensten kan de Ghost niet gebruikt wordn, dat klopt maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Net zoals het SLS holster daar ook niet voor gebruikt wordt maar vaak naar een Yaqui holster of Bladetech of Fobus voor gebruikt wordt.


Jij werkt toevallig als een Ghost sales rep?

Ik moet me hier inderdaad even corrigeren: ik bedoelde niet de SLS (Self locking system), maar het ALS (Auto locking System) Dat is gelijk aan het systeem wat Ghost gebruikt (met de duim ontgrendelen van het holster) Het modulaire van QLS is inderdaad vergelijkbaar, over de kwaliteit: geen idee ik heb de QLS nooit in actie gezien.

Begrijp me niet verkeerd ik vind de Ghost een prima holster (genoeg gezien bij kmar collega's), maar om nu van alle daken te schreeuwen dat dit het veiligste en stevigste holster op de markt is...tjsa dan kom je bij mij toch in de categorie 'vertegenwoordiger' terecht. Buiten Nederland zie ik het holster namelijk nog niet in die mate gedragen worden als safarilands of blackhawks dat worden.


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #25 Gepost op: 6 oktober 2010, 00:07:12
Jij werkt toevallig als een Ghost sales rep?

Ik moet me hier inderdaad even corrigeren: ik bedoelde niet de SLS (Self locking system), maar het ALS (Auto locking System) Dat is gelijk aan het systeem wat Ghost gebruikt (met de duim ontgrendelen van het holster) Het modulaire van QLS is inderdaad vergelijkbaar, over de kwaliteit: geen idee ik heb de QLS nooit in actie gezien.

Begrijp me niet verkeerd ik vind de Ghost een prima holster (genoeg gezien bij kmar collega's), maar om nu van alle daken te schreeuwen dat dit het veiligste en stevigste holster op de markt is...tjsa dan kom je bij mij toch in de categorie 'vertegenwoordiger' terecht. Buiten Nederland zie ik het holster namelijk nog niet in die mate gedragen worden als safarilands of blackhawks dat worden.


Safariland ALS werd in 2008 in de VS geintroduceerd terwijl Ghost het systeem reeds in 2000 !!! gepatenteerd heeft samen met het modulaire concept. Wie heeft dus wat geript van wie ? Nogmaals, SL is een prima merk maar ere wie ere toekomt en ik vind dat juist de merken die innovatief bezig zijn (o.a. Ghost) en proberen dingen te verbeteren ook eens op een eerlijke manier neer moeten worden gezet. Jij loopt van de daken te schreeuwen dat Ghost het SL holster geript heeft terwijl je niet eens weet waneer het ALS holster is geintroduceerd terwijk het Ghost systeem al bijna 7 jaar in gebruik is bij de Marechaussee. Ben jij soms vertegenwoordiger van Safariland ?  0098
Daarnaastis het holster breed in gebruik in Griekenland, Frankrijk, Italie en Nederland.



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:47:19
Nahja nu weten we in elk geval zéker dat je voor intertrading werkt ;) Ik ben geen sales rep, ik ben gewoon een simpele wetsdiender.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:53:05
Als jullie het verondersteld vertegenwoordigersschap nu eens bewaren voor de PM, beperken we de discussie hier tot de holsters O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #28 Gepost op: 4 november 2010, 01:17:49
Ah, zo verliest de kmar dus haar Glocks op de motor: oud holster! ;) (al is deze wel gezekerd dmv een vangsnoer)

http://www.flitsservice.nl/repo_s/44/4407/00000008.JPG

Bron: Daniel Sinke - Flitsservice.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 4 november 2010, 10:54:56
Ah, zo verliest de kmar dus haar Glocks op de motor: oud holster! ;) (al is deze wel gezekerd dmv een vangsnoer)

http://www.flitsservice.nl/repo_s/44/4407/00000008.JPG

Bron: Daniel Sinke - Flitsservice.nl

Foto werkt niet. Zou je een link naar het artikel kunnen geven?