Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?

Auteur Topic: Safariland of Ghost holster voor dienstwapen: welke is beter?  (gelezen 13849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2010, 10:00:06

Nogmaals, verloren wapens behoren bij de Marechaussee sinds invoering van het Ghost holster tot het verleden.

Oh? http://www.rssonline.nl/rel_18845190_marechaussee-zoekt-verloren-pistool.aspx

Trouwens, iedere gek die een wapen draagt weet hoe jij je wapen kan wegleggen zonder de trekker aan te halen... Dat is les 1 in wapentraining...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2010, 12:37:25
Oh? http://www.rssonline.nl/rel_18845190_marechaussee-zoekt-verloren-pistool.aspx

Trouwens, iedere gek die een wapen draagt weet hoe jij je wapen kan wegleggen zonder de trekker aan te halen... Dat is les 1 in wapentraining...

Voor sommige mensen is lezen zoooo moeilijk. Lees nou eens even wat ik enkele posts hierboven heb geschreven. Het wapen zat niet in het holster toen de betreffende agent het wapen verloor. Het verliezen van het wapen heeft in dit geval niets met het holster te maken.
Volgens mij was de agent zelfs in burger en al helemaal geen Ghost holster dragend.
Les 1 in wapentraining voorkomt trouwens niet dat er ieder jaar weer enkele wapens per ongeluk afgaan. Als het Ghost holster dit kan voorkomen, al is het maar in enkele gevallen, maakt het een goede keus om het wapen in het holster te laten als je klaar bent met je dienst. Ieder ongewenst schot is er 1 teveel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2010, 16:23:32
De meeste ongewilde schoten bij het pakken of wegleggen van een wapen komen omdat mensen niet op de juiste manier met het wapen omgaan. Als diezelfde mensen niet op de juiste manier met het Ghost-holster omgaan dan kom je daar net zo goed mee in de problemen. Het is mij allang duidelijk dat jij helemaal hoteldebotel bent van de Ghost maar er is meer...

Het is heel leuk dat 'wij' allemaal een Safariland dragen en dus niets nieuws zouden willen maar ik gebruik wat de baas verstrekt en als ik zelfstandig een Ghost-holster aanschaf krijg ik daar een berg gezeur mee, helemaal als ik het wapen vervolgens nog eens kwijt raak. Je moet namelijk in het gebruikte holster getraind zijn en dat ben je dan niet. Het SL holster is al een hele verbetering vergeleken het vorige holster waarbij er wel een aantal wapens zijn kwijtgeraakt door een zwak ontwerp. De overheid wil graag een aanbesteding voor een aantal jaar doen. Ergens de komende jaren komt er een nieuwe aanbesteding voor een holster en misschien wint de Ghost dan wel.. Tot dan doe ik het lekker met het Safariland!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2010, 16:35:46
Safariland holster:

http://www.waltherpistols.com/item/236072___MIDRIDE_II_KYDEX_RH_SigPr.aspx

http://www.waltherpistols.com/DisplayPic.aspx?PIC=216870[/img]


Ghost:

http://combatgear.nl/hot-products/ghost-international-ghost-3-holster.html

[img width=325 height=495]http://combatgear.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/m/g/mghost.jpg

[img width=371 height=495]http://combatgear.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/c/o/cosciale_ghost3.jpg

[img width=371 height=495]http://combatgear.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/m/g/mghost_2.jpg

[img width=700 height=490]http://combatgear.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/m/o/moduli.jpg


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2010, 17:03:24
De meeste ongewilde schoten bij het pakken of wegleggen van een wapen komen omdat mensen niet op de juiste manier met het wapen omgaan. Als diezelfde mensen niet op de juiste manier met het Ghost-holster omgaan dan kom je daar net zo goed mee in de problemen. Het is mij allang duidelijk dat jij helemaal hoteldebotel bent van de Ghost maar er is meer...

Het is heel leuk dat 'wij' allemaal een Safariland dragen en dus niets nieuws zouden willen maar ik gebruik wat de baas verstrekt en als ik zelfstandig een Ghost-holster aanschaf krijg ik daar een berg gezeur mee, helemaal als ik het wapen vervolgens nog eens kwijt raak. Je moet namelijk in het gebruikte holster getraind zijn en dat ben je dan niet. Het SL holster is al een hele verbetering vergeleken het vorige holster waarbij er wel een aantal wapens zijn kwijtgeraakt door een zwak ontwerp. De overheid wil graag een aanbesteding voor een aantal jaar doen. Ergens de komende jaren komt er een nieuwe aanbesteding voor een holster en misschien wint de Ghost dan wel.. Tot dan doe ik het lekker met het Safariland!

Ik ben het helemaal met jeens maar ik vind alleen dat men niet open staat voor verneteringen en nieuwe dingen (niet alleen op holstergebied) en da's jammer.
Betreffende het Ghost holster, ik reageerde alleen op het bericht dat een Marechaussee zijn wapen was verloren en het berichtje dat "ook uit een Ghost holster je wapen kan vallen"oid.
Dat is pertinent niet zo en dat wilde ik alleen maar verduidelijken. Verder ben ik volkomen met je eens. Mijn kritiek betreffende niet verder kijken moet je ook niet bij de gebruiker neerleggen maar bij de beslissers. Helaas zijn dit vaak prijsvechters, vriendjes voorarng gevers of het interessert ze gewoon niet. De gebruiker is daar de pineut van helaas.
Verder is het SL een prima holster maar ook alweer verel jaren oud. Er zijn betere holsters (niet alleen Ghost) die gewoon beter aansluiten op de vraag.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2010, 18:20:39
Ik weet niet hoe bekend je bent met de overheid maar wen er maar aan. Bij de afgelopen aanbesteding riep een grote meerderheid van de praktijktesters om de Passat, toch kreeg de politie de Touran en zo kan ik nog honderden projecten opnoemen die ook zo gaan ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2010, 18:49:25
Ik ben het helemaal met jeens maar ik vind alleen dat men niet open staat voor verneteringen en nieuwe dingen (niet alleen op holstergebied) en da's jammer.

En dan? Met twee (!!) schietbeurten per jaar ook nog eens een nieuw holster en (dus) een nieuwe werkwijze gaan aanleren ?

Ik begreep dat de politieagenten binnen twee a drie dagen het nieuwe vuurwapen onder de knie moeten gaan krijgen.

Leuk weetje is dat de arrestatieteams van de politie het Safariland holster gebruiken voor de Glock  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2010, 19:09:53
Ik weet niet hoe bekend je bent met de overheid maar wen er maar aan. Bij de afgelopen aanbesteding riep een grote meerderheid van de praktijktesters om de Passat, toch kreeg de politie de Touran en zo kan ik nog honderden projecten opnoemen die ook zo gaan ;).

Heel goed bekend met de overheid.
Ik kan je verhalen vertellen....................pfff


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2010, 19:17:31
En dan? Met twee (!!) schietbeurten per jaar ook nog eens een nieuw holster en (dus) een nieuwe werkwijze gaan aanleren ?

Ik begreep dat de politieagenten binnen twee a drie dagen het nieuwe vuurwapen onder de knie moeten gaan krijgen.

Leuk weetje is dat de arrestatieteams van de politie het Safariland holster gebruiken voor de Glock  ;)

Jaja, waarom gebruiken jullie dan niet de fiets ? Ging ook prima in 1930 en het Wilhelmientje karabijntje kon ook nog jaren mee om maar niet te spreken over het FN'netje.
"We zijn er zo aan gewend" is natuurlijk geen excuus voor verbetering.
Trouwens, ik kan iedereen binnen 5 minuten het Ghost holster leren gebruiken. Het leuke ervan is namelijk dat je niets hoeft aan te leren, geen strap, geen beugel, geen draai, niets. Gewoon hand naar beneden, wapen pakken en trekken. Wapen holstern is automatisch gelockrd zonder strap, beugel of andere handmatige vergrendeling die je kan vergeten.
AT's gebruiken onder andere SL holsters. Eigen inkoopbeleid, eigen keuzes.


403040

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2010, 19:30:18
Latern we er dan maar een officiele poll van maken  0098

Ik vind het Ghost holster momenteel de beste keus voor het nieuwe dienstwapen voor de politie omdat

- veiligste holster op de markt, geen handmatige vergrendeling en automatische vergrendeling bij holsteren beteknd geen verloren wapen meer
- stevigste holster op de markt, geen Kydex of soft shell maar een harde ABS shell
- licht van gewicht
- gebruiksvriendelijk, afkoppelbaar en draaibaar voor in de auto (geen kapotte zittingen meer)
- volledig modulair. Eén holster past op jacket slot module, high ride, medium high ride, tactical beenmodule, paddle module en Mollé vest module.
- Kosten besparend. Alleen een module kopen voor de dienst die je doe dus nooit meer 2 of 3 verschillende holsters (en ook 3 manieren om je wapen uit je holster te krijgen)
- Europees produkt betekentd kort lijntje naar de fabriek en korte wachttijden.