Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren

Auteur Topic: Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren  (gelezen 20183 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 13 september 2010, 20:07:31
Ik denk dat dan de aktie "Duim omhoog" binnenkort opgevolgd wordt door de aktie "Duim naar beneden".  0098

Maar even zonder dollen..
Bij een "Stop Politie" in een onopvallend voertuig denk ik niet dat ik stop.
In dat geval zal ik naar het eerst volgende politieburo rijden om daar te stoppen en dan uit stappen.
Ik rij met apparatuur wat nogal diefstalgevoelig is en ter bescherming van mezelf stop ik dus niet zomaar.

Moet ik dat op een of andere manier duidelijk maken aan degene die de staandehouding wil doen?
Of is er een andere manier?


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2010, 20:12:50
@Skippy, je kunt toch gewoon de deuren op slot houden? Ik zou maar wel stoppen, anders kost het gewoon 166 eu's.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 13 september 2010, 20:16:18

Bij een "Stop Politie" in een onopvallend voertuig denk ik niet dat ik stop.


Negeren van een stopteken kost tegenwoordig 160 euro, dus ik zou het even heroverwegen......
Bovendien zal je net de verkeerde agent tegen komen die je nog klem rijdt ook.
Tip: als je het echt niet vertrouwd, stop op een drukke overzichtelijke, doch veilige plek, houd je raam op een minimaal kiertje, en vraag eerst om een legitimatiebewijs etc.

Mocht je het dan NOG niet vertrouwen, vraag om een stamnummer, bel via 0900-8844 en vraag om het even te controleren.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2010, 20:18:20
Ik zou maar wel stoppen, anders kost het gewoon 166 eu's.

Bij twijfel nooit stoppen!

Dat is mijn advies. Bij onherkenbare wagens met matrix-boodschappen kun je zekerheidshalve altijd 112 bellen. Lekker door laten rollen, je auto. Totdat je zekerheid hebt.
Met name op rustige stukken snelweg op nachtelijke tijdstippen. In de ochtendspits kun je mijns inziens gewoon direct stoppen!  0098


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2010, 20:19:03
Of 0900-8844 bellen en kenteken doorgeven  :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2010, 20:19:33
@Skippy, je kunt toch gewoon de deuren op slot houden? Ik zou maar wel stoppen, anders kost het gewoon 166 eu's.

Dan blijft er alleen een zielig raampje over die je zo intikt.
En geloof me, als kwaadwillenden dan een pistool op me richten lijkt me niet prettig.
Het enige waar ik nog aan zit te denken is dat ik ook 112 bel als ik gesommeerd wordt om te stoppen.

Ik rij in een onopvallende auto, dus zonder reclame en men kan niet zien voor welk bedrijf ik werk. (uit veiligheidsoverweging denk ik)
Men behoort ook niet te weten wat voor apparatuur ik in de auto heb.
Maar je weet maar nooit natuurlijk. Dieven slapen niet he.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2010, 20:20:10
Of 0900-8844 bellen en kenteken doorgeven  :)

Ik denk niet dat dit snel genoeg werkt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 13 september 2010, 20:21:37
Bij twijfel nooit stoppen!

Dat is mijn advies. Bij onherkenbare wagens met matrix-boodschappen kun je zekerheidshalve altijd 112 bellen. Lekker door laten rollen, je auto. Totdat je zekerheid hebt.
Met name op rustige stukken snelweg op nachtelijke tijdstippen. In de ochtendspits kun je mijns inziens gewoon direct stoppen!  0098

Herstel: ik sluit me aan bij Red.

Uitzonderlijke situaties daargelaten. Zorg voor extra publiek, stop niet op verlaten stukjes. Maar kom op, dit spreekt allemaal voor zich.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2010, 20:24:59
Het niet stoppen, om wat voor reden dan ook, betekent dat je bij mij een hoop problemen hebt. Hoe duurder de apparatuur, des te meer ik er vanuit ga dat die wel goed verzekerd is. Hoe vaak gebeurd het dat er een vals stopteken gegeven wordt? Nauwelijks. Bij mij zal je in ieder geval het volgende politiebureau niet halen. Op het moment dat ik jou een stopteken geef dien je te stoppen op een plek die ik uitgekozen heb. Ik ben de beroerdste niet om even te laten zien dat ik van de politie ben maar dat gebeurd pas als wij stil staan. Stop je niet dan rij of ik je al klem of ik haal er andere eenheden bij en samen zetten we je klem.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2010, 20:28:19
Het niet stoppen, om wat voor reden dan ook, betekent dat je bij mij een hoop problemen hebt. Hoe duurder de apparatuur, des te meer ik er vanuit ga dat die wel goed verzekerd is. Hoe vaak gebeurd het dat er een vals stopteken gegeven wordt? Nauwelijks. Bij mij zal je in ieder geval het volgende politiebureau niet halen. Op het moment dat ik jou een stopteken geef dien je te stoppen op een plek die ik uitgekozen heb. Ik ben de beroerdste niet om even te laten zien dat ik van de politie ben maar dat gebeurd pas als wij stil staan. Stop je niet dan rij of ik je al klem of ik haal er andere eenheden bij en samen zetten we je klem.

Op een verlaten stuk snelweg middenin de nacht, stop ik niet. Als ik vrachtwagenchauffeur zou zijn, met een waardevolle lading.  ::)
Ik zou m'n wagen lekker laten doorrollen totdat ik herkenbare wagens zie, of via de alarmlijn te horen heb gekregen dat alles okee is. En niemand die me dan wat zou kunnen maken...het wordt zo links en rechts zelfs geadviseerd..

En klemrijden lijkt mij prima...doe het dan aan mijn rechterkant, want die is toch al verkleurd. Kan ik dat mooi gratis op laten lappen!  0098