Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren

Auteur Topic: Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren  (gelezen 20560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2010, 20:32:31
Goede tips. Dank.  O0

En sorry, maar ik had de reactie van RED nog niet gelezen.
Ik verwacht ook niet zo snel dat ik aangehouden wordt. Ik hou me netjes aan de regeltjes in de meeste gevallen.  ;)
Maar als het dan toch een keer voorkomt adviseren jullie om toch maar niet het 112 te bellen maar het normale nummer en gewoon te stoppen?

Ik heb volgens mij ook eens iets gehoord van speciale kaarten waarbij je kenbaar maakt dat je niet stopt maar doorrijdt naar een "veilige" plaats.
Wat voor kaarten zijn dat? En hebben jullie dit al eens meegemaakt?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2010, 20:34:27
Ik heb jou link ook nog even doorgelezen maar daarin wordt maar over een aantal keer gesproken... Ik ga nooit en te nimmer iemand aanraden om door te rijden. Op het moment dat een agent een stopteken geeft wil hij de situatie in zijn handen zetten. Daarin tegenwerken werkt alleen maar averechts. Ik ben niet zo dom om een vrachtwagen met een surveillancewagen te gaan klemrijden maar opvallende wagens zie je dan genoeg. En dan ben je ook meteen de klos want je hebt er zeker 160 euro bij op zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 13 september 2010, 20:38:11
Goed,

Als ik op een rustig stuk snelweg rij en ik heb twijfels bij een wagen met een stopteken en ik besluit door te rijden naar een bemande bezinepomp of ik besluit 112 te bellen, zeg jij dat ik al een bekeuring van 160 eurie te pakken heb?

Dat verlies je.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 13 september 2010, 20:39:57

Maar als het dan toch een keer voorkomt adviseren jullie om toch maar niet het 112 te bellen maar het normale nummer en gewoon te stoppen?


Allereerst, de kaarten die jij benoemt ken ik niet, ik heb ze ook nog nooit gezien.
En ik zit er nu even over na te denken, maar als je het 'ECHT' niet vertrouwd is 112 de betere keuze. De centralist/medewerker zal het niet meteen weten (aangezien je niet ieder stopteken doorgeeft aan de meldkamer) maar ze kunnen het wel via de porto verifiëren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #15 Gepost op: 13 september 2010, 20:40:04
Het niet stoppen, om wat voor reden dan ook, betekent dat je bij mij een hoop problemen hebt. Hoe duurder de apparatuur, des te meer ik er vanuit ga dat die wel goed verzekerd is. Hoe vaak gebeurd het dat er een vals stopteken gegeven wordt? Nauwelijks. Bij mij zal je in ieder geval het volgende politiebureau niet halen. Op het moment dat ik jou een stopteken geef dien je te stoppen op een plek die ik uitgekozen heb. Ik ben de beroerdste niet om even te laten zien dat ik van de politie ben maar dat gebeurd pas als wij stil staan. Stop je niet dan rij of ik je al klem of ik haal er andere eenheden bij en samen zetten we je klem.

Oei, ik hoop niet dat wij elkaar dan tegenkomen, Stef.  0098

Maar over je verzekerde waarde... het gaat er niet om dat de apparatuur verzekerd of niet verzekerd is. Het gaat om de gevoeligheid die dan op "straat" komt van deze apparatuur.
Zodra ik een opvallend voertuig zie van de politie dan zal ik meteen stoppen. Ik ga er niet als een haas vandoor bij een onopvallend voertuig. Misschien zet ik mijn beveiligingslichten aan en rij op normale snelheid door naar een plek die ik wel vertrouw.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 13 september 2010, 20:41:26
Ik heb jou link ook nog even doorgelezen maar daarin wordt maar over een aantal keer gesproken..

Deze dan, let vooral op dat truckersforum:

http://www.google.nl/#hl=nl&q=nepagenten+vrachtwagens&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=e852f70e041732b4


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 13 september 2010, 20:42:09
Goed,

Als ik op een rustig stuk snelweg rij en ik heb twijfels bij een wagen met een stopteken en ik besluit door te rijden naar een bemande bezinepomp of ik besluit 112 te bellen, zeg jij dat ik al een bekeuring van 160 eurie te pakken heb?

Dat verlies je.

Dat win je inderdaad ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 13 september 2010, 20:46:16
Goed,

Als ik op een rustig stuk snelweg rij en ik heb twijfels bij een wagen met een stopteken en ik besluit door te rijden naar een bemande bezinepomp of ik besluit 112 te bellen, zeg jij dat ik al een bekeuring van 160 eurie te pakken heb?

Dat verlies je.
Wat is strafbaar gesteld?
Het negeren van een stopteken

Wat doe je?
Het negeren van een stopteken.

Lijkt me strafbaar. Ik kan geen enkele strafuitsluitingsgrond/rechtvaardigingsgrond verzinnen...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 13 september 2010, 20:47:30
Uit welke regelgeving komt 'het stopteken'?