Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren

Auteur Topic: Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren  (gelezen 20184 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #50 Gepost op: 5 oktober 2010, 23:20:11
Gelukkis is er begrip voor deze situatie waarin truckers bang zijn om kostbare goederen kwijt te raken aan bendes die zich als politie voordoen.
Nu nog een sticker of bordje met "Ik stop waar ik wil".  0098

Ik hoop dat vervoerend Nederland zich hiermee een stuk veiliger gaat voelen.

Maar nu kom ik toch even met een klein vraagje. Hoeveel waarde zit er in bestelwagens (klein en groot)?
Denk dan even aan b.v. vertegenwoordigers voor juweliers of apparatuur wat zeer gevaarlijk is als dat in verkeerde handen komt?

Op mijn persoonlijke situatie heb ik via PM al antwoord gekregen van een hulpvaardige politieagent en daar heb ik heel veel aan gehad.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet alleen aan vrachtwagens moet denken. Als deze "beschermd" zijn door een dergelijke maatregel gaan potientiële bendes hun grenzen verleggen. En wie zijn dan de volgende in het rijtje? Juist.

Ik vind het wel moeilijk. De beste remedie is denk ik.... hou je aan de snelheid en regels, geef dus geen aanleiding om aangehouden te worden. Wordt je toch aangehouden ga dan direct na wat je fout gedaan kunt hebben. Is er niets aan de hand rij dan door tot je een "veilige" plaats hebt gevonden en bel ondertussen 112. Geef door waar je rijdt en wat je lading is en eventueel waar je stopt.
Ik spreek hier dan dus wel over late/nachtelijke uren en stille plaatsen en natuurlijk onopvallende wagens.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 5 oktober 2010, 23:25:25
Maar nu kom ik toch even met een klein vraagje. Hoeveel waarde zit er in bestelwagens (klein en groot)?

Ga maar eens rekenen hoeveel (bijvoorbeeld) blackberry telefoons er op een palet passen en hoeveel van deze palets er in een bestelbus gaan.
Om over microchip's nog maar te zwijgen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #52 Gepost op: 5 oktober 2010, 23:51:40
Ga maar eens rekenen hoeveel (bijvoorbeeld) blackberry telefoons er op een palet passen en hoeveel van deze palets er in een bestelbus gaan.
Om over microchip's nog maar te zwijgen  ;)

Het was een retorische vraag, Jerommeke.   :)
Maar inderdaad er zijn legio voorbeelden te bedenken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 6 oktober 2010, 00:02:37
Het was een retorische vraag, Jerommeke.   :)
Maar inderdaad er zijn legio voorbeelden te bedenken.

De laatste (poging tot) overval in de buurt bij Schiphol ging om een vrachtwagentrailer vol met micro-chip's. Dit gebeurde echter op het terrein van de verdeler en had niets met een nep-politiewagen te maken  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #54 Gepost op: 6 oktober 2010, 00:11:25
De laatste (poging tot) overval in de buurt bij Schiphol ging om een vrachtwagentrailer vol met micro-chip's. Dit gebeurde echter op het terrein van de verdeler en had niets met een nep-politiewagen te maken  :|

Het wordt steeds gekker.....  Kijk maar eens hoeveel zeilen open gesneden worden op parkeerplaatsen.  :|



Maar laten we maar gauw weer BOT gaan.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #55 Gepost op: 6 oktober 2010, 08:26:37
het laatste wat ik hierover probeer te zeggen is dat IK het allemaal @/#* vind. In al die jaren dat vrachtwagens heb gecontroleerd deed ik dit altijd op plaatsen die verlicht wagen en waar ik genoeg ruimte had om en op en vrachtwagen te klimmen. Dit is in ijn ogen echt weer zo'n actie van TLN om overal weer onderuit te komen. Immer zoals eerder geschreven hoevaak is het nu gebeurt 3 of 4 keer. Ik denk dat TLN  en de vervoerders er zelf ook eens wat aan moeten doen. Als die lading zo kostbaas. Zet het dan maar in waardetransport eenheid, maar ja dat kost geld en dit is lekker goedkoop. Straks mag ik er achter aanrijden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #56 Gepost op: 6 oktober 2010, 10:47:48
het laatste wat ik hierover probeer te zeggen is dat IK het allemaal @/#* vind. In al die jaren dat vrachtwagens heb gecontroleerd deed ik dit altijd op plaatsen die verlicht wagen en waar ik genoeg ruimte had om en op en vrachtwagen te klimmen. Dit is in ijn ogen echt weer zo'n actie van TLN om overal weer onderuit te komen. Immer zoals eerder geschreven hoevaak is het nu gebeurt 3 of 4 keer. Ik denk dat TLN  en de vervoerders er zelf ook eens wat aan moeten doen. Als die lading zo kostbaas. Zet het dan maar in waardetransport eenheid, maar ja dat kost geld en dit is lekker goedkoop. Straks mag ik er achter aanrijden.

lol doe je ook eens wat nuttigs lol



 >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #57 Gepost op: 6 oktober 2010, 11:18:16
998765 998765jij mag het ook doen hoor. Doe je ook eens wat anders dan ........... 098uo 123chill Maar ik hoop wel dat je het eens bent met me.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #58 Gepost op: 6 oktober 2010, 14:28:00
Denk dat er ook een verschil zit tussen welke politie-medewerker een vrachwagen aan de kant zet. "Wij van de verkeersdiensten"  hebben denk ik wel geleerd dat je een vrachtwagen combinatie niet zo maar overal neer kan zetten en hebben ook wat meer specifieke kennis. Het niet stoppen slaat, als ik het goed begrijp, vooral op staande houdingen met onherkenbare voertuigen. Dit gebeurt al erg weinig, vaak worden truckers staande gehouden bij geplande controles, door motorrijders (in ieder geval in A-A) en dan speelt het een stuk minder.

Er is mij in NL nog geen enkel geval bekend van een overval op een vrachtwagen door criminelen in een of op een herkenbaar politievoertuig.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #59 Gepost op: 6 oktober 2010, 15:54:41
Ook wij van de niet-verkeersdiensten snappen wel dat je een vrachtwagen niet even een doodlopende straat moet insturen of neer te zetten bij een te kleine bushalte ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein