Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren

Auteur Topic: Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren  (gelezen 20733 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 5 oktober 2010, 16:07:31
Ik weet niet waar jij die wijstheid vandaan haald maar als ik een trucker aan de kant zet, uitgezonder de jongens en meiden van geldnet en soortgelijke bedrijven, heb ik nog nooit enig probleem gehad en zeker geen enkele chauffeur gehad die met een geel briefje zat te zwaaien. Trouwens het is nog maar een plan TLN.

Wat ik er uithaal is dat het geen plan meer is.
Maar dat er nu al een proef is.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 5 oktober 2010, 17:09:29
Het gaat volgens mij ook om stoptekens van BURGERauto's. Niet door een opvallende auto. Daarnaast kan ik het heel goed begrijpen.

De volgende stap is dat de automobilist ook niet meer voor een burgervoertuig gaat stoppen, want hij heeft een zak met drugs in de auto ... Weet je wat de waarde daarvan is ....  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 5 oktober 2010, 17:23:05
Dat is natuurlijk flauwekul Jerommeke.

Uit de praktijk blijkt dat het regelmatig voorkomt dat truckers beroofd worden op dergelijke wijze. Het gaat er gewoon om dat truckers, mochten ze worden staande gehouden door een burgerauto en ze dit niet vertrouwen, 112 gaan bellen om het te verifiëren. Dat vind ik logisch, en wat mij betreft is er niets mis mee.

Citaat
Bij wijze van proef mogen ze eerst 112 bellen om na te gaan of het stopteken door een echte agent wordt gegeven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 5 oktober 2010, 18:01:35

Uit de praktijk blijkt dat het regelmatig voorkomt dat truckers beroofd worden op dergelijke wijze. Het gaat er gewoon om dat truckers, mochten ze worden staande gehouden door een burgerauto en ze dit niet vertrouwen, 112 gaan bellen om het te verifiëren. Dat vind ik logisch, en wat mij betreft is er niets mis mee.

Wat ik uit de berichten begrijp is dat dit vooral in het buitenland gebeurd, en verder dat het in Nederland pas 3 keer is gebeurd op deze manier.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 5 oktober 2010, 18:03:50
Dan is het misschien tijd voor een Europees beleid.   ::)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 5 oktober 2010, 18:10:47

Het feit is alleen dat dit (zoals Amstaf al aangeeft) pas 3 keer is gebeurd in een periode van jaren. Gewoon binnen de politie afspreken dat er 's avonds geen vrachtwagens meer aan de kant worden gezet door burgerauto's en als een vrachtwagen niet stopt dat men nagaat of de chauffeur niet toevallig met de meldkamer aan de lijn hangt.

Een ''seintje'' van de trucker in vorm van een alarmlichten zou dan welkom zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 5 oktober 2010, 18:48:21
Even voor mijn duidelijkheid, waar halen jullie vandaan dat het pas drie keer is gebeurd de afgelopen jaren? Want voor mijn gevoel is het vaker in het nieuws gekomen de afgelopen tijd.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 5 oktober 2010, 19:18:19
Waar het kort op neer komt, is dat deze overvallen met zeer grof geweld gepaard gaan. Chauffeurs worden gekneveld en soms ontvoerd.

Volgens mij was het een kleine maand geleden nog raak net over de grens in Belgie, waarbij de boeven met de vrachtwagen naar Nederland zijn gevlucht en er behoorlijk is geschoten.
Ik vind het echt niet meer dan begrijpelijk dat wij daar extra rekening mee moeten houden.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 5 oktober 2010, 19:22:40
Op een verlaten stuk snelweg middenin de nacht, stop ik niet. Als ik vrachtwagenchauffeur zou zijn, met een waardevolle lading.  ::)
Ik zou m'n wagen lekker laten doorrollen totdat ik herkenbare wagens zie, of via de alarmlijn te horen heb gekregen dat alles okee is. En niemand die me dan wat zou kunnen maken...het wordt zo links en rechts zelfs geadviseerd..

En klemrijden lijkt mij prima...doe het dan aan mijn rechterkant, want die is toch al verkleurd. Kan ik dat mooi gratis op laten lappen!  0098

Goed,

Als ik op een rustig stuk snelweg rij en ik heb twijfels bij een wagen met een stopteken en ik besluit door te rijden naar een bemande bezinepomp of ik besluit 112 te bellen, zeg jij dat ik al een bekeuring van 160 eurie te pakken heb?

Dat verlies je.

0098