Gelukkis is er begrip voor deze situatie waarin truckers bang zijn om kostbare goederen kwijt te raken aan bendes die zich als politie voordoen.
Nu nog een sticker of bordje met "Ik stop waar ik wil".
Ik hoop dat vervoerend Nederland zich hiermee een stuk veiliger gaat voelen.
Maar nu kom ik toch even met een klein vraagje. Hoeveel waarde zit er in bestelwagens (klein en groot)?
Denk dan even aan b.v. vertegenwoordigers voor juweliers of apparatuur wat zeer gevaarlijk is als dat in verkeerde handen komt?
Op mijn persoonlijke situatie heb ik via PM al antwoord gekregen van een hulpvaardige politieagent en daar heb ik heel veel aan gehad.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet alleen aan vrachtwagens moet denken. Als deze "beschermd" zijn door een dergelijke maatregel gaan potientiële bendes hun grenzen verleggen. En wie zijn dan de volgende in het rijtje? Juist.
Ik vind het wel moeilijk. De beste remedie is denk ik.... hou je aan de snelheid en regels, geef dus geen aanleiding om aangehouden te worden. Wordt je toch aangehouden ga dan direct na wat je fout gedaan kunt hebben. Is er niets aan de hand rij dan door tot je een "veilige" plaats hebt gevonden en bel ondertussen 112. Geef door waar je rijdt en wat je lading is en eventueel waar je stopt.
Ik spreek hier dan dus wel over late/nachtelijke uren en stille plaatsen en natuurlijk onopvallende wagens.