Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren

Auteur Topic: Trucker met waardevolle lading mag stopteken politie negeren  (gelezen 20476 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #60 Gepost op: 6 oktober 2010, 16:04:43
het laatste wat ik hierover probeer te zeggen is dat IK het allemaal @/#* vind. In al die jaren dat vrachtwagens heb gecontroleerd deed ik dit altijd op plaatsen die verlicht wagen en waar ik genoeg ruimte had om en op en vrachtwagen te klimmen. Dit is in ijn ogen echt weer zo'n actie van TLN om overal weer onderuit te komen. Immer zoals eerder geschreven hoevaak is het nu gebeurt 3 of 4 keer. Ik denk dat TLN  en de vervoerders er zelf ook eens wat aan moeten doen. Als die lading zo kostbaas. Zet het dan maar in waardetransport eenheid, maar ja dat kost geld en dit is lekker goedkoop. Straks mag ik er achter aanrijden.

Allereerst, let alstublieft een beetje op je spelling, want dit is irritant lezen.

Daarnaast snap je het blijkbaar niet. Als jij ze staande houd zoals jij hierboven schetst, dan moeten ze wel gevolg geven aan jou stopteken.

Het gaat dus om de volgende combinatie van zaken: een onopvallend voertuig, op een rustige weg ('s nachts), welke je probeert te stoppen op een onlogische rustige locatie.

En laten we eerlijk zijn, hoeveel moeite is het voor ons om daar mee rekening te houden.

Om even een andere voorbeeld (volgens mij vergelijkbaar) te geven: Stel dat er 's ochtends om 05:00 wordt aangebeld bij je woning, en er staan twee mannen in burger voor de deur die zeggen dat ze van de politie zijn. Doe jij dan zonder moeite de voordeur open? Ik in ieder geval niet. Ik wil dan echt eerst een legitimatie zien en de reden van bezoek weten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #61 Gepost op: 6 oktober 2010, 17:01:03
waar het mij om gaat is dat TLN ons als poliie altijd laat opdraaien voor problemen die ze zelf hebben gemaakt. Immers alles moet zo goedkoop mogelijk worden vervoerd en dat gaat ten kosten van de veiligheid van de chauffeur. Dus waarom zou de politie als organisatie hiervoor moeten opdraaien.

Ja het gebeurt ook wel eens dat ik s'nachts een transport aan de kant zet op een onverlichte parkeerplaats. laat TLN eerst zelf maar eens wat doen aan dit probleem. Misschien dat we dan eens gaan helpen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #62 Gepost op: 6 oktober 2010, 17:30:11
Ook wij van de niet-verkeersdiensten snappen wel dat je een vrachtwagen niet even een doodlopende straat moet insturen of neer te zetten bij een te kleine bushalte ;)

Uitzonderingen daargelaten  O0 Ik wilde ook niemand diskwalificeren, maar ik hoor regelmatig verhalen van truckers, waarvan ik denk, dat had toch anders gekund. Kleine straatjes, langs de snelweg, niet helpen om weer even het verkeer in te komen. Ook vanuit eigen waarnemeing heb ik al wat aardig wat rare staandehoudingen gezien. Maar dat is weer een hele andere discussie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #63 Gepost op: 6 oktober 2010, 17:46:36
Ik ken ze ook wel hoor, daar niet van ;). Zelfde als collega's die er totaal geen moeite mee hebben om staandehoudingen op de vluchtstrook te doen vlak langs de rijbaan...

Maar weer terug ontopic...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #64 Gepost op: 6 oktober 2010, 17:50:15
waar het mij om gaat is dat TLN ons als poliie altijd laat opdraaien voor problemen die ze zelf hebben gemaakt.

Politie voert o.a. verkeerscontroles uit, dit is een van haar taken.
Criminelen doen links en rechts alsof ze van de politie zijn en roven de lading, mishandelen de chauffeurs.

Waarom laat TLN de politie opdraaien voor deze problematiek?
Wat zou TLN hierin moeten betekenen dan, volgens jou? Ze waarschuwen hun personeel al, meer kunnen ze denk ik niet doen.

Ze kunnen kwalijk op iedere wagen een beveiliger meesturen o.i.d.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #65 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:25:05
Het is natuurlijk ook onzin om alles met waardetransporten te vervoeren. Er zijn niet voldoende waardetransport bedrijven, en als ze dat wel zouden doen dan kost het ons klauwen met geld. (want de prijs wordt gewoon aan de burger doorgerekend)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #66 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:34:29
Daarom.

1 vrachtwagen met waardevolle lading zou betekenen...een vrachtwagen vervoert gemiddeld zo'n 33.000 kg (?)...tot max. 40 ton o.i.d?

Verdeel dat eens over geldwagens, die van zichzelf al loodzwaar zijn...wordt niks nee.  :D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #67 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:36:19
En ik denk niet dat je criminelen met kalasjnikovs bang maakt met die securitas beveiliger.......... (Met alle respect voor beveiligers uiteraard)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #68 Gepost op: 6 oktober 2010, 18:42:25
Precies. Dus ik vraag me af wat TLN hierin kan betekenen. Een black box in de wagens, cameratoezicht op de wagens, monitoren van wagens die op de weg zitten middels een meldkamer TLN, noem maar op. Maar waar ligt de grens? We hebben de politie om dit aan te pakken, lijkt me. Maar misschien denkt r1200gs daar anders over.  ::)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #69 Gepost op: 6 oktober 2010, 19:34:35
de vervoerders in het algemaan doen dit soort werk uit het oog punt van winstbejacht of niet. Zoals eerder geschreven gaat dit ten koste van de veiligheid van de chauffeur. Men zou in mijn ogen er ook voorkunnen kiezen om een andere wijze van vervoer. Waardetransport als voorbeeld. Container met de deuren tegen het kopschot. Immers je moet het de dieven zo moeilijk als mogelijk maken. Nu worden tv's, pc's  en soort gelijke appa veelal vervoer in een huiftrailer. Waarom niet in een container.