Ongeval brandweerauto - Krommenie 05-10-2010

Auteur Topic: Ongeval brandweerauto - Krommenie 05-10-2010  (gelezen 7777 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #20 Gepost op: 7 oktober 2010, 10:21:21
Ik heb het nagevraagd en de brandweerman is gisteravondlaat uit het ziekenhuis ontslagen. Hij zit op dit moment nog ziek thuis herstellende van opgelopen verwondingen.

Uiteraard hoop ik dat hij er snel bovenop komt.  :-\ Materieel is vervangbaar, manschappen niet.

bedankt voor je reactie
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #21 Gepost op: 7 oktober 2010, 17:06:08
ik zag ook geen airbac op de fotos, is die er wel? gaat die alleen af bij frontale klap, zo'n zijdelingse verplaatsing moet je toch ook opvangen ?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #22 Gepost op: 8 oktober 2010, 09:31:36
ik zag ook geen airbac op de fotos, is die er wel? gaat die alleen af bij frontale klap, zo'n zijdelingse verplaatsing moet je toch ook opvangen ?

Heb het even nagezocht, bij dit type auto is de bestuurdersairbag standaard, bijrijders- en zijairbags zijn optioneel.*

Als de bestuurdersairbag niet is uitgeklapt, dan zou dat inderdaad een goede indicatie zijn dat de impact voornamelijk zijwaarts was. Ik kan echter uit geen enkele foto met zekerheid afleiden of de bestuurdersairbag uitgeklapt is of niet.

*bron: website van opel. Dit geldt dus alleen voor auto's die nieuw gekocht zijn. De gecrashte auto is twee jaar oud, maar wordt nog steeds verkocht. Er kan natuurlijk tussentijds wat gewijzigd zijn, maar ik verwacht het eigenlijk niet.