Wit uitgeslagen plastic van Vista balk proper krijgen

Auteur Topic: Wit uitgeslagen plastic van Vista balk proper krijgen  (gelezen 6181 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Gepost op: 7 oktober 2010, 11:44:47
Op onze ziekenwagen staat een Vista balk, nu begint deze sinds de zomer wit en mat uit te slagen. Naast onze standplaats hebben ze enkele leegstaande krotten afgebroken, kan dat stof er wat mee te maken hebben?

Als je ze proper maakt met afwasmiddel of glassex worden ze moi helder maar zo gauw het opdroogt wordt het terug wit. Heb nu net geprobeerd met een hele fijn polijstschijf en polish maar met hetzelfde resultaat.

Iemand die weet hoe we dit terug in orde krijgen?

Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2010, 11:51:52
Poetsen, heel goed poetsen! O0

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2010, 12:19:45
Poetsen, heel goed poetsen! O0

Been there, done that....

Gast

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2010, 13:39:35
Van de expert:

Poetsen met Commandant 4, de groene potten bedoeld voor het verwijderen van mat geworden laklagen op auto's.

Een nog beter middel is 1Z Politur maar die zijn eigenlijk alleen voor professionele poetsbedrijven te verkrijgen, voor zover ik weet

Wrijf een kleine hoeveelheid Commandant4 met een poetsdoek in draaiende bewegingen over de lens, nadat deze gewassen en droog is. Zodra de emulsie begint op te drogen begin je met de volgende lens.
Wrijf met een andere poetsdoek de uitgeharde laag Commandant4 daarna uit.  Herhaal dit 3 tot 4 keer voor erg slechte lenzen. Alleen ellebogen werk en beslist geen grove polijstpasta gebruiken dus!

Als laatste poets ik dan een klein laagje normale auto-was, vloebare, over de lens heen, om eventuele scheurtjes te vullen in de lens en het oppervlak weer glad te maken, zodat viezigheid, vliegen etc. minder makkelijk op d elens blijven hechten.

Succes!

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2010, 20:15:40
Van de expert:

Het was eigenlijk op deze expert dat ik zat te wachten  O0

De grens eens over springen want ik denk niet dat commandant bij ons verkrijgbaar is....

Gast

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2010, 20:38:25
In Nederland zijn ze bij elke grotere en kleinere automaterialen-handel te krijgen, maar zelfs ook bij een Halfords. De Commandant 4 is er in 2 versies, de groene blikken en de blauwe. Die blauwe is alleen voor polijstmachines te gebruiken, die werkt niet zo handig. De groene blikken bevatten een dunnere pasta die met de hand gemakkelijk aan te brengen is.
Altijd kleine beetjes opbrengen op de lens en met draaiende bewegingen uitsmeren tot de gladde pasta begint te harden.
Ik verzeker U, de elleboog en bovenarm-spieren zullen de nodige overuren maken voor het weer glimt ;)

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2010, 22:18:26
EN gaat het ook met een polijstmachine? Want die heb ik liggen...

Gast

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2010, 22:22:21
Het nadeel van een polijstmachine, althans met de industriele pasta, is dat er een te dikke laag afgehaald wordt en het effect van alleen het toplaagje verwijderen verloren gaat.
De kappen van een Vista zijn prima met de hand te poetsen ;) Mocht je al met een polijstmachine aan de slag willen, houdt dan rekening met de dunne substantie en spetters overal om je heen als gevolg van de (te) snel ronddraaiende schijf ;)

Laat ons wel de foto's vóór en ná zien he :D

Nog meer lenzen daar die gepoetst moeten worden?  ;)

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 8 oktober 2010, 09:44:15
"wax on wax of" net al bij de karatekid 8)

Je krijgt commandant zelfs in verschillende gradaties, van zeer zwaar tot zeer licht. Mocht je na de lichtste variant nog steeds last hebben van kleine krasjes. Tandpasta!
Dit spul werkt geniaal als extra zachte polijstpasta.

Daarnaast bestaat er van federal Signal ook eigen materiaal om de lenskappen te polijsten, genaamd Plexus. Dit is een kunststofpolijstpasta.

Polijstmachine zou ik niet doen...is te grof en kans op schade is groot als er geen emulisie meer op je schijf zijn.

Groeten, Ruud

sylvester1986

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2010, 13:35:34
De Commandant 4 'groen' ben ik vandaag ook tegengekomen bij de Texaco langs de A7 Heerenveen/Drachten dus bij de pomp is ook een optie.