Geen brigade is gelijk. Kan iemand mij vertellen of 'tspant ook reddend zwemmen in z'n opleidingspakket heeft? Vast niet...
Henk
Reddingsbrigade andijk (Met de reddingsboot 't span)heeft ook reddend zwemmen in het opleidingsprogramma..
Maar op het gevaar af een andere discussie hierin te mengen, het reddend zwemmen van de REDNED opleidingen is zwaar aan vernieuwing toe..
PS: een zienswijze: zodra je ergens niet meer kan varen kan je er lopen, kan je er niet meer lopen kan je er zeker varen.
Zo henk, ik wil een scenario op de IJsel voor je uitzetten hoor, waar jij een drenkeling moet weghalen met jouw boot (dus niet met de Chester ) Ik ben er van overtuigd dat jij er niet met jouw boot zou willen en kunnen varen.. Dat je er ook niet van de wal bij kan..
Of wat dacht je van een scenario bij een stuw, in de Maas.. (stel dat je probeert, er blijft niets van de Seeker over..)
En juist die zienswijze had de brandweer ook in Almere, weet je nog ?, we kunnen geen 200 meter zwemmen naar een slachtoffer, omdat me bootje het niet doet..
(misschien iets te kort door de bocht..)
En ik begin bijna te geloven dat je water vrees hebt...