SIGMA handboek stopt...

Auteur Topic: SIGMA handboek stopt...  (gelezen 5698 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Gepost op: 7 oktober 2010, 18:05:04
Omdat ik al lange tijd het SIGMA handboek niet heb kunnen updaten, en er toch al best eea is veranderd, heb ik besloten de site op te zeggen. Het SIGMA handboek zal dan niet meer te downloaden zijn.
Als er veel vraag naar is, ben ik wel bereid het te hosten via, bijvoorbeeld, rapidshare of een andere filehoster.

Maar goed, ik vind het zonde om al dat werk weg te gooien, dus heb ik besloten om als ik tijd heb, het boek deels te gaan herschrijven en er een algemeen EH voor gevorderden/Intermediate life support boek van te maken. Het ABC verhaal blijft er in, het assisteren van de ambulance wordt wat breder (ambu heeft wat meer middelen) en er komen hoofdstukken over giffen, drugs, schadelijke stoffen etc. bij. Release datum ga ik niet geven, daar heb ik nog geen idee van.

En ja, uiteraard blijft het gratis   O0


Arts  www.alphalog.nl


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2010, 11:36:36
Vreselijk jammer en een verlies voor alle Sigma-leden in het land.
Ik denk dat toch het merendeel van de inhoud nog actueel is, en slechts een klein aantal zaken aan verandering onderhevig is geweest.

Ik heb het altijd als een waardevol naslagwerk beschouwd en zal het gaan missen op termijn.

Groetjes,

Ruud


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2010, 12:08:08
Hoi Delta,

Wat was de laatste versie van het handboek?

Groetjes Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2010, 17:56:54
Hoi Delta,

Wat was de laatste versie van het handboek?

Groetjes Martin

1.41 geloof ik.
Arts  www.alphalog.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2010, 09:15:11
Dat is mooi. Dan heb ik de laatste versie.  :) Ben zeer benieuwd naar de opvolger O0
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2010, 16:40:51
ben dan wel geen sigma lid
maar vind het een heerlijk boek met veel info

ik kijk zeker uit naar het vervolg
flappus  niet elke verandering is een verbetering


freudsap

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #6 Gepost op: 21 november 2010, 08:59:31
Jammer dat je er mee gestopt bent.  Zoiets onderhouden vraagt natuurlijk veel tijd.

Is het geen idee om dat met aantal mensen up to date te houden?

We kijken alvast uit naar nieuwe handboek!!
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver


WoBaDijk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #7 Gepost op: 21 november 2010, 10:14:33
Is het geen idee om dat met aantal mensen up to date te houden?

Dat klinkt als een mooi plan. Mocht er zoiets komen dan stel ik me graag beschikbaar om te helpen bij het up-todate houden.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 21 november 2010, 15:53:50
Jammer dat je er mee stopt maar ik denk dat veel Rode Kruis afdelingen en SIGMA groepen veel zouden hebben aan jouw site/boek met goede informatie over assisteren van de professionele prehospitale zorg/ambulancezorg 998765
bedankt voor je inzetvoor het SIGMA gebeuren, er verandert steeds weer wat in de sector maar vrijwilligers daar kunnen we ook als professionals niet buiten.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #9 Gepost op: 21 november 2010, 16:48:48
Daan,

jammer dat je stopt...  :'(

ik zie dat ik het al niet meer kan downloaden... ik hoop dat er een paar mensen zijn die het van je over willen nemen en blijven verbeteren/aanvullen. O0

grtz en wellicht tot de volgende 4DF

Peter