GRIP 1 Vrachtauto brand A27 - Hilversum 15-10-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Vrachtauto brand A27 - Hilversum 15-10-2010  (gelezen 3944 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:04:23
Dus het is toch wel serieus  :-X

Geen enkele melding is hetzelfde, alvorens tot de conclusie te komen dat er snel wordt afgeschaald


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:05:54
Ik kan er overheen lezen maar wat is dan de echte reden.... ::)
De reden dat er naar GRIP 1 wordt opgeschaald is omdat dat standaardprocedure is. We hebben het er volgens mij al eens eerder over gehad (of dat moet op het brandweerforum geweest zijn), maar dat kan allerhande redenen hebben: afsluiting snelweg, opvangen buspassagiers (bij busbrand dus) of mogelijk gevaarlijke stoffen bij vrachtwagens.

Als nou eens duidelijk wordt wáárom er nou standaard wordt opgeschaald, volgens mij is G-V de enige regio in Nederland die dat doet.........
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:15:02
We hebben het er hier idd al eens een keer eerder over gehad. En toen hebben ze me niet kunnen overtuigen dat dit nu echt handig is en dat de bedoeling is achter het fenomeen 'GRIP'.  :)


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:27:15
Asfaltwagen vliegt in brand op A27
15 oktober 2010, 23:17
Op vrijdagavond om 22.45 uur is op de A27 een asfaltwagen in brand gevlogen. De vrachtwagen staat ter hoogte van het knooppunt Eemnes, de rijbaan richting Utrecht is daar afgesloten. Het verkeer wordt de A1 opgestuurd.

De brandweer is met veel materieel ter plaatse. Er is alarmeringscode GRIP1 gegeven.

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2010.288.05




Kevin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
    • Brandweerpost Nederhorst den Berg
Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2010, 00:31:28
VC en COH niet ter plaatsen geweest

Bron: VC centralist die onderweg/terugweg was van de inzet


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2010, 16:22:09
De reden dat er naar GRIP 1 wordt opgeschaald is omdat dat standaardprocedure is. We hebben het er volgens mij al eens eerder over gehad (of dat moet op het brandweerforum geweest zijn), maar dat kan allerhande redenen hebben: afsluiting snelweg, opvangen buspassagiers (bij busbrand dus) of mogelijk gevaarlijke stoffen bij vrachtwagens.

Als nou eens duidelijk wordt wáárom er nou standaard wordt opgeschaald, volgens mij is G-V de enige regio in Nederland die dat doet.........

Beste afsuiten van een snelweg gebeurt regelmatig bij grotere ongevallen dus dit behoort ook niet in de cat.Grip 1 opvangen buspassagiers is een probleem voor berger als er geen slachtoffers zijn.wel degelijk behoort gevaarlijke stoffen bij grip 1 dit met waar de vrachtwagen precies staat op de snelweg zoals dicht bij een woonwijk of industrie.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2010, 16:27:42
Beste afsuiten van een snelweg gebeurt regelmatig bij grotere ongevallen dus dit behoort ook niet in de cat.Grip 1 opvangen buspassagiers is een probleem voor berger als er geen slachtoffers zijn.wel degelijk behoort gevaarlijke stoffen bij grip 1 dit met waar de vrachtwagen precies staat op de snelweg zoals dicht bij een woonwijk of industrie.



Don't shoot the messenger.... 98uiye
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding