Brand op veerboot - Oostzee 09-10-2010

Auteur Topic: Brand op veerboot - Oostzee 09-10-2010  (gelezen 3798 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2010, 10:56:09
Kijk dat klinkt inderdaad al een stuk realistitischer allemaal! O0

En van wie heb je deze info zoal? ::)
Ah, je had het toch gelezen...

De naam ga ik niet noemen, dan is hij wellicht de volgende keer wat minder openhartig, maar het is iemand die van ouds bij Waterrand zat en nu in de veiligheidsregio in de buurt van RR...

Het was leuk om te horen dat HOGE geen onbekende is in die kringen...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:03:22
Het Havariekommando in Cuxhaven had vanaf het begin de leiding over de reddingsoperatie en besloot de Lisco Gloria - die intussen 15 graden een slagzij maakte - gecontroleerd uit te laten branden om te voorkomen dat het bluswater van 10 schepen het veerschip zou laten kapseizen. www.schuttevaer.nl


Ja, mijn bron had een strikvraag voor mij, "Is er dan echt verschil tussen een kelderbrand en een boot brand?" Ik somde de voor de hand liggende verschillen op, waaronder "een kelder kan niet zinken..."
Grappig als je terugleest dat iemand daar werkelijk aan denkt en in de praktijk brengt  O0...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2010, 01:44:50
In de loop van de morgen werd een vier man sterk boarding-team van de tot de Arbeitsgemeinschaft Küstenschutz behorende sleepboot Baltic op het schip afgezet.

Leuk detail is dat die sleper Baltic nog maar kort in dienst is als zodanig.
Zie http://www.rostock-heute.de/notfallschlepper-baltic-fairplay-26-warnemuende/12562

Dit kan wel met recht een vuurdoop genoemd worden denk ik ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s