Een ongeval gevaarlijke stoffen, ik zal een poging wagen:
Uitruk met TS en HV1. Tevens zou ik graag de OVD meegealarmeerd willen hebben ivm aard van incident. Ook de AGS zal gealarmeerd moeten worden omdat we te maken hebben met uitstoot van de stof(prikkelende geur ).
Concrete vragen die je aan de meldkamer stelt zijn voornamelijk denk ik de volgende:
*Bovenwindse aanrijroute(tevens alle andere voertuigen die route laten rijden)
*Meteogegevens ivm verspreiding stof:Windrichting is reeds bekend>west, kracht 5 beaufort, mistig weer
*stofnaam of VN nummer?
*gewonden>chauffeur is gelukkig licht gewond, dat is je voornaamste bron waar je info uit kunt trekken ter plaatse.
*Is er ook brand?
*Wat heb ik benedenwinds voor bebouwing etc etc
*waterwinning
Voorbereidingen in het voertuig:
*B, 1 en 2 omhangen ademlucht
*Explosiemeter gereed maken
*Erachter proberen te komen met welke stof je te maken hebt>ivm opstellijn voertuigen(25,100 of 500 meter)
Ambulance heb ik geen kaas van gegeten, als ik er maar minimaal 1 tp krijg voor de chauffeur en mogelijk nog 1 voor veiligheid eigen personeel
C2000 kan handig zijn mbt communicatie tussen verschillende diensten tp. (mits t goed functioneert) denk aan afzettingen, eventueel ontruimen benedenwindse gebied etc.
Tot zover even mn voorlopige aanpak. Ik wacht met spanning af
Gegroet
Sander
Beverwijk