Aug/sep 2004 - Ongeval tankwagen

Auteur Topic: Aug/sep 2004 - Ongeval tankwagen  (gelezen 24250 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2004, 20:23:27
Ambulance blijft bovenwinds staan  ;D op 100 meter

Onderzoekt de chauffeur en wacht tevens af wat voor stof er vervoerd werd.  Standby blijven voor de brandweer lijkt me een prima optie.  Afhankelijk van het letsel van de chauffeur eventueel een tweede ambulance (indien de chauffeur vervoerd moet worden naar een ziekenhuis)  zodat de standby functie gewaarborgd blijft.  

OVDG dient zich af te vragen of er in het te evacueren gebied mogelijk gezondheidsklachten kunnen optreden en hoe we die gecentraliseerd kunnen behandelen, mogelijk in een buurthuis/sporthal, met een inzet van de SIGMA en AMBUTEAM.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2004, 23:08:38
Ambulance blijft bovenwinds staan  ;D op 100 meter

Onderzoekt de chauffeur en wacht tevens af wat voor stof er vervoerd werd.  Standby blijven voor de brandweer lijkt me een prima optie.  Afhankelijk van het letsel van de chauffeur eventueel een tweede ambulance (indien de chauffeur vervoerd moet worden naar een ziekenhuis)  zodat de standby functie gewaarborgd blijft.  

OVDG dient zich af te vragen of er in het te evacueren gebied mogelijk gezondheidsklachten kunnen optreden en hoe we die gecentraliseerd kunnen behandelen, mogelijk in een buurthuis/sporthal, met een inzet van de SIGMA en AMBUTEAM.

Hee leuk mogen we ook meedoen misschien.
ben benieuwd ;)


De meeste chauffeurs die ik ken leggen de vrachtbrieven in een vakje in het midden  op het dasch board.
Dus die zullen nu wel ergens rond gefladderd liggen.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2004, 16:37:10
Als je goede mogelijkheden hebt moet je ze ook (durven te ) gebruiken.

 ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Rene112

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 augustus 2004, 23:42:56
Het is de tijd voor de volgende stap in de casus.....

Maar ik heb even wat inspiratie nodig... daarom ga ik eerst een weekje naar Kreta!

Volgende week zaterdag (de 28e) gaat de casus weer verder met meer informatie...

En we zullen proberen ook het sigma team in aktie te laten komen!

Wordt vervolgd : volgende week!


groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #24 Gepost op: 2 september 2004, 18:11:14
en toen.....?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #25 Gepost op: 2 september 2004, 20:08:29
Het was verstandiger geweest om voordat je op vakantie ging eerst het sigma-team te alarmeren.
De opkomstijd wil nog weleens lang zijn. :D :D


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #26 Gepost op: 2 september 2004, 22:04:20
Ik heb er helemaal geen kaas van gegeten hoor. :-[ Maar je kan toch niet zomaar naar die vrachtpapieren die in de cabine liggen omdat je het gevaar toch niet weet  ??? Dus heb je daar toch (nog) niks aan ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 2 september 2004, 22:31:20
Ik heb er helemaal geen kaas van gegeten hoor. :-[ Maar je kan toch niet zomaar naar die vrachtpapieren die in de cabine liggen omdat je het gevaar toch niet weet  ??? Dus heb je daar toch (nog) niks aan ???
alleen kunnen die vrachtpapieren jou een hoop vertellen wat er in die vrachtwagen zit,en daarop kun je je gevaar inschatten en aan de hand van het gele chemieboek je inzet bepalen ;)


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #28 Gepost op: 2 september 2004, 22:34:49
alleen kunnen die vrachtpapieren jou een hoop vertellen wat er in die vrachtwagen zit,en daarop kun je je gevaar inschatten en aan de hand van het gele chemieboek je inzet bepalen ;)

Ja oke, maar dan zal je ze toch eerst moeten halen, is dat dan niet een te groot risico?
Kan je niet achterhalen waar die vrachtwagen vandaan kwam en dan aan de nodige info komen, of duurt dat te lang en te ingewikkeld?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 2 september 2004, 22:47:23
Ja oke, maar dan zal je ze toch eerst moeten halen, is dat dan niet een te groot risico?
Kan je niet achterhalen waar die vrachtwagen vandaan kwam en dan aan de nodige info komen, of duurt dat te lang en te ingewikkeld?
normaal heb je de stofindentificatiebordjes op de vrachtauto (oranje bordjes)Maar daar waren de cijfers vanaf gevallen,dus daar heb je dan niks aan. ;D
Je kunt een beetje inschatten wat erin zit als je kijkt naar de reclame op de vrachtwagen,misschien een telefoonnummer achterhalen en naar het bedrijf bellen.

Maar als het midden in de nacht is zal daar ook niet snel iemand opnemen :-\ Dus de enige zekerheid zijn de vrachtpapieren