Wegmisbruikers vind ik persoonlijk een tenenkrommend programma. Vaak lijkt het alsof ze een spectaculair itempje hebben, zo laten de voorstukjes zien. Vervolgens laat men de gehele uitzending dat stukje naar voren komen, als een soort teaser, zo van: ''Blijf kijken,want straks spektakel!''
Reclame, reclame, en nog eens reclame en dan komt het zo gepromote itempje.....en denk je...Was dat het nou? Blijf ik daarvoor voor de buis hangen?
Okee, zo werkt commerciële TV, maar i.s.m. onze politie?!
En dan die domme vragen van die presentator, altijd beginnende met: ''Koos, we zagen net.....(blablabla) Mag dat nou?''
En dan Koos, met het vingertje: ''Kijk, je moet gewoon niet blablabla...'' TV voor simpelen...zo lijkt het.
De kijker ziet alleen maar filmpjes van 2 agenten die achter iemand aangaan, net zo lang wachten tot ze zogenaamd ''voldoende'' hebben gezien. (gemiddeld 3x de snelheid klokken en al hopende dat betrokkene echt over de streep gaat)
En hangen maar! Aan de schandpaal ermee en vooral blijven zeggen hoe gevaarlijk en onverantwoord het wel niet was.
Nee, dan Blik op de weg. Informatief, objectief, vergeleken bij Wegmisbruikers een genot om naar te kijken. En zelfs hoor en wederhoor. In dit programma worden agenten tenminste naar waarheid afgeschilderd. Links en rechts een waarschuwing; niet enkel en alleen maar bonnenschrijvers. Men laat gezond verstand van de politie zien. Zo kweek je begrip bij de burger.
Het bevreemdt mij dat van hogerhand niet ingegrepen wordt, medewerking aan wegmisbruikers zou men moeten verbieden.