Als ik het hele circus van WM uit een onherkenbare auto zie stappen nadat ik gevolg heb gegeven aan een stop-of volgteken (heb ze wel eens gespot hier, ook recht voor m'n deur) dan geef ik gewoon de mededeling dat ik meewerk nadat die grote camera weer terug in de wagen is verdwenen. Die boete voor een paar KM's te hard, of ander slordig rijgedrag heb ik dan n.a.w. toch al, dus dan wil ik ook een beetje waar voor m'n geld, een beetje spelen zeg maar.
Wat de eventuele gevolgen zijn voor niet meewerken met camera ben ik ook erg benieuwd naar. Ik weet wel dat ik mijn poot stijf hou. Geen woord totdat die grote camera weer is verdwenen.
En maatregelen zijn prima, al nemen ze me mee en sluiten ze me in. Ik blijf zwijgen tot die camera weg is. Dan mogen ze wat mij betreft een zwijgende Dinges uitzenden. Die zwijgt van begin tot eind.
Ik zie de vooraankondiging al voor het programma: Krullebol: ''Vanavond hebben we wel een heel speciaal geval, blablabla...Koos, we zagen net een bestuurder die zweeg in alle talen, mag dat?"
Koos: ''Ja kijk, dat moet je gewoon niet doen want bladiebladiebla''