Privacy en politie TV programma's

Auteur Topic: Privacy en politie TV programma's  (gelezen 19408 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #80 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:00:57
mag ik een boerka aan als mijn geloofsovertuiging dat verplicht?
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #81 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:01:14
Als de politie het camerateam een lift geeft, zijn zij medeveroorzaker van het leed en evt. schade die ik ervan zal ondervinden. Alleen de stress al die ik ondervind met het feit dat ik onder toeziend oog van de politie tegen mijn wil ben vastgelegd op een locatie die voor mijn eigen belang uiterst geheim moest blijven... 0098


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #82 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:10:01
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als ik op de openbare weg niet verder mee zou willen werken, tenzij de camera vertrekt. Op een bureau achter gesloten deuren zou ik er geen moeite mee hebben. Zou men mij dan eerst (moeten) aanhouden voordat we naar een bureau gaan?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:16:20
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als ik op de openbare weg niet verder mee zou willen werken, tenzij de camera vertrekt. Op een bureau achter gesloten deuren zou ik er geen moeite mee hebben. Zou men mij dan eerst (moeten) aanhouden voordat we naar een bureau gaan?

De vraag is of je dat wel wil....

A:  Het kost veel tijd en moeite en bovendien gaat het je meer geld kosten,
B:  Je weet in ieder geval dat je WEL op tv te zien zal zijn, aangezien het programma wegmisbruikers alles zal uitzenden wat apart/bijzonder en/of actievol is.

Zelfs in het bureau wordt gefilmd, kijk naar de mensen die rijden onder invloed en waarbij het afleggen van de ademanalyse wordt gefilmd......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:19:49
Mensen roepen te pas en te onpas: ''Ik zet mijn advocaat erop!''

9 v.d. 10 keer is dat bluf, dat weten we allemaal, zijn ook altijd bepaalde types die dat roepen.  0098

Maarrrr, zet je er daadwerkelijk een (goeie) advocaat op, dan win je als burger zijnde, in bovengeschetste gevallen.. Dat is althans mijn inschatting.  98uiye


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #85 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:28:05
De vraag is of je dat wel wil....

A:  Het kost veel tijd en moeite en bovendien gaat het je meer geld kosten,
B:  Je weet in ieder geval dat je WEL op tv te zien zal zijn, aangezien het programma wegmisbruikers alles zal uitzenden wat apart/bijzonder en/of actievol is.

Zelfs in het bureau wordt gefilmd, kijk naar de mensen die rijden onder invloed en waarbij het afleggen van de ademanalyse wordt gefilmd......
Ik heb er best wel eens over nagedacht; Ik blijf gewoon rustig en kalm, voer een normaal gesprek en leg desgevraagd netjes een verklaring af voor mijn misdragingen op de weg. Alleen zónder camera. Dan ligt de keuze voor een gedeelte ook bij de agent waarmee ik in conclaaf ben..


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #86 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:32:36
Ik zou persoonlijk direct duidelijk maken dat ik graag meewerk, maar dat ik niet in het programma van dat kleine neppe domme kansloze schoothondje c.q. pigmeetje van Koosje Spee wil verschijnen. En dat bij elke zin die ik richting diender uit, herhalen. Dán pas weet je zeker dat SBS het niet gaat uitzenden  0098
greetz,  Enrique


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #87 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:40:39
Koos en krullebol =====> EXIT! Het volk is het zat verdikke! Het volk wil brood en spelen maar beslist geen krullebol en Spee meer!!  0098

Maar de serieuze toon van dit alles; onze politie moet niet meer meewerken aan dit programma, beter aan BODW, of een nieuw programma. Zal het respect verhogen. (respect = vies woord anno 2010, maar in dit verband niet)

Mijn persoonlijke mening.  :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #88 Gepost op: 23 oktober 2010, 23:01:36
Mensen roepen te pas en te onpas: ''Ik zet mijn advocaat erop!''

9 v.d. 10 keer is dat bluf, dat weten we allemaal, zijn ook altijd bepaalde types die dat roepen.  0098

Maarrrr, zet je er daadwerkelijk een (goeie) advocaat op, dan win je als burger zijnde, in bovengeschetste gevallen.. Dat is althans mijn inschatting.  98uiye

Je moet dingen niet door elkaar gaan halen. Je hebt strafrecht en al haar takken, waaronder ook de Algemene Wet Bestuursrecht (waarop de Wet Mulder gebaseerd is) en je hebt het civiele recht. Ik neem aan dat je deze twee uit elkaar kan houden?
Het plegen van een overtreding, het geven van een stopteken, het vorderen van jou gegevens vallen allemaal onder het strafrecht. Het gefilmd worden door de cameraploeg niet. Dat is een zaak tussen burgers en valt dan ook onder het civiele recht. Dat houdt in dat je zelf de zaak aanhankelijk moet maken bij de civiele rechter. Het er niet mee eens zijn ontslaat jou absoluut niet van jou verplichtingen uit het strafrecht. Het niet willen meewerken zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in een ritje naar het bureau.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #89 Gepost op: 23 oktober 2010, 23:07:19
Dat is mij volkomen duidelijk.  0098

Kort gezegd: ik werk niet mee en achteraf ga ik dingetjes pas aantonen.  O0