Privacy en politie TV programma's

Auteur Topic: Privacy en politie TV programma's  (gelezen 19650 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #100 Gepost op: 24 oktober 2010, 10:16:14
Je zou eens een dagje mee moeten lopen voor de grap. Mensen houden er niet van om aangesproken te worden op hun gedrag. Er zijn naar hun mening altijd wel mensen die ergere dingen doen... Maar goed, we raken offtopic ;)
Wout


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #101 Gepost op: 7 november 2010, 21:19:38
Bij WM zie ik altijd dat de chauffeur van de videowagen beslist of ''stoppen voor'' of  ''stoppen achter'' aangaat. De bijrijder overlegt altijd wat te doen. Is dit protocollair? M.a.w. wordt dit zo aangeleerd? Omdat de chauffeur op dat moment beter op de hoogte is van de verkeerssituatie? (spiegels etc)


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #102 Gepost op: 7 november 2010, 21:58:11
Nee, is maar net hoe het uitkomt en hoe het praktisch is. Meestal houdt de chauffeur zich wel bezig met de bediening van het voertuig, en daarmee ook met de optische en geluidssignalen en transparanten. De bijrijder kan zaken opschrijven tijdens het rijden, bijvoorbeeld kentekens en tijdstippen. Die heeft waarschijnlijk dus al de gegevens die nodig zijn voor een bekeuring.
Wout


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #103 Gepost op: 7 november 2010, 21:59:12
Ok!  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 7 november 2010, 22:23:43
Ok!  O0

Voordeel van ''volgen'' is dat de politie-agent kan beslissen waar hij de auto neer zet.
''Stop'' is meestal een twijfel gevalletje bij de gene die het stopteken krijgt, stop ik midden op de weg, stop ik aan de kant van de weg etc.
Risico's bij ''volgen'' zijn wel wat groter, dus dat is iets wat je moet in calculeren
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #105 Gepost op: 7 november 2010, 22:57:50
Voordeel van ''volgen'' is dat de politie-agent kan beslissen waar hij de auto neer zet.
''Stop'' is meestal een twijfel gevalletje bij de gene die het stopteken krijgt, stop ik midden op de weg, stop ik aan de kant van de weg etc.
Risico's bij ''volgen'' zijn wel wat groter, dus dat is iets wat je moet in calculeren
Persoonlijk gebruikt binnen de bebouwde kom het stop transparant aan de voorzijde. Het nadeel van volgen is dat er zoveel zijstraatjes zijn dat als hij kwaad wil hij zo weg is en jij moet in iedergeval keren of achteruit rijden en dan de "achtervolging'in zetten. Buiten de bebouwde kom komt dit minder snel voor daar er minder zijstraatjes zijn, en de snelheid ligt hier hoger dus wil ik veilig ergens staan.

Maar zoals ik al zeg dit is puur persoonlijk.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #106 Gepost op: 7 november 2010, 23:13:05
Dat is ook mijn redenering. Veel mensen stoppen toch abrupt voor een stopteken en dan kom je soms onhandig te staan op provinciale wegen. In de stad speelt dat minder snel.

Ik ben als bestuurder vaak degene die aangeeft wanneer een stopteken aan mag omdat ik meer met de weg bezig ben en de bijrijder meer met het voertuig waar we achter zitten zoals kenteken, aantal personen etc. Maar dit is allemaal een ongeschreven regel..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #107 Gepost op: 7 november 2010, 23:29:06
Persoonlijk gebruikt binnen de bebouwde kom het stop transparant aan de voorzijde. Het nadeel van volgen is dat er zoveel zijstraatjes zijn dat als hij kwaad wil hij zo weg is en jij moet in iedergeval keren of achteruit rijden en dan de "achtervolging'in zetten. Buiten de bebouwde kom komt dit minder snel voor daar er minder zijstraatjes zijn, en de snelheid ligt hier hoger dus wil ik veilig ergens staan.

Jup, daarmee doelde ik ook op het  
Voordeel van ''volgen'' is dat de politie-agent kan beslissen waar hij de auto neer zet.

Bijv. op een (auto)snelweg inderdaad.

Nog een nadeel van ''volgen'' vind ik dat je totaal geen zicht hebt op de auto (en/of inzittenden) van het voertuig wat je aan de kant zet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #108 Gepost op: 8 november 2010, 07:56:20
Nog een nadeel van ''volgen'' vind ik dat je totaal geen zicht hebt op de auto (en/of inzittenden) van het voertuig wat je aan de kant zet


Helemaal mee eens. Zeker bij duisternis. In Rotterdam is het eind jaren 90 een keer voorgekomen dat een wagen van de verkeerspolitie op de A16 bij de Brienenoordbrug een Audi een stopteken gaf (stopbord achter aan) ivm een verkeersovertreding, waarna de Audi achter de Mercedes stopte en het vuur werd geopend met automatische wapens. Niemand gewond, wel aardig wat schade aan de dienstwagen plus lekke banden. Ondanks een klopjacht en inzet AT in de wijk Het Lage Land daar in de buurt, zijn de daders nooit aangehouden. Daarna werd in beginsel niet meer het stopteken aan de achterzijde gebruikt, alleen nog aan de voorzijde. Maar na verloop van tijd zie je toch dat men er weer vaker voor kiest om het stopbord achter te gebruiken.
greetz,  Enrique