GRIP 1 Grote brand Zorgcentrum Leemgaarde Patrijzenlaan - Oostvoorne 14-10-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Zorgcentrum Leemgaarde Patrijzenlaan - Oostvoorne 14-10-2010  (gelezen 5019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
MD staat voor Materiaal Dienst. Ik zou niet weten of deze tp is geweest. Ik heb hem niet gezien.

Volgens mij hadden alleen Noord en Zuid een MD (20 en 40). De MD60.1 lijkt me een nieuwe. Weet iemand waar hij staat, Spijkenisse?


Martijn18

  • Gast
In onze regio zwerven wel meer brandweervoertuigen. De MD601 zie ik ook weleens rijden in Spijkenisse en Brielle. Ik weet alleen niet bij welke locatie hij bij hoort.

De 90-1 serie brandweerwagens is ook niet ter plaatse geweest die als laatste werden opgeroepen.

Ik ben na een aantal voertuigen aanrijdend gefilmd te hebben ook even wezen kijken.

Hier het filmpje ervan:


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
De 90-1 serie brandweerwagens is ook niet ter plaatse geweest die als laatste werden opgeroepen.

Niet alles wat bij GRIP gealarmeerd wordt hoeft daadwerkelijk ter plaatse te gaan. Sommige functionarissen worden slechts in kennis gesteld, anderen gaan naar de alarmcentrale toe. Slechts een enkeling gaat daadwerkelijk naar het incident toe.


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Hier nog het filmpje wat ik heb gemaakt van de hulpdiensten en ter plaatse.

http://www.youtube.com/watch?v=3Vb0bedkJxs


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Niet alles wat bij GRIP gealarmeerd wordt hoeft daadwerkelijk ter plaatse te gaan. Sommige functionarissen worden slechts in kennis gesteld, anderen gaan naar de alarmcentrale toe. Slechts een enkeling gaat daadwerkelijk naar het incident toe.

De HO90.1 of de .2 gaat altijd bij grip naar het incident toe.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Ook Oost heeft een MD (MD301), identiek aan die van Noord en Zuid. Daarnaast heeft Waterweg nog een Fiat Doblo MD101. Maar de MD601 is volgens mij echt nieuw (en dat zou betekenen dat hij dus niet gespot kan zijn in Spijkenisse eerder; heb je wat meer info over wat voor auto dat dan was?). Iemand die tp is geweest gaf aan dat hij een Caddy had zien staan, de DA701. Ik vermoed dus dat die Caddy als MD601 wordt gebruikt.
greetz,  Enrique


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Ook Oost heeft een MD (MD301), identiek aan die van Noord en Zuid. Daarnaast heeft Waterweg nog een Fiat Doblo MD101. Maar de MD601 is volgens mij echt nieuw (en dat zou betekenen dat hij dus niet gespot kan zijn in Spijkenisse eerder; heb je wat meer info over wat voor auto dat dan was?). Iemand die tp is geweest gaf aan dat hij een Caddy had zien staan, de DA701. Ik vermoed dus dat die Caddy als MD601 wordt gebruikt.
Ik denk niet dat dat de MD is. Ik heb foto's opgezocht van de MD201 en MD301, en het zijn beide sprintervrachtwagens. Net zoals een VC wagen. En zo'n wagen heb ik daar niet gezien, dus hij zal wel niet tp zijn geweest.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Ik denk niet dat dat de MD is. Ik heb foto's opgezocht van de MD201 en MD301, en het zijn beide sprintervrachtwagens. Net zoals een VC wagen. En zo'n wagen heb ik daar niet gezien, dus hij zal wel niet tp zijn geweest.

Zoals gezegd, de MD101 is ook maar een Fiat Doblo. Maar goed, we wachten af. Toch bedankt voor de info!
greetz,  Enrique


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
De HO90.1 of de .2 gaat altijd bij grip naar het incident toe.

Dat weet ik, daarom ook "een enkeling" :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Veel GRIP brandweereenheden zijn  niet TP gekomen omdat GRIP al snel werd afgeschaald naar de normale situatie :)