Geslaagde AED inzet

Auteur Topic: Geslaagde AED inzet  (gelezen 3025 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 13 september 2010, 23:58:30
Volgens mij staat het wel ergens op het forum maar kon hem niet vinden. Ik heb hem ook niet tijdens mij laatste reanimatie cursus gezien, wel die van de Arena:





MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 14 september 2010, 02:17:22
Wel even een disclaimer erbij zetten, het kunnen namelijk best heftige beelden zijn voor sommige mensen.

Doet mij sterk herinneren aan een incident 2 jaar geleden waarbij ik als eerste TP was, ook een man net uit het water getrokken en die zag er hetzelfde uit als deze jongen, helaas in mijn geval heeft het slachtoffer het niet overleefd. Toen ik deze jongen zag en zijn blauw aangelopen gezicht, had ik eerlijk gezegd weinig hoop. Deze jongen heeft echt bijzonder veel geluk gehad....Goed gewerkt door de strandwachten, heel beheerst en volgens het boekje.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #2 Gepost op: 14 september 2010, 04:00:39
Goed gewerkt door de strandwachten, heel beheerst en volgens het boekje.

Volgens het boekje? Oud boekje heb je dan....  ::)

Ik laat het fragment tijdens de reanimatielessen ook altijd zien, maar dan vooral vanwege het "gaspen", de wijze waarop het lichaam reageert bij het defribilleren en hoe snel de kleur in het gezicht terug komt....

(en je ziet zo mooi dat ook bij een langzamer tempo en een andere verhouding massage/beademing, het resultaat er desondanks toch mag zijn)  ^-^
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2010, 16:53:23
Ik heb het in de praktijk nog niet mee mogen maken, iemand voor vier minuten reanimeren die vervolgens weer met beide kijkers de wereld in kijkt ...
Ook het spasme is een appart gezicht, goede film om mensen te laten zien hoe een reanimatie in zijn werk gaat  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #4 Gepost op: 14 september 2010, 17:17:17
Zeker een goed filmpje, wordt hier ook zeer regelmatig gebruik bij cursussen Reanimatie + AED
Het toont in ieder geval het beeld hoe het er in de werkelijkheid aan toe kan gaan en dat het vaak niet zoals ''in de film'' is  0098


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2010, 18:37:08
Het toont in ieder geval het beeld hoe het er in de werkelijkheid aan toe kan gaan en dat het vaak niet zoals ''in de film'' is  0098
Helemaal mee eens.

Toevallig had ik afgelopen vrijdag Reanimatie+AED training met de 24-uursdienst van de Brandweer (Haarlem-West). De ambulanceverpleegkundige die de training gaf had het bewuste filmpje niet, maar één van de jongens van de brandweer kwam ermee aanzetten. Indrukwekkend fimpje, het geeft een goed beeld van hoe het gaspen er uit ziet.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening