Pocsag kanalen Duitsland

Auteur Topic: Pocsag kanalen Duitsland  (gelezen 5479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 16 oktober 2010, 12:11:06
Voor de mensen die aan de grens wonen en eens willen kijken naar de Duitse alarmeringen, hier een aantal kanalen.






170.1300 MHz = Kanal 117 Oberband    Florian Dortmund, Höxter, Lippe, Solingen, Warendorf

--------------------------------------------------------------------------------

165.3100 MHz =  Kanal 106 Unterband  Florian  Bielefeld, Bochum, Bonn, Duisburg, Düsseldorf, Herford, Leverkusen, Münster, Neuss,Recklinghausen,Wesel,

--------------------------------------------------------------------------------

173.2000 MHz = Kanal 53  Oberband     Florian Düren, Essen, Gütersloh, Köln, Minden,  

--------------------------------------------------------------------------------

169.9100 MHz = Kanal 106&n bsp;Oberband    Florian Bielefeld, Bochum, Bonn, Duisburg, Düsseldorf, Herford, Leverkusen, Münster, Neuss, Recklinghausen, Wesel

--------------------------------------------------------------------------------

172.6400 MHz = Kanal 25 Oberband      Florian Hamm, Mülheim, Rhein-Sieg-Kreis, Herne,

--------------------------------------------------------------------------------

173.2400 MHz = Kanal 55 Oberband      Florian Hannover, Aachen, Bottrop, Hagen, Krefeld,  

--------------------------------------------------------------------------------

172.5400 MHz = Kanal 20 Oberband Florian Oberhausen, Paderborn,

--------------------------------------------------------------------------------

448.4250 MHz = Kanal  ???    Florian Gelsenkirchen

--------------------------------------------------------------------------------

FW Herne DIGITAL KANAL 25 Frequenz 172.6400 MHz




Bron: http://www.funkfrequenzen01.de/bos3nw.htm


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2010, 20:04:56
Kijken?  ??? Ik luister nog gewoon lekker met de oude vertrouwde scanner naar onze oosterburen.  :)  ;)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2010, 00:29:35
Kijken?  ??? Ik luister nog gewoon lekker met de oude vertrouwde scanner naar onze oosterburen.  :)  ;)

Ik woon ook aan de grens en inderdaad er is nog genoeg te beluisteren. Echter werken ze ook met digitale oproepen en dat gaat via de genoemde kanalen.
Dus je kunt luisteren en kijken.... vandaag in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1.  0098
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2010, 00:34:23
Trouwens, ik denk dat er bij de oosterburen best wel behoefte zal zijn naar een site zoals wij ze hebben voor de digitale alarmeringen.
Vanuit Nederland is dit makkelijk te doen, raar dat niemand nog op dat idee gekomen is.
Wettelijk doe je niets fout volgens mij.
Geheid dat je vele bezoekers krijgt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:50:57
Trouwens, ik denk dat er bij de oosterburen best wel behoefte zal zijn naar een site zoals wij ze hebben voor de digitale alarmeringen.
Vanuit Nederland is dit makkelijk te doen, raar dat niemand nog op dat idee gekomen is.
Wettelijk doe je niets fout volgens mij.
Geheid dat je vele bezoekers krijgt.

Als je het vanuit Nederland doet kunnen ze je waarschijnlijk niets maken. Hoewel ik daar niet zeker van ben. Meeluisteren op een scanner zal het probleem niet zijn maar het ten toon spreiden van gegevens van polizei of andere hulpdiensten zullen ze niet waarderen. Het is niet voor niets dat er Duitsland nergens van dit soort sites te vinden zijn.

Toen ik de collega’s van Leitstelle Borken voor het eerst één van onze P2000 sites liet zien waren ze stomverbaasd dat dit zomaar kon. Het is bij de wet (Telekomgesetz) verboden om politie, brandweer en dergelijke af te luisteren of hun gegevens vast te leggen.

Im Sinne der Vorschrift begeht der eine Straftat nach § 95 TKG, der den Polizeifunk mit einem Empfangsgerät abhört. Zum Abhören gehört nicht nur das Zuhören, sondern auch das Aufzeichnen um sich dies später anzuhören. Bei einem Funkgerät kann es sich um einen sogenannter Scanner oder auch ein umgebautes Radio handeln. Auch eine CE-Kennzeichnung des Gerätes befreit nicht vom Mithörverbot. Strafbar ist das Abhören des Polizeifunks bereits dann, wenn der Zuhörer diesen als solchen erkannt hat. Weiterhin wenn er diese bekannte Frequenz einstellt, beim Suchlauf findet und erkennt oder ihn auf dem Scanner fixiert hat. (BayObLG, Beschluss vom 9.2.1999 - 4 St RR 7/99) Es ist jedoch noch nicht strafbar, wenn unbeabsichtigt der Polizeifunk empfangen wurde (z.B. per Suchlauf zufällig auf Polizeifunk gestoßen). Wenn aber weiter mitgehört und der Polizeifunk erkannt wird, ist die Strafbarkeit gegeben. (Bay.ObLG, Beschluss vom 9.2.1999 - 4 St RR 7/99 - Begründung). Der Funkempfänger kann durch die Polizei eingezogen werden (§ 111b Abs. 1 StPO i.V.m. § 74 StGB), wenn der Mithörer vorsätzlich, d.h. bewusst gehandelt hat. Auch durch neuere Rechtssprechung wurde diese Rechtsauffassung wieder bestätigt. Das gilt für alle Behörden und Organisationen mit Sicherheitsaufgaben sprich BOS.


Zelf meeluisteren of kijken zal het probleem niet zijn maar het publiceren kon wel eens gedonder geven. De Duitsers hebben v.w.b. privacy een andere stelregel dan de Nederlanders. Hier is eigenlijk alles openbaar, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om iets niet openbaar te maken. En in Duitsland geldt eigenlijk precies andersom. Daar is alles afgeschermd in het kader van de privacy (Datenschutz noemen ze dat), tenzij er gegronde redenen zijn om het vrij te geven. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de risicokaart. De Duitsers kennen geen risicokaar o.i.d. Als veiligheidsregio krijgen wij die gegevens inmiddels wel zolang we ze maar voor professionele doeleinden gebruiken en niet openbaar maken.

Ik kan me voorstellen dat ze daar dus niet blij worden als je alarmeringsgegevens op het internet zet, ook al is het vanuit Nederland.

Toen ik de collega’s van Leitstelle Borken één van onze P2000 sites liet zien waren ze stomverbaasd dat dit zomaar kon.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2010, 21:17:43
In Duitsland is het niet toegestaan om BOS-kanalen in je scanner opgeslagen te hebben. Hiermee maak je je strafbaar. Het scannen van frequenties is echter wel vrij.
Je hebt helemaal gelijk als je spreekt dat er geen sites in Duitsland zijn die alarmeringen laten zien. Dit is dus verboden.
Doe je het vanuit Nederland dan is er niets mis mee. Ik zou het dan wel via een Nederlandse provider doen en in de Nederlandse taal. Dus niet gericht op Duitsland.

Volgens mij is er ergens een wet op de vrije radio ontvangst die opgesteld is in Zwitserland. Ik weet niet waar ik dat kan vinden.
In hoeverre "Europa/ Brussel" hier tegenover staat weet ik ook niet.

Feit is wel dat het technisch mogelijk is. En het zou me niets verbazen als er in Nederland aan de grens al een aantal mensen vrolijk meekijken.  0098
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2010, 21:34:50
Is er dan ook heel toevallig een Nederlandse site waar je onze vriendelijke oosterburen kunt volgen?
Wel intressant op slechts een steenworp afstand ;)
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2010, 21:38:28
Is er dan ook heel toevallig een Nederlandse site waar je onze vriendelijke oosterburen kunt volgen?
Wel intressant op slechts een steenworp afstand ;)

Als ik dat eens wist. Maar nee, helaas. Ik kan je er (nog) niet aan helpen.  :)

En als er mensen meekijken die het wel weten dan graag per PM of hier plaatsen.
Ik hou me heel erg aanbevolen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.