GRIP 1 Zeer grote brand Kippenschuur Papesteeg - Dreumel 17-10-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Kippenschuur Papesteeg - Dreumel 17-10-2010  (gelezen 6006 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2010, 20:47:53
Opmerkelijk stukje van Spitsnieuws.nl:

Megabarbecue met 45.000 kippen

Een kippenschuur in de Gelderse plaats Dreumel is zondagmiddag compleet weggefikt. Bij de ongeplande barbecue kwamen alle 45.000 kippen om het leven.

Diverse brandweerkorpsen uit de omgeving werden ingezet om het vuur te bestrijden. De brandweer gaf rond zes uur het sein brand meester. Desondanks moet de schuur als verloren worden beschouwd.

Bron: Spitsnieuws.nl

Wat een walgelijk, misselijkmakend stuk verslaggeving is dit!!!!  >:( >:( >:(
Geeft precies aan wat voor respect sommige mensen hebben voor dieren!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2010, 20:57:25
Stukje tekst van de site spitsnieuws.nl

Citaat
SpitsNieuws streeft er naar het laatste nieuws als eerste te brengen. We brengen het nieuws objectief en gebalanceerd maar winden er geen doekjes om. Daar waar nodig doorspekken we de berichtgeving met vermakelijke en immer scherpe opinies. In de rubriek Opinie komen onder andere columnisten en recensenten aan het woord en wordt het nieuws geschreven met een knipoog. De redactie wordt gevormd door journalisten en studenten journalistiek. Hier lees je alleen het nieuws dat er toe doet!

Kennelijk moeten ze nog een hoop leren.  :-X
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:13:53
08-0215 ?
08-0211 ?
08-0216 ?

Aanvullingen zijn welkom

08-0211 CC Oost (Compagnie Commandant)
08-0215 PCC Oost (Plaatsvervangend Compagnie Commandant)
08-0216 CUGS Oost (Commandant Uitgangsstelling)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:23:43
Gelukkig heb ik als tegengewicht vanavond genoten van een documentaire over een biologische kippenboerderij in Friesland. Zo kan het ook.
Hmm, en toch heb ik kip gegeten vanavond bij het diner. Mijn excuses daarvoor (hopelijk daalt het niveau niet verder dat we het straks zielig gaan vinden dat er een goudvis in een veelste kleine vissenkom is overleden bij een woningbrand, maar dat terzijde..) - Even nuanceren met een stukje on-topic: in hoeverre is het uberhaupt 'erg' voor de kippen? Ze worden toch geslacht, worden door de mens gefokt (zonder 'ons' zouden ze niet bestaan) en in menig ander land gaat het er misschien wel stukken erger aan toe. Tja, een brand in een kippenschuur. En morgen ligt er weer een koe in de sloot omdat de boer geen hek om zijn weiland heeft gemaakt. Wat een drama.

(Misschien ben ik wat recht voor z'n raap maar goed, dit is - helaas? - nou eenmaal mijn mening)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:43:07
in hoeverre is het uberhaupt 'erg' voor de kippen? Ze worden toch geslacht

Wil jij de laatste minuten van je leven ook snakken naar zuurstof die verdrongen wordt door de alsmaar toenemende rook om vervolgens levend (halfdood/bewusteloos) door de vlammen verslonden te worden, of kies je in zo'n geval liever voor een snelle, minder pijnlijke dood?


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2010, 22:40:22
Er zijn menig dieren die het net zo slecht hebben of zelfs nog slechter (denk aan rituelen etc.)... dus om hier nou over te gaan discussiëren. Discussiëren over brandveiligheid kan ik nog begrijpen, maar bij elke grote brand in een kippenschuur gaan vertellen hoe zielig het wel niet is voor de dieren en je vegetarische levensovertuiging uit te oefenen... Goed, ik hoop dat mijn punt ook duidelijk is. ;) Ik zal het bij deze dan ook hierbij laten... 98uiye
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #26 Gepost op: 17 oktober 2010, 22:45:48
Citaat
Wil jij de laatste minuten van je leven ook snakken naar zuurstof die verdrongen wordt door de alsmaar toenemende rook om vervolgens levend

Brand= CO, koolmonoxide, oftewel men is al bewusteloos voordt men het benauwd krijgt van de rook.
Vraagje aan onze dierenliefhebbers, waar ligt de grens? 998765
Huisdieren, oké, vissen in de zee, oké, reptielen ?, insecten?. Moet ik me als brandweer uit de naad werken om een paardenschuur te redden met twee paarden, en dan 100 vissen laten sterven doordat het bluswater in de sloot stroomt? Nog maar niet te spreken over de twee wormen die ik plat trapte in het gras, en de 20 muggen die zich te barste vlogen tegen de voorruit van de TS.
Ik chargeer een beetje, maar nogmaals waar ligt de grens voor dierenliefhebbers.(tijgernest?)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 17 oktober 2010, 23:03:21
Het is wel een feit dat er bij brandveiligheid voor dierenverblijven weinig rekening gehouden wordt met de dieren... Er zijn bijvoorbeeld nog steeds geen eisen dat bijvoorbeeld de materialen onbrandbaar moet zijn. Er zijn wel eisen dat ze brandvertragend (een beetje) moeten zijn maar als je er maar genoeg energie in stopt branden de materialen gewoon mee.

Dit zou de brandveiligheid al 100% verbeteren. Dieren kunnen niet vluchten dus als je wat aan de brandveiligheid wil doen moet je ze meer tijd geven om een brand te overleven terwijl ze in het compartiment verblijven.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2010, 23:45:08

Brand= CO, koolmonoxide, oftewel men is al bewusteloos voordt men het benauwd krijgt van de rook.
Vraagje aan onze dierenliefhebbers, waar ligt de grens? 998765
Huisdieren, oké, vissen in de zee, oké, reptielen ?, insecten?. Moet ik me als brandweer uit de naad werken om een paardenschuur te redden met twee paarden, en dan 100 vissen laten sterven doordat het bluswater in de sloot stroomt? Nog maar niet te spreken over de twee wormen die ik plat trapte in het gras, en de 20 muggen die zich te barste vlogen tegen de voorruit van de TS.
Ik chargeer een beetje, maar nogmaals waar ligt de grens voor dierenliefhebbers.(tijgernest?)
Ik volg je.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.