Is dit iets wat jullie naar de HAP sturen? Of een geval van Aandachteritis Permanentus? Met dat laatste ben ik al een paar keer de boot in gegaan (lees: iets te zwaar ingeschat en voor 'niks' doorgestuurd naar de HAP alhoewel dat eigenlijk niet bestaat).
Mijn oplossing: goed blijven observeren. Kind is daarna niet meer terug gekomen met klachten op zich. In welke gevallen moet je trauma tegen de strot niet wegwuiven en insturen voor de HAP?
Ik heb wat ervaring opgedaan tijdens tijdens 15 jaar het bouwdorp "veghel in hout" (1000 kinderen die zo'n 40 uur in het dorp actief zijn incl. een overnachting in de eigen hut)
Blijf zo objectief mogelijk, omdat een kind, dat niet terugkomt, geen objectieve reden om te veronderstellen dat het probleem opgelost is.
In zo'n geval als beschreven, zou ik een collega mee laten kijken.
- we komen tot de conclusie dat het risico te hoog is en sturen het so naar de huisarts
- als we tot de conclusie komen dat het wel meevalt, dan beoordelen het so na een bepaalde tijd, afhankelijk van het probleem, nogmaals.
- Let vooral op, bij "aanstellers" of "bikkels", want beide groepen proberen de waarheid te verdoezelen.