Vreemde wagen

Auteur Topic: Vreemde wagen  (gelezen 7504 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 12 augustus 2004, 17:27:36
Deze auto stond op Rescue 2004 en is van KP, volgens mij een leverancier. Moet dat nu zo? Wordt deze wagen ook ingezet voor iets?
Voor de duidelijkheid: de zwaailichten zijn groen, en niet blauw zoals misschien van de foto op te maken is.

Christian

marek

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2004, 15:48:38
Dit zou een auto kunnen zijn die door de Graaff ambulancetechniek is gebouwd. De Graaff bouwt speciale voertuigen op zoals ambulances, maar ook voertuigen voor pretparken en industrie.
En omdat de Graaff ook nissan dealer is zou het goed kunnnen dat deze auto daar ook vandaan komt.
www.ambulancetechniek.nl

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2004, 18:03:00
Wat jij laat zien is misschien een piket voertuig, maar 'mijn' auto is volgens mij van een bedrijf die medische spullen verkoopt en in zo'n auto rond rijdt...

Christian

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2004, 20:53:56
Beste Christian,

Ik heb de auto zelf gezien en ken de eigenaar een beetje...
De lampen zijn blauw.. en de wagen word door KP medical gebruikt om op verzoek van de klanten zo snel mogelijk materialen tijdens calamiteiten beschikbaar te hebben.. Het is dus een logistieke ondersteunden auto.

marek

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2004, 21:11:39
Wat jij laat zien is misschien een piket voertuig, maar 'mijn' auto is volgens mij van een bedrijf die medische spullen verkoopt en in zo'n auto rond rijdt...

Christian

klopt maar de Graaff bouwt ook voertuigen op die gelijk zijn aan het busje wat jij hebt geplaatst.

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2004, 22:56:29
De lampen zijn blauw.. en de wagen word door KP medical gebruikt om op verzoek van de klanten zo snel mogelijk materialen tijdens calamiteiten beschikbaar te hebben.. Het is dus een logistieke ondersteunden auto.

O, ik dacht dat de lampen groen waren...
Krijgen ze toestemming om met OGS te rijden? En waarom? Als ik aan calamiteiten denk, denk ik aan bijv. de haakarmbak waar een berg materiaal inzit. Zo'n leverancier hoeft dan toch niet met signalen aan te rijden? En hoe zit dat wettelijk? Mag je zomaar met blauwe lampen op je auto rijden? Ik dacht van niet...
In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Christian (met 1 a)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2004, 12:47:59
Beste Christian,

Heel apart, als dat zo is weet ik nog wel een tiental firmas die op deze manier hun verbandjes en infusssysteempjes zo snel mogelijk willen afleveren? hebben ze daar ook piket/bereikbaarheids en slaapdiensten?? of word ik nou gewoon een beetje overvallen door een te grote dosis cynisme???  :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2004, 20:05:25
Heel apart, als dat zo is weet ik nog wel een tiental firmas die op deze manier hun verbandjes en infusssysteempjes zo snel mogelijk willen afleveren? hebben ze daar ook piket/bereikbaarheids en slaapdiensten?? of word ik nou gewoon een beetje overvallen door een te grote dosis cynisme???  :-\

Welnee, dat gevoel had ik ook... maar er zijn al meer bedrijven die met ambulances rijden..

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2004, 20:35:53
kijk dit is nou een typisch voertuig ''ten dienste van''
zo zijn er vele waar ik al eens vaker over verteld heb, en ja de ''wet''(is er niet), laat dit toe.
Nemo me impune lacessit

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2004, 22:03:41
Het zoveelste vage geval dus...
Zo kan ik er nog wel een paar bedenken waarbij op basis van steeds vager wordende argumenten met OGS gereden zou moeten kunnen worden.

Ik heb wat dat betreft dezelfde bedenkingen als Christian.

Gr
Erik