uitpraat procedure (KMAR)

Auteur Topic: uitpraat procedure (KMAR)  (gelezen 3969 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 13 augustus 2004, 11:23:38
Deze vraag is naar aanleiding van de demo van de KMAR op rescue Vlissingen.

op een gegeven moment was de situatie als volgt:

een verdachte stilstaande auto, met op 10 meter de KMAR auto(ook stilstaand).
tussen de twee auto's de verdachte persoon met z'n handen op z'n hoofd, op dat moment drie agenten met getrokken wapen achter de portierdeuren.

Dan zegt een agent: 'er komt iemand naar je toe, bij elke verdachte beweging wordt er geschoten'.

Daarna loopt 1 agent richting de verdachte en de andere blijven met getrokken wapen op de verdachte richting.

Maar nu het probleem, als de agent naar de verdachte loopt en ook als hij bij de man is, staat hij constant tussen de verdachte en de andere agenten in, als er dus geschoten moet worden zullen ze altijd eerst hun collega raken?

Hoe zit dit??

Dat hij niet tussen de verdachte auto en de verdachte persoon, zodat het schotveld vrij is,  kan gaan staan is ook logisch omdat er nog niet gecontroleerd is of er zich misschien personen in de kofferbak bevinden. (dit gebeurde na de aanhouding)

hoop dat het een beetje duidelijk is.




Sven

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2004, 16:11:42
De lopen van de Marechausees bij het dienstvoertuig zijn niet gericht op de verdachte die geknield achter de verdachte-auto zit, maar op het voertuig. De Marechaussee die naar de verdachte loopt heeft namelijk zijn wapen gericht op de geknielde verdachte.

Natuurlijk bestaat het gevaar dat de lopende Marechaussee midden in een vuurgevecht komt, maar er is voldoende dekking. Iemand moet wel een hele slechte schutter zijn als hij z'n collega raakt. De geknielde verdachte loopt meer risico...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 1 september 2004, 20:32:02
ik was van de week bij de Marrechaussee voor mijn werk,en daar waren ze deze procedure aan het oefenen.Blijft een mooi gezicht,vooral omdat ik de variant heb gezien met een "verdachte" in de kofferbak van de auto :o


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 1 september 2004, 22:29:36
Vertel eens, hoe werd die man er uit gehaald? :P

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2004, 16:46:51
Vertel eens, hoe werd die man er uit gehaald? :P

Christian
die beste man kon geboeit en al zelf uitstappen,schijnt een best lastige klim te zijn dan ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2004, 04:28:18
Ik zou zeggen...probeer het eens..... ::) ;D ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2004, 09:46:43
Ik zou zeggen...probeer het eens..... ::) ;D ;D
sla jij me wel ff in de boeien zeker ;D


SJAAK

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 december 2005, 18:07:26
Deze vraag is naar aanleiding van de demo van de KMAR op rescue Vlissingen.

op een gegeven moment was de situatie als volgt:

een verdachte stilstaande auto, met op 10 meter de KMAR auto(ook stilstaand).
tussen de twee auto's de verdachte persoon met z'n handen op z'n hoofd, op dat moment drie agenten met getrokken wapen achter de portierdeuren.

Dan zegt een agent: 'er komt iemand naar je toe, bij elke verdachte beweging wordt er geschoten'.

Daarna loopt 1 agent richting de verdachte en de andere blijven met getrokken wapen op de verdachte richting.

Maar nu het probleem, als de agent naar de verdachte loopt en ook als hij bij de man is, staat hij constant tussen de verdachte en de andere agenten in, als er dus geschoten moet worden zullen ze altijd eerst hun collega raken?

Hoe zit dit??

Dat hij niet tussen de verdachte auto en de verdachte persoon, zodat het schotveld vrij is,  kan gaan staan is ook logisch omdat er nog niet gecontroleerd is of er zich misschien personen in de kofferbak bevinden. (dit gebeurde na de aanhouding)

hoop dat het een beetje duidelijk is.

Wel erg laat, maar vindt je het handig om dit soort dingen op internet te zetten? :o


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 5 december 2005, 18:15:14
Volgens mij is dit handiger dan de Kmar die deze demo zelf presenteerd aan het publiek.  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 6 december 2005, 10:43:21
Volgens mij is dit handiger dan de Kmar die deze demo zelf presenteerd aan het publiek.  ::)

ja daarom, laatst was er toch dat van het AT, lieten ze eigenlijk ook al teveel zien (vind ik)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !