Illegale vuurwerkopslag

Auteur Topic: Illegale vuurwerkopslag  (gelezen 6578 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Gepost op: 26 oktober 2010, 16:50:11
Ik ben wel benieuwd wat de HV (geïnteresseerden) mensen zouden doen als ze van een kennis horen dat hij/zij een redelijke hoeveelheid illegaal geïmporteerd vuurwerk opslaat in zijn berging. Zou je dit (anoniem) melden of verraad je geen kennissen? Of ga je in discussie met de persoon om hem te overtuigen dat het levensgevaarlijk voor hem en zijn buurt is? ???

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2010, 17:53:50
''Fijn, dan hoef ik niet naar België te reizen!'' zou ook de mening van velen kunnen zijn.  

Maar ik zou zeker op de gevaren wijzen. Zeker als het een berging betreft in een woonwijk (denk dat dat ook de strekking van het bericht is?)

En als het een opslag betreft in mijn directe woonomgeving (buren etc.) dan zou ik toch verzoeken elders de praktijken voort te zetten, maar niet in m'n achtertuin.  :)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2010, 18:26:13
''Fijn, dan hoef ik niet naar België te reizen!'' zou ook de mening van velen kunnen zijn.  

Maar ik zou zeker op de gevaren wijzen. Zeker als het een berging betreft in een woonwijk (denk dat dat ook de strekking van het bericht is?)

En als het een opslag betreft in mijn directe woonomgeving (buren etc.) dan zou ik toch verzoeken elders de praktijken voort te zetten, maar niet in m'n achtertuin.  :)

In een woonwijk kan het gevaarlijk zijn voor de omwonenden maar ook in een schuur bij een boerderij kan het link zijn voor hulpverleners als ze er voor een brand naar toe gaan...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2010, 18:28:44
Tja, mensen slaan veel gevaarlijke spullen op in schuurtjes. (en zelfs binnenshuis) Hoop er i.i.g. nooit door verrast te worden.  98uiye

JM

• Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • Arnemuiden 4534
Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2010, 12:23:03
Zou zelf niet direct beginnen met het verraden van de kennis maar diegene van de gevaren op de hoogte stellen. Mocht er absoluut geen gehoor aan worden gegeven zou ik hoogstwaarschijnlijk toch verdere maatregelen nemen. Dit omdat ik wil voorkomen dat mn geweten flink gaat spreken zodra er zich door die illegale opslag een (ernstig) voorval voordoet.

Ik ben wel benieuwd
Is dit naar aanleiding van een situatie waarin jij je bevindt?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2010, 12:49:30
(...)
Is dit naar aanleiding van een situatie waarin jij je bevindt?

Gelukkig niet. Ik zat me te bedenken wat ik zou doen als ik in zo'n situatie terecht zou komen. Ik ga er vanuit dat iedereen wel weet dat het gevaarlijk is, moet je dan wel de discussie aan gaan?

JM

• Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • Arnemuiden 4534
Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:49:55
Ik ga er vanuit dat iedereen wel weet dat het gevaarlijk is, moet je dan wel de discussie aan gaan?

Dat het gevaarlijk is wel maar of iedereen er ook de risico's van kan in schatten is voor mij een ander verhaal. Vandaaruit kan je de discussie wel aangaan toch.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2010, 02:09:55
Geen discussie.

Gewoon 0900-8844, 0800-7000 of http://www.meldmisdaadanoniem.nl/

Want dit soort kennissen wil ik niet kennen.

Rein

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2010, 03:40:42
Geen discussie.

Gewoon 0900-8844, 0800-7000 of http://www.meldmisdaadanoniem.nl/

Want dit soort kennissen wil ik niet kennen.
En wat als het familie betreft die je toch zult blijven kennen...? ::)

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2010, 14:57:01
Tsja, gezien mijn achtergrond is er weinig discussie....
Digitaal onderzoek