GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010  (gelezen 94262 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Als er een ventilatie systeem in gezeten heeft dan is meestal de inrit de toevoer.  ;)

Dat zou in dit geval betekenen dat winkel ruimtes deel zouden uitmaken van het ventilatie systeem. Die moeten dan elke dag de stank van uitlaat gassen in de winkels hebben gehad.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
De persconferentie begint nu.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Helaas niet kunnen volgen. Wat was de strekking van de persconferentie?  ??? :)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
via RTVNH hoorde ik net dat de auto's op de onderste verdieping schade hadden of verwoest waren. op de eerste verdieping zouden de auto's op wat stank na onbeschadigd zijn. is dit realistisch? het lijkt mij toch dat er heel was gesmolten is..?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
via RTVNH hoorde ik net dat de auto's op de onderste verdieping schade hadden of verwoest waren. op de eerste verdieping zouden de auto's op wat stank na onbeschadigd zijn. is dit realistisch? het lijkt mij toch dat er heel was gesmolten is..?

als de brandweer de doorgangen tussen de 2e en 1e laag gezekerd heeft kan zou dit best kunnen.  :)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Helaas niet kunnen volgen. Wat was de strekking van de persconferentie?  ??? :)

De pers was, in mijn ogen, erg teleurstellend met de vragen. Het belangrijkste leek wel of er inderdaad een brandweerwagen drie kwartier voor een paaltje stond welk niet naar beneden wilde gaan. Antwoord: geen van de eenheden betrokken bij de eerste inzet hebben voor een paaltje gestaan.

Er kwam geen vervolgvraag uit de pers of er dan een eenheid die ter ondersteuning kwam zo lang voor een paaltje heeft gestaan. (lijkt mij erg logisch ivm het ontbreken van zenders om paaltjes te laten zakken)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Oh ja. De brand is onstaan bij het starten van een personen auto.


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Hierbij nog wat foto's van mij.
Meer foto's zijn te zien op: www.1-1-2-tjes.nl







Nielsie71

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
als de brandweer de doorgangen tussen de 2e en 1e laag gezekerd heeft kan zou dit best kunnen.  :)

Zover ik heb gezien heeft de brand zich alleen beperkt tot de 2e laag,uiteraard is de rook door de ingang en uitgang van de parkeergarage wel naar de 1e laag gekomen.

Bron: Ikzelf als BRW ter plaatse


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Als er een ventilatie systeem in gezeten heeft dan is meestal de inrit de toevoer.  ;)

Klopt; was inderdaad het geval. Daardoor werd de rook er via de voetgangerstrappenhuizen eruit geblazen en dat was goed te zien.
Was zelf Informatiecoördinator CoPI van begin tot ca 1.00 uur, daarna heeft een collega mij afgelost. CoPI draaide tot ca 5.30 uur, OT/BT tot 6.00 uur.