GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010  (gelezen 96139 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Mike!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
  • 112ijmond.nl
    • 112ijmond.nl
Ja, heel triest voor deze betrokkenen. Ik vraag me af wie in dit geval aansprakelijk is voor de schade. Ga er even vanuit dat een gemiddelde auto een waarde heeft van 20.000 euro en de garage vol stond i.v.m. het theater wat open was.  300 x 20.000 = 6.000.000 aan auto's.  :'(

wat zullen de bordjes parkeren op eigen risco nu inhouden? weet iemand hoe dat juridisch zit


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
er komt een persconferentie van de gemeente haarlem. binnen nu en snel

ik denk te volgen via radio RTVNH.nl
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
p2kflex
00:02:01 27-10-10GROUP-1GRAAG OPKOMEN AFLOSSING BRAND HAARLEM UGS KAZERNE BEVERWIJK INMELDEN INC 04 [635 647 643 645 596]
0106530BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Noord)
0106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
0107221BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Vrijwilligers)
0107281BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Lichtkrant)
0107431BRW Kennemerland (Beverwijk Oost) (Blusploeg)
0107481BRW Kennemerland (Beverwijk) (Lichtkrant)
0107484BRW Kennemerland (Beverwijk Oost) (Besturing Kazerne)
0107521BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 2)
0107541BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 4)
0107581BRW Kennemerland (Heemskerk) (Lichtkrant)
0107711BRW Kennemerland (Uitgeest) (Vrijwilligers)
0107781BRW Kennemerland (Uitgeest) (Lichtkrant)
0107784BRW Kennemerland (Uitgeest) (Besturing Kazerne)
0108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Over enkele minuten komt het NOS late journaal en ook hier aandacht voor de brand in Haarlem.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
wat zullen de bordjes parkeren op eigen risco nu inhouden? weet iemand hoe dat juridisch zit

Ik ging er altijd vanuit dat het hier om parkeerschade ging.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
wat zullen de bordjes parkeren op eigen risco nu inhouden? weet iemand hoe dat juridisch zit

Artikel 3.
Aansprakelijkheid
De tussen partijen tot stand gekomen parkeerovereenkomst omvat geen bewaking. De gemeente aanvaardt dan ook
geen enkele aansprakelijkheid voor diefstal of het verloren gaan van eigendommen van de parkeerder of andere
inzittende van het motorvoertuig. De gemeente aanvaardt voorts geen aansprakelijkheid voor welke schade dan ook
aan de eigendommen van de parkeerder of andere inzittende van het voertuig, alsmede terzake lichamelijk letsel
en/of enige andere schade, direct of indirect veroorzaakt door of ten gevolge van het gebruik van de parkeergarage,
tenzij de schade direct is veroorzaakt door of  vanwege grove nalatigheid van de gemeente en/of het personeel van
de parkeergarages en deze aansprakelijkheid niet in enig ander artikel van deze algemene voorwaarden wordt
uitgesloten.

uit Algemene voorwaarden parkeergarages - Haarlem
zie http://www.haarlem.nl/fileadmin/Digiloket/Haarlem_voorwaarden_parkeergarages.pdf


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
wat zullen de bordjes parkeren op eigen risco nu inhouden? weet iemand hoe dat juridisch zit
Denk dat je ook afhankelijk bent van de algemene voorwaarden waaronder je parkeert.
Als je all risk bent verzekerd, kun je bij eigen verzekering claimen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Een algemene voorwaarde kan nooit de wettelijke aansprakelijkheid ongedaan maken. Belangrijk is dus wat in het burgerlijk wetboek staat over dit soort situaties  :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik vraag me nu ook pas af waarom er geen sprinkler is? Of is die er wel?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Een algemene voorwaarde kan nooit de wettelijke aansprakelijkheid ongedaan maken. Belangrijk is dus wat in het burgerlijk wetboek staat over dit soort situaties  :)

Preveleert hier niet het aangaan van een overeenkomst op basis van de algemene voorwaarden?