Wat is een "piket auto''.

Auteur Topic: Wat is een "piket auto''.  (gelezen 10986 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2005, 20:21:16
Ja dat klopt, het houdt in dat je met een aantal mensen een piketdienst draait, hier in haaglanden zijn er verschillende piketdiensten, deze mensen hebben ook een normale dagtaak maar zijn buiten dat voorzien van een pieper en indien nodig worden ze dan gepiept. Waarneer ze dienst hebben staat er altijd een dienstauto voor de deur. In haaglanden hebben we de volgende piketdiensten:

- piketman rac
- stafofficier operatien piket
- adviseur gevaarlijke stoffen piket
- voorlichtingspiket
- commandant van dienst piket
- regionaal commandant van dienst piket
- monteur van dienst piket

Volgens mij vergeet ik er nog één

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

miv

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2005, 20:26:24
binnen hoeveel km /tijd moet je dan van de post afwonen

miv

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2005, 20:27:22
(hij staat nu in brandweer, maar ik bedoel wel ambulance)

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2005, 20:28:55

Maakt toch niet zoveel uit, piket is piket toch, en je wilde weten wat piket precies was  ;) ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 28 mei 2005, 20:30:09
ik wil niet veel zeggen,maar uit je vraag was niet op te maken of je de ambulancedienst bedoelde of de brandweer.En aangezien er een voorbeeld kwam vanuit de brandweerwereld is de topic daar naar toe gegaan ;)

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 28 mei 2005, 20:30:51
tjah dat hangt per piket af, de rcvd heeft volgens mij een opkomstijd van 30 minuten  maar precies weet ik het niet, het is in ieder geval wel meer dan de opkomsttijd van een ts.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

miv

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2005, 20:33:17
ik vroeg mij dat af, want ik woon zelf in dixperlo, oosten gelderland, en het is 10 min rijden naar post varsseveld, 15-20 naar doetinchem post, en 20 min naar winterswijk post ambulance. en omdat er in  varssveld zelf wel eens bij een woon huis een wagen staat (naja speciale parkeerplaats voor alleen ziekenwagen) dacht ik van dan is dinxper te ver weg, als je wilt werken als ambu

firemanr

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2005, 01:26:41
Dan zetten we hem gewoon weer bij de ambulance.... ;D

Bart S

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2005, 10:34:05
Bij ons (ambulance) is de piketdienst een extra auto 's nachts. De chauffeur en de verpleegkundige zijn beiden lekker thuis en liggen (waarschijnlijk ;)) te slapen. De chauffeur heeft de ambu voor de deur staan en de verpleegkundige een piketauto (voorzien van zwaailichten en sirene). Bij een alarm worden ze gebeld door de CPA en rijden dan óf beiden direct naar het adres óf zoeken elkaar eerst op en rijden dan samen verder met de ambu. Op deze manier maakt de afstand tot de post dus niets uit.

Groeten,

Bart

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #19 Gepost op: 29 mei 2005, 19:24:31
pilet is de goedkooptste manier waarop je de politiek tevreden houdt.

je houdt ze voor dat je een inzetbare auto hebt en het personeel zit lekker thuis woont mogelijk 10km uit elkaar en moet bij een inzet eerst naar elkaar toe rijden. ofwel een ouderwetse manier van denken waarin iedereen roept over golden hour en dergelijke. daarbij ben je vrij maar niet vrij voor een vergoeding van 20 of 30 cent per uur.