Brand Tilburg: ME grendelt wijk nog verder afLaatst gewijzigd: dinsdag 14 december 2010 - 11:53 | Auteur: Jody Ummels
TILBURG - De 4000 bewoners van de wijk Loven in Tilburg mogen hun wijk niet meer in of uit. De ME wordt ingezet om de wijk beter af te sluiten. De wijk isnog steeds niet toegankelijk na de zeer grote brand maandagnacht in enkele loodsen aanhet Rosmolenplein. Daarbij kwam asbest vrij.
Tientallen bewoners moesten zelfs midden in de nacht hals over kop hun huis verlaten.
Omdat asbest is vrijgekomen, kunnen de geëvacueerde buurtbewoners voorlopig niet naar huis en moet de rest van de wijk binnen blijven en ramen en deuren gesloten houden. Speciale onderzoeksteams onderzoeken of het veilig is op straat. Rond half elf werden de resultaten van dat onderzoek verwacht, maar die zijn nog niet binnen. Om kwart voor twaalf gaf de gemeente nog steeds het advies binnen te blijven.
Foto: twitter.com/heuvel194
Ook drie basisscholen (Yore, De Eerste Jan Ligthartschool en Den Bijstere), peuterspeelzaal 't Lobbeske en kinderopvang Anak Anak in de wijk blijven daarom dicht.
In een hotel
Veertig tot vijftig mensen zijn ondergebracht in hotel Mercure in de binnenstad. Anderen hebben zelf onderdak geregeld. In het hotel zijn voor de opgevangen mensen kamers beschikbaar, zodat mensen kunnen gaan slapen en ook zijn er medicijnen geregeld.
Burgemeester Noordanus bezoekt het hotel.
Omdat het nablussen nog wel de hele dag duurt blijft in de wijk de hele dag flinke verkeersoverlast te verwachten. De gemeente hoopt de Ringbaan-Oost, een van de belangrijkste doorgaande wegen in de stad in de avondspits weer vrij te hebben. Om het verkeer in de stad te reguleren is ook de afrit Hilvarenbeek op de snelweg A58 afgesloten. Desondanks is het toch een chaos rond de afgesloten wegen.
Informatie
De gemeente Tilburg houdt op haar website een pagina bij met informatie. Tilburgers kunnen ook vragen stellen via het speciale telefoonnummer 013-542 9999.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1473581153/Brand+Tilburg+ME+grendelt+wijk+nog+verder+af.aspx