0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Haarlem betrof een ondergrondse garage. Deze is bovengronds zonder enkele ondergrondse verdieping. Een wezenlijk verschil...
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten/realiseren de mensen die er geparkeerd hebben wellicht niet
Almere - Vrijdag op Zaterdag nacht word de brandweer wakker gealarmeerd om naar de Muntmeesterhof te gaan waar in de Muntgarage vier auto's in de brand stonden. Omdat de brandweer moeilijk bij de brandhaard kon komen door wegwerkzaamheden naast de garage is er opgeschaald naar middelbrand. Later werd dit Grip 1. De jeugd die daar op dat moment uitging kwamen in grote getale polshoogte nemen. Sommige gingen zelfs naar binnen om hun auto er uit te halen. De politie heeft de garage snel ontruimt en een ruim gebied afgezet. Momenteel zijn alleen de 1e en 2e etage van de garage beschikbaar. Wat de oorzaak van de brand is, is nog niet bekent. De technische recherche van de politie doet onderzoek naar de brand. [img width=661 height=495]http://img812.imageshack.us/img812/3599/pa300168border.jpg Meer foto's op me website http://www.brandweer-almerestad.tk 30/10/10 Almere- Grip1 Middelbrand in Parkeergarage Muntmeesterhof
Omdat de brandweer moeilijk bij de brandhaard kon komen door wegwerkzaamheden naast de garage is er opgeschaald naar middelbrand.
Hoe kom je aan deze informatie? Is de brand niet opgeschaald vanwege de omvang van de brand?
Half juni start Bouwbedrijf Midreth met het uitbreiden van de winkels in de Muntmeesterhof aan de noordzijde van de Korte Promenade (winkels grenzend aan de Grote Markt). Ook hier worden de gevels van de winkels vernieuwd en worden de entrees van de woningen uitgebreid. Hierna wordt de gevel van de Muntgarage aangepakt en wordt de trap op de hoek van de Spoordreef verplaatst. Op deze hoek komt vanaf de eerste etage digitale reclame. Deze werkzaamheden zullen in het eerste kwartaal 2011 gereed zijn.
Rem112Almere praat onzin. Van wegwerkzaamheden is geen sprake.Er wordt gewerkt aan de garage zelf:Zie ook pagina 3 van deze nieuwsbrief: http://www.almere.nl/mmbase/attachments/1409826/NB_Centrum_juni_LR-def.pdf
(...)6. Conclusion6.1 CalculationsThe results of the calculations have been discussed in the previous chapter. A general conclusionabout calculation methods covering all four types of concrete elements which are to be treated,will be given in the final report.6.2 Classification of TT-beamsThough classification of the test specimen is not within the scope of this project, the test resultsdo give rise to some concern. TT-beams are used in places where 60 minutes fire resistance is required,and the test specimens only achieved approximately 40 minutes fire resistance.It can be expected, that there will be differences in performance between the test specimens andfull length beams. Some of these differences can be expected to improve the fire resistance, othersto degrade it.Factors to improve the fire resistance:· Full number of strands means that the axial component of shear forces will be shared by morestrands.· Increasing the number of strands will also mean, that some of the strands will be located highup in the end zones where the temperature is lower and bonding failure is less likely to occur.Factors to degrade the fire resistance:· The load on the pressure zone will increase. The thin concrete slab between the beams is includedin the cold calculations, but it will quickly loose its load bearing capacity in fire.· When the concrete slab looses its strength, the decreased stiffness of the beams in the horizontalplane could lead to instability due to buckling of the pressure zone.· A larger number of strands will increase the risk of splitting of the bottom of the beam.A classification of TT-beams will require additional tests in which these aspects are studied.(...)