Wordt er dan geen standaard inventaris/uitrusting gebruikt in de hulpverlening? Diverse uitrusting zal ook om de zoveel tijd geïnspecteerd/onderhouden/gekalibreerd dienen te worden. Betekend dit dat uitrusting op de man ook niet standaard is? Zoals (kleinere) middelen die snel onderhand bereik dienen te zijn voor het uitvoeren van reddingstaken en/of zelfbehoud. Het verbaasd me dat ieder station dit zelf bepaald zoals het erop lijkt uit de reacties. Niet dat ik geen vertrouwen heb in de mensen van de stations, die weten uit ervaring zelf heel goed welke uitrusting zij moeten hebben. Doch enig standaardisatie lijkt me vanzelfsprekend. Kan me voorstellen dat type boot en werkgebied invloed hierop heeft. Of heeft dit allemaal te maken met het vrijwillig karakter, afhankelijk van het ‘vrijwillige’ budget waar een station het mee moet doen? Is er dan geen overkoepelende organisatie die de reddingsbrigades aanstuurt in dit? Ben benieuwd.
Wat dat betreft een hele goede vraag van Palmpie.
Het zal wel een domme vraag van me zijn, ik ben niet werkzaam in de HV maar in de militaire luchtvaart waar het HV betreft standaardisatie een must is.
Grtn, Klaas