GRIP 1 Explosiegevaar na mislukte overval geldtransport Rijksweg - Eemnes 01-11-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Explosiegevaar na mislukte overval geldtransport Rijksweg - Eemnes 01-11-2010  (gelezen 12220 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Dat heeft er idd mee te maken:

KPN-kraakpand Utrecht wordt ontruimd
   


UTRECHT - De ontruiming van het gekraakte KPN-gebouw in Utrecht is begonnen. De politie heeft zestig tot zeventig mensen ingezet en de traangaseenheid staat paraat.

Het pand Wilhelminastaete aan de Wilhelminalaan in Kanaleneiland werd zondag gekraakt door dertig tot vijftig krakers die eerder die dag een pand van de faculteit Diergeneeskunde op De Uithof hadden verlaten.

De politie kwam niet meteen in actie in afwachting van een aangifte van de pandeigenaar, woningcorporatie Mitros.

Het voormalige KPN-gebouw kwam vorig jaar ook al in het nieuws nadat op last van burgemeester Wolfsen bijna honderd studenten het pand moesten verlaten omdat het niet brandveilig zou zijn.


http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/282435
Mister Livingstone, I presume?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
De oproep van de Bratragroep zou ook wel eens te maken kunnen hebben met de aanstaande ontruiming van het KPN-gebouw in Utrecht, dat afgelopen weekend gekraakt is. Zie ook dit nieuwsbericht

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8090993/__Gekraakt_KPN-gebouw_ontruimd__.html?sn=binnenland,buitenland

ma 01 nov 2010, 17:17
Gekraakt KPN-gebouw ontruimd

UTRECHT -  De politie is maandagmiddag in Utrecht bezig om een gekraakt KPN-gebouw in Utrecht te ontruimen.

De politie heeft zestig tot zeventig mensen ingezet en de traangaseenheid staat paraat., meldt RTV Utrecht.

Een groep van 30 tot 50 krakers nam gisteren zijn intrek in het leegstaande pand aan de Koningin Wilhelminalaan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8090828/__Afritten_bij_hotel_afgesloten__.html?sn=binnenland,buitenland

ma 01 nov 2010, 16:53
Afritten knooppunt bij hotel afgesloten

EEMNES -  In verband met het politieonderzoek bij hotel de Witte Bergen in Eemnes (Utrecht) zijn op het verkeersknooppunt Eemnes maandagmiddag de afritten in beide richtingen afgesloten. Dat meldde een woordvoerder van de verkeersdienst van de ANWB.

Door de afsluiting is op de A1 (Amsterdam-Amersfoort) vanuit Amsterdam een file van 4 kilometer ontstaan. De andere kant op valt het mee met de verkeersdrukte.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
p2kflex
17:37:42 01-11-10GROUP-1AFSCHALING NAAR GRIP 0
0706118BRW Amersfoort (OvD)
0706119BRW Amersfoort (Centrum) (Kazernealarm TS)
0706136BRW Amersfoort (Monitorcode)
0706140BRW Amersfoort (Centrum) (Kazernechef)
0706245BRW Baarn (Dagdienst)
0706514BRW Veiligheidsregio Utrecht (DOvD Eemland Noord)
0706582BRW De Bilt (OvD)
0706587BRW De Bilt (Bilthoven) (Centralisten VC2)
0706895BRW Eemnes (Blusploeg)
0706896BRW Eemnes (Bevelvoerder)
0707571BRW Maarssen (Commandant)
0707573BRW Maarssen (Korpsalarm)
0707582BRW Maarssen (Maarsseveen / Tienhoven) (Blusploeg)
0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter DA 835 Regio)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085

en het account van Crisisbeheersing Nederland site op www.twitter.com/CrisisNed20 (Een soort verzamelsite van crisisbeheersing en doorzetten van tweets)

En mijn twitter, waar ook de nodige info op vermeld werd... 0098 (@Danny722). Overigens vermeldde ik dat de VC politie ter plaatse was, maar dat bleek een paardentrailer te zijn... 0098

Eemnes HD ingezet, Baarn LD. Heel, heel veel politie ter plaatse (KLPD, paarden, bikers, politie omgeving Eemnes) en twee ambu's+OvDG. Foto's e.d. volgen vanavond want ik moet even wat kleine kinderen leren volleyballen 98uiye
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
En mijn twitter, waar ook de nodige info op vermeld werd... 0098 (@Danny722). Overigens vermeldde ik dat de VC politie ter plaatse was, maar dat bleek een paardentrailer te zijn... 0098

Eemnes HD ingezet, Baarn LD. Heel, heel veel politie ter plaatse (KLPD, paarden, bikers, politie omgeving Eemnes) en twee ambu's+OvDG. Foto's e.d. volgen vanavond want ik moet even wat kleine kinderen leren volleyballen 98uiye

http://www.rtvnh.nl/nieuws/50371/De+Witte+Bergen+ontruimd+wegens+explosiegevaar+%28met+audio%29

LAREN Vanwege explosiegevaar is Van der Valkhotel De Witte Bergen bij Eemnes/Laren ontruimd. Ongeveer tweehonderd gasten zitten uit veiligheidsoverwegingen in de kelder.

Het explosiegevaar is gevolg van een mislukte overval op een waardetransport in de buurt van De Witte Bergen bij Laren/Eemnes langs de snelweg A1. De bestuurders van een geldauto werden bedreigd, maar de overvallers maakten niets buit. Er zouden echter explosieven bevestigd zijn aan de geldauto.

De geldauto staat op het terrein van hotel De Witte Bergen, vlak naast een tankstation. Het gebied rondom het tankstation is afgezet. De explosieven opruimingsdienst is momenteel bezig de explosieven te ontmantelen.

De daders zijn te voet gevlucht. De politie houdt een klopjacht. De afritten van de A1 ter hoogte van het hotel zijn afgesloten, meldt politiewoordvoerder Hans Meuleman.

Vooralsnog zitten de gasten nog vast in de kelder. De sfeer is volgens getuigen goed. Hieronder een geluidsfragment van een gesprek met Antal De Waij, een 42-jarige ondernemer uit Hilversum die zich in de kelder van De Witte Bergen bevindt.

De afgesloten afrit zorgt inmiddels voor 5 kilometer file op de A1 van Amsterdam richting Amersfoort.

Bron: RTVNH.
Inclusief een geluidsopname van een getuige vanuit de kelder van het motel.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Vooralsnog zitten de gasten nog vast in de kelder. De sfeer is volgens getuigen goed. Hieronder een geluidsfragment van een gesprek met Antal De Waij, een 42-jarige ondernemer uit Hilversum die zich in de kelder van De Witte Bergen bevindt.

De gasten zitten niet alleen in de kelder - er stonden er ook heel wat voor de hotelvleugel aan de achterzijde van het hotel (kon ik zien vanuit die 4 km lange file).
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Citaat
@CrisisNed20 Crisisbeheersing NL
Radio 1 meldt dat het inderdaad om explosieven ging, maar dat het gevaar nu geweken is. De hotelgasten kunnen de kelder verlaten. #eemnes

Vanaf twitter om 18:07
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De gasten zitten niet alleen in de kelder - er stonden er ook heel wat voor de hotelvleugel aan de achterzijde van het hotel (kon ik zien vanuit die 4 km lange file).
Dat waren ook mensen die het hotel IN wilden, en uiteraard erg veel nieuwschierigen. De gasten die op het moment van de overval al in het hotel zaten, zijn naar de kelder gebracht. ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085








En nog wat meer fotootjes op de site ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding