En mijn twitter, waar ook de nodige info op vermeld werd... (@Danny722). Overigens vermeldde ik dat de VC politie ter plaatse was, maar dat bleek een paardentrailer te zijn...
Eemnes HD ingezet, Baarn LD. Heel, heel veel politie ter plaatse (KLPD, paarden, bikers, politie omgeving Eemnes) en twee ambu's+OvDG. Foto's e.d. volgen vanavond want ik moet even wat kleine kinderen leren volleyballen
http://www.rtvnh.nl/nieuws/50371/De+Witte+Bergen+ontruimd+wegens+explosiegevaar+%28met+audio%29LAREN Vanwege explosiegevaar is Van der Valkhotel De Witte Bergen bij Eemnes/Laren ontruimd. Ongeveer tweehonderd gasten zitten uit veiligheidsoverwegingen in de kelder.
Het explosiegevaar is gevolg van een mislukte overval op een waardetransport in de buurt van De Witte Bergen bij Laren/Eemnes langs de snelweg A1. De bestuurders van een geldauto werden bedreigd, maar de overvallers maakten niets buit. Er zouden echter explosieven bevestigd zijn aan de geldauto.
De geldauto staat op het terrein van hotel De Witte Bergen, vlak naast een tankstation. Het gebied rondom het tankstation is afgezet. De explosieven opruimingsdienst is momenteel bezig de explosieven te ontmantelen.
De daders zijn te voet gevlucht. De politie houdt een klopjacht. De afritten van de A1 ter hoogte van het hotel zijn afgesloten, meldt politiewoordvoerder Hans Meuleman.
Vooralsnog zitten de gasten nog vast in de kelder. De sfeer is volgens getuigen goed. Hieronder een geluidsfragment van een gesprek met Antal De Waij, een 42-jarige ondernemer uit Hilversum die zich in de kelder van De Witte Bergen bevindt.
De afgesloten afrit zorgt inmiddels voor 5 kilometer file op de A1 van Amsterdam richting Amersfoort.
Bron: RTVNH.
Inclusief een geluidsopname van een getuige vanuit de kelder van het motel.