GRIP 1 Grote Hulpverlening VKO 3 Doden + 8 gewonden Bremerbergweg N708 - Biddinghuizen 03-11-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote Hulpverlening VKO 3 Doden + 8 gewonden Bremerbergweg N708 - Biddinghuizen 03-11-2010  (gelezen 19985 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Overigens begrijp ik al waarom MMT Utrecht is opgeroepen. Uit het verslag van Omroep Flevoland blijkt dat de traumaheli (LL3) wel is opgeroepen maar niet ter plaatse is geweest. Ik vermoed dat de heli niet is gaan vliegen omdat het vanochtend heel hard waaide.
de LL3 kwam boven me huis langs en zag dat ze boven rhenen draaienden en naar volkel terug vloog


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
De twee doden en gewonden in het busje, dat woensdagochtend op de Bremerbergweg op een trekker botste, waren Polen die werkten voor Van Werven Kunststofverwerking in Biddinghuizen.

Dat bevestigt directeur Cor van Werven. De Polen woonden in Elburg of Oldebroek en reden dagelijks via de Oldebroekerweg naar hun werk. Door werkzaamheden daar namen ze woensdag de Bremerbergweg.

Het nieuws over het ongeval is zwaar aangekomen bij het bedrijf, waar ongeveer veertig Polen werken. Collega's zijn de ziekenhuizen langs om vast te stellen wie waar ligt..

Bron: omroepflevoland.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Citaat
06:09:05 03-11-10  GROUP-1 PRIO 1 Ongeval Voertuig te Water : : Bremerbergweg - N708 : Biddinghuizen 9714 (Opsch.Brw: klein wo)

En een uitrukvideo van vanochtend:
03/11/10 WO brandweer Harderwijk rukt uit voor Grip 1 Grote HV Biddinghuizen
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Sorry, maar wat?? Een beetje moderne trekker haalt met 50 ton totaalgewicht nog de 50 kilometer per uur (nee, zo hard mogen ze niet...).  :-X
Dat haalt deze trekker met een volgeladen kieper niet zomaar.

Meer benieuwd ben ik naar de inrichting van het busje. Is het een VW tansporter, en zo ja, hoe kunnen daar 10 personen in?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
zeer tragisch ongeval

Maar jongens.... je moet wel weten waar je over praat bij dit soort dingen en niet zomaar wat roepen, een vrachtwagen heeft een totaal gewicht 50 ton maar een trekker kipper combinatie weegt zo'n 25 ton en 30 hooguit. hoe weet ik dit? ik werk zelf in de landbouw en rij dagelijks met dit spul. ik wil hier niemand beschuldigen maar het is altijd nogal makkelijk om te zeggen; ah die jongen is 16... die heeft geen ervaring. als ik de foto's en video's zo bekijk dan denk ik dat het busje met zeer hoge snelheid achterop de kipper is geklapt en dat hij/zij zich heeft verkeken op de snelheid van de trekker (40 a 50 km/h) want gezien de positie van de trekker weet ik zeker dat de trekker rijdende was want als de trekker stil had gestaan dan had die nooit in de sloot gekomen want met een busje duw je geen 25 ton uit stilstand weg. maar als de verlichting natuurlijk niet in orde was dan is het verhaal wel anders maar feit blijft dat dit met enorme snelheid is gegaan.
we zullen het waarschijnlijk noot weten.
 

Zoals gemeld in eerdere berichten betrof het een frontale aanrijding.

ook heb ik nog een filmpje gevonden op youtube van user: NWVFOTO

Grote HV inzet, Bremerbergweg Biddinghuizen.


Bas89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
ja ik zie het ook. excuses, ik meende te horen op het journaal vanavond dat het busje achterop was geklapt.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Het heeft niets met dit betreffende trieste ongeval te maken, maar ook in de regio Fryslan racen tractoren (van met name) loonbedrijven als gekken rond. Inmiddels heeft de jeugd het vervoermiddel ook ontdekt om mee naar school of sport te gaan. Kroegen worden er mee bezocht en om indruk te maken op het andere geslacht worden de meest idote toeren uitgehaald met die tractoren. Of een rijbewijs hier verandering in zal brengen weet ik echter niet. De bewustwording dat ze net zo zwaar zijn als een vrachtwagen zou je er wel mee kunnen bewerkstelligen.

Nogmaals het heeft niets met dit ongeval te maken, hier is de oorzaak niet van bekend op dit moment begreep ik. Maar de algemene discussie over veilig gebruik van tractoren is wel weer nieuw leven ingeblazen. Al hoe triest dit ongeval voor ALLE betrokkenen ook is, schuldig of niet, de bestuurder vand e tractor heeft voor de rest van zijn leven een trauma...


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Zoals gemeld in eerdere berichten betrof het een frontale aanrijding.

ook heb ik nog een filmpje gevonden op youtube van user: NWVFOTO

Grote HV inzet, Bremerbergweg Biddinghuizen.


Kan iemand mij vertellen wat dat voor ding is (rood en met twee wielen) wat in deze film na ongeveer 15sec inbeeld komt ligt iets voor een brandweerman en er ligt een grijze box naast


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Kan iemand mij vertellen wat dat voor ding is (rood en met twee wielen) wat in deze film na ongeveer 15sec inbeeld komt ligt iets voor een brandweerman en er ligt een grijze box naast

Dat is een zgn. Bandenpacker, dit werktuig is aan de voorzijde van de tractor bevestigd en wordt o.a. gebruikt bij zaaibedbereiding.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
En mag dat apparaat op de openbare weg op de tractor zitten?