Nut en noodzaak van een tractorrijbewijs

Auteur Topic: Nut en noodzaak van een tractorrijbewijs  (gelezen 18275 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 3 november 2010, 22:35:21
Waaroom in vredesnaam deze discussie. Het is nog altijd onduidelijk wat de oorzaak is, hier wordt alleen over de tractorbestuurder gepraat. Misschien heeft de bestuurder van de bus wel een stuurfout gemaakt en was de botsing niet te voorkomen door de tractorbestuurder.

deze discussie ontstaat niet zomaar....
Daarbij niemand heeft. het daarin over wie nou de schuld heeft.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 3 november 2010, 22:35:31
Als je goed leest verwijt niemand de tractor bestuurder dat hij/zij schuld heeft..
Nee maar dat er 10 man in een bus bestemd voor 8-9 zitten is nog geen woord over gerept.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #22 Gepost op: 3 november 2010, 22:39:27
Zou je de link van het topic willen geven want ik ben nu 3 weken terug aan het kijken maar kan nergens een dergelijk topic vinden....

PM verstuurd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Gast48368

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 november 2010, 22:41:13
Nee maar dat er 10 man in een bus bestemd voor 8-9 zitten is nog geen woord over gerept.

Nee, maar zaten hier 7-8 mensen in dan was het ongeval niet minder erg geweest.  ;)

En volgens mij zie ik nergens een schuldvraag staan. De berichtgevingen m.b.t. een tractorrijbewijs vloeien voort uit een ongeval.......

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 3 november 2010, 22:50:11
Nee, maar zaten hier 7-8 mensen in dan was het ongeval niet minder erg geweest.  ;)

En volgens mij zie ik nergens een schuldvraag staan. De berichtgevingen m.b.t. een tractorrijbewijs vloeien voort uit een ongeval.......
En met een 55 jarige tractorbestuurder wel?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 3 november 2010, 22:52:53
En met een 55 jarige tractorbestuurder wel?

Wat wil je bereiken met je berichten? Dat we niet meer discussiëren over het tractor rijbewijs?  ??? Misschien kan je eens uitleggen waaraan je je nog stoort nu er twee topics zijn?  ???

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 3 november 2010, 22:53:03
Vrij recentelijk is er een heel stuk geweest in ons prettige programma wegmisbruikers over het gebruik van landbouw werktuigen op de openbare weg, met of zonder T rijbewijs.
Ook hier schetst men vanuit justitie dat er scherper moet worden omgegaan met de certificering van gebruikers.
Het stuk ging in dit geval over een jongeman die een opleiding volgde aan een agrarische school en daarom gebruik mag maken zonder T rijbewijs van een landbouw werktuig indien hij rijdt voor een project welk te maken heeft met zijn opleiding.
Deze jongeman echter, gebruikte het voertuig om even wat vanaf de boerderij naar het land te brengen om een schuur te bouwen.
Dit valt weer niet onder het project van school en dus, inderdaad, een kleine bekeuring.

Al snel wordt gezegd dat in bovenstaande gevallen zo'n jongen niet weet waar hij mee bezig is. Maar waar men aan voorbij gaat is dat deze jongeman en vele(n) die geboren zijn op een landbouw bedrijf beter weten wat een trekker vol of leeg doet dan menig ander hier op het forum die deelneemt aan deze discussie.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2010, 22:57:15
PM verstuurd.

Dat ging dus om een heel ander onderwerp, een algemeen actueel topic om berichten te verzamelen over ongevallen met landbouwwerktuigen.  We hebben daarop besloten dat niet voor ieder ongevalsscenario een apart verzameltopic nodig is.  Het bericht is niet gesloten of verwijderd maar ongewijzigd verplaatst naar 'uit de media' http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35751.msg814532.html#msg814532

En nu weer door met het tractorrijbewijs  ;)

JackM

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 3 november 2010, 22:58:13
Wat wil je bereiken met je berichten? Dat we niet meer discussiëren over het tractor rijbewijs?  ??? Misschien kan je eens uitleggen waaraan je je nog stoort nu er twee topics zijn?  ???
Wat ik wil bereiken? Dat ik de dikgedrukte benaming van een 16 jarige bestuurder erg onterecht vind. Het maakt namelijk naar mijn insziens niet uit of ik als 16 jarige of als 25 jarige slaag voor die 3-uurse cursus, en of ik nou 16 ben of 25 ben, een busje tegen mijn tractor is het zelfde effect.

Waarom er dan over nut en noodzaak tractorrijbewijs gesproken moet worden? Er wordt toch ook niet over het nut en de noodzaak van een auto rijbewijs bij een dodelijk auto ongeval gesproken, ik vind het er nu gewoon erg op lijken dat de tractor al 1-0 achter staat, waarbij ik dus nogmaals zeg : Waarom moet de leeftijd van de bestuurder dikgedrukt, waarom moet er überhaupt over gepraat worden of dat rijbewijs wel of geen nut heeft op basis van dit ongeval.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #29 Gepost op: 3 november 2010, 22:59:03
Dat ging dus om een heel ander onderwerp, een algemeen actueel topic om berichten te verzamelen over ongevallen met landbouwwerktuigen.  We hebben daarop besloten dat niet voor ieder ongevalsscenario een apart verzameltopic nodig is.  Het bericht is niet gesloten of verwijderd maar ongewijzigd verplaatst naar 'uit de media' http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,35751.msg814532.html#msg814532

En nu weer door met het tractorrijbewijs  ;)

Helemaal duidelijk, toppie.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.