0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Het gaat over die "redelijk bejaarde" DAF autoladder die achter die GINAF staat.Het lijkt erop dat er een voorbouwpomp op zit.
Dat is de AL-18 van brandweer Cuijk:
Ptssst. Ginaf. Het is een Natuurbrandbestrijdingsvoertuig. Voorzien van dakblussing en een frontmonitor. Dat is het grote ding wat je voorop ziet. Zie hier in gebruik:http://www.youtube.com/watch?v=uZ1owHlVu8w#
Dienst: Ministerie van Defensie, Koninklijke Landmacht Standplaats: I.S.K. Harskamp Roepnummer: 28-2281Soort voertuig: Haakarmvoertuig + kraanMerk & type: IVECO Traktor Trakker 450 EEVKenteken: KR-00-59Bijzonderheden:
Dienst: Brandweer Koninklijke LandmachtStandplaats: Magazijncomplex VeenhuizenRoepnummer: 8321Kenteken: KN-94-32Soort voertuig: SBMerk & type: Daf 2500Bijzonderheden: -
Een lenscontainer en een schuimhaakarmbak. Met deze twee nieuwe aanwinsten kan het Korps Marinebrandweer beter, langer en effectiever optreden bij rampenbestrijding. De belangrijkste taken van het Korps is het voorkomen, beperken en bestrijden van brand, waterongevallen en andere calamiteiten.Daarbij kan het gaan om gebouwen, voertuigen, schepen of vliegtuigen van de Koninklijke Marine. De hoogste prioriteit is mensen redden en in veiligheid brengen. Het korps is gespecialiseerd in het blussen van branden aan boord van schepen, vliegtuigen en helikopters. De Marinebrandweer bestaat uit zo’n 125 beroepsbrandweerlieden, die als burgerambtenaren in dienst zijn van Defensie. Het korps verzorgt de brandbestrijding op alle defensieterreinen en Maritiem Vliegkamp De Kooy in Den Helder. Daarnaast treedt het Korps op in delen van de gemeente Den Helder.
Deze bak ziet er misschien niet zo groot uit, maar het heeft een capaciteit van 7,5ton schuimvormendmiddel (SVM) aan boord . Dit staat gelijk aan ongeveer 100, tot de rand toe gevulde, badkuipen. Het Korps heeft te allen tijde twee bluswagens (TAS) paraat staan om in actie te komen bij een scheepsbrand., maar ook bijvoorbeeld bij vloeistofbranden (diesel, ottofuel) of oppervlaktebranden. Een TAS heeft maar een beperkte hoeveelheid SVM bij zich. Deze bak wordt gekoppeld aan de bluswagen en is in staat om een aantal uren langer door te gaan met het blussen van de brand.
De lenscontainer wordt in zijn geheel aan boord getild, wanneer een schip water maakt. De sterke pomp is in staat om 3500 liter water per minuut weg te pompen. Dit betekent dat lekkages aan boord van elk schip, of het nu een mijnenjager of de Karel Doorman is, effectief kan worden opgevangen door deze nieuwe container.