Onderzoek naar ongelukken voetgangers op snelwegen

Auteur Topic: Onderzoek naar ongelukken voetgangers op snelwegen  (gelezen 7051 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2011, 16:49:06
Hoewel we binnen de geneeskunde hard werken aan anti-evolutie volgen deze mensen nog wel de wetten van Darwin  :o

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2011, 19:23:07
Oost Europeanen haal ik regelmatig van de A10 af, laatst nog een op de 1e rijstrook, vrolijk met het verkeer mee wandelend. Als wij het proberen worden we kapot gereden, deze gasten lukt het gewoon...

"Mooiste" tot nu toe was trouwens gewoon een Nederlander:  Nachtdienst, ingang Coentunnel op de A10 links (buitenring), auto op de vluchtstrook, geen verlichting, geen persoon. OMdat het een smalle vluchtstrook is, IM besteld, RWS aa de telefoon om een kruis te vragen; Oh, bellen jullie voor die voetganger in de tunnel? Die hoorde dus bij die auto en was tijdens het motorrijden zijn telefoon verloren en hij dacht in de tunnel, want toen had hij geen muziek meer. Meneer wilde gewoon even zijn telefoon zoeken en zag daar geen kwaad in...

nieuwjaarsdag een paar jaar terug, ik was even solo op pad ivm collega's tekort, kwam ik een fietsende dronken spanjaard met zijn vriendin achterop tegen op de buitenring noord, onderweg om door de coentunnel te gaan naar zijn hotel bij het leidseplein.... ik heb ze uiteindelijk maar meegenomen terug de IJtunnel door, ik had niet het idee dat ik uitgelegd kreeg dat ze met een pontje over moesten :P voordeel dat de 99.06(of was het toen nog 38.12? hmm.. ik weet het niet meer) toen altijd met een bussie reed ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2011, 00:13:52
Voetganger komt om op A50
Citaat
VEGHEL - Een voetganger is donderdagavond om het leven gekomen op de snelweg A50. Het slachtoffer werd door meerdere voertuigen geraakt. Dat heeft de politie gemeld. Hoe de persoon op de snelweg is terechtgekomen, is nog onduidelijk.
De identiteit van het slachtoffer is ook nog niet vastgesteld.
Het incident gebeurde ter hoogte van Veghel, richting Eindhoven. Voor alle betrokken weggebruikers is Slachtofferhulp ingeschakeld.
De A50 blijft vermoedelijk donderdagavond uren gesloten voor technisch onderzoek.
http://www.nu.nl/binnenland/2454909/voetganger-komt-a50.html

En wederom is het zover. Nog geen nieuwe berichten over het onderzoek van de onderzoeksraad voor veiligheid?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

sylvester1986

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2011, 15:49:20
Citaat
Zelfmoordactie op de A4

AMSTERDAM -  Op de A4 tussen Leidschendam en Zoeterwoude-Dorp is een ernstig ongeluk gebeurd nadat een voetganger bewust de snelweg opliep.

Door de zelfmoordactie ontstond een kop-staartbotsing, waarbij twee vrachtwagens betrokken waren. De chauffeur van de achterste truck raakte gewond en moest uit zijn wagen worden bevrijd door de brandweer. De zelfmoordpoging is niet gelukt; de voetganger is met verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.
De rijstroken in de richting van Amsterdam zijn enige tijd afgesloten geweest. Inmiddels is één rijstrook weer open.

Bron: Telegraaf

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2011, 23:00:28
Man overreden door vrachtwagen op A2 Breukelen
Datum: 20-03-2011 11:49
Bron: Politie Regio Utrecht

Breukelen - In de nacht van vrijdag 18 op zaterdag 19 maart werd een man aangereden op de rijksweg A2 ter hoogte van Breukelen. De man overleed ter plekke.

Volgens ooggetuigen liep de man de snelweg op, waarna hij door een vrachtauto werd geraakt. Het bleek om een 28-jarige man uit Duitsland te gaan. De politie gaat niet uit van een ongeval of misdrijf. Door het incident ontstond een lange file.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2011, 23:02:44
Triest deze zelfmoordenaars, die nemen als het ff tegen zit meerdere mensen mee het graf in.

sylvester1986

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2011, 23:04:48
Is een egoïstische daad, want ze houden totaal geen rekening met andere weggebruikers en wat dat voor gevolgen heeft voor degene die degene aanrijden of zien sterven :-X

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2011, 23:15:18
Is een egoïstische daad, want ze houden totaal geen rekening met andere weggebruikers en wat dat voor gevolgen heeft voor degene die degene aanrijden of zien sterven :-X

Het is egoïstisch, maar vergeet niet dat deze mensen in zo'n staat zijn dat ze er niet meer rekening (kunnen) houden wat voor gevolgen hun daad hebben....
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

sylvester1986

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 april 2011, 15:25:07
Citaat
Voetgangster aangereden op A27

NIEUWENDIJK -  Een nog onbekende voetgangster is zaterdagochtend vroeg overleden bij een aanrijding op de snelweg A27 bij Nieuwendijk. Dat gebeurde rond drie uur in de nacht van vrijdag op zaterdag.

De vrouw werd aangereden door een vrachtwagen en overleed ter plaatse. Hoe dat kon gebeuren en wat de vrouw op de snelweg deed, is totaal nog onbekend.

Het is opvallend hoe veel ongelukken er het laatste jaar gebeuren in Brabant met voetgangers op de snelweg. Vorig jaar verongelukten in augustus en september nog in totaal vijf voetgangers in een maand tijd op de Brabantse snelwegen. Al deze ongelukken gebeurden ’s nachts

De politie hoopt in de loop van de dag meer duidelijkheid te kunnen geven over het voorval.
Bron:Telegraaf

pavdhu

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2011, 12:40:02
Ik heb wel eens iemand met de fiets een heuvel op zien lopen, die zette zijn fiets over de vangrail begon op de vluchtstrook te fietsen. en 12 meter verder aan de andere kant van de rivier stapte hij af, zette zijn fiets weer op het heuveltje en reed naar beneden.

Je staat echt gek te kijken als er ineens iemand op de snelweg fiets