optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie

Auteur Topic: optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie  (gelezen 41805 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #70 Gepost op: 19 november 2011, 03:40:52
Het zwakke in het systeem van A-A is dat een noodhulp auto arrestanten moet vervoeren.

Welke idioot heeft dat in hemelsnaam verzonnen dat een AT in een busje moet worden afgevoerd.
Ga ze nog ruimte en luxe geven ook.
Gewoon op de achterbank van een Golfje of zo is toch meer dan voldoende zo lang de AT meewerkt.
Gaat hij tegen werken en je moet met een paar man er bovenop liggen ja oké dan is een transporter makkelijk maar verder niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 19 november 2011, 11:39:15
Het zwakke in het systeem van A-A is dat een noodhulp auto arrestanten moet vervoeren. 1 winkelboef legt een complete Noodhulp eenheid plat en dat heeft gevolgen (als er maar een tiental rondrijden)!

Ach, in Amsterdam maak je een aanhoudingsPV en eventueel bevindingen op en kun je weer buiten spelen. In andere regio's zit de hele afhandeling er ook nog aan vast en ben je een noodhulpeenheid gewoon uren kwijt (al dan niet een hele dienst).
Volgens mij zijn er weinig korpsen die zo weinig taken hebben als noodhulp-eenheid als Amsterdam (of zoals je wilt, zijn er weinig korpsen die dermate veel personeel in dienst hebben dat er veel meer mogelijk is).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #72 Gepost op: 19 november 2011, 12:18:30
Ach, in Amsterdam maak je een aanhoudingsPV en eventueel bevindingen op en kun je weer buiten spelen. In andere regio's zit de hele afhandeling er ook nog aan vast en ben je een noodhulpeenheid gewoon uren kwijt (al dan niet een hele dienst).
Dus in Amsterdam is het slecht geregeld en in andere regio's nog slechter  :D . Volgens mij werken ze in NHN Alkmaar op vrijwel dezelfde wijze als in A-A maar zonder dat er pvb van aanhouding getikt moet worden. De afhandeling en het tik werk (uitgez. bevindingen) gebeurd in het cellencomplex mits er een aanhoudingskaart is. Later doorlezen en tekenen. Super lijkt me dat! Kunnen we nog meer boeven vangen


Volgens mij zijn er weinig korpsen die zo weinig taken hebben als noodhulp-eenheid als Amsterdam (of zoals je wilt, zijn er weinig korpsen die dermate veel personeel in dienst hebben dat er veel meer mogelijk is).

Weinig taken? Doe en toezicht, handhaving, werkopdrachten, signaleren, waarnemen, opvallen (en niet opvallen) pffffff en wij als man kunnen geen 2 dingen tegelijk hoor! ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #73 Gepost op: 19 november 2011, 12:26:27
Utrecht-stad werkt ook met een BON (Back-office noodhulp). Ideaal... Boef vangen, Proces-verbaal van aanhouding tikken, eventueel een bevindingen en weer de straat op! De BON regelt alles hierna.

Hier (in het buitengebied) moeten we vrijwel alles zelf afhandelen. Dat wil zeggen dat de noodhulp zomaar de hele dienst binnen zit met een verdachte.
Grote zaken en verdachten die in verzekering zijn gegaan, worden doorgaans (bij voldoende capaciteit) door de districtsrecherche afgehandeld.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #74 Gepost op: 19 november 2011, 15:50:45
Zijn wij toch als Douane ergens een voorbeeld voor de politie. Gewoon een koppel met een arrestantenbus rond rijden die langs komt
bij de aanhoudingen, persoon mee en daar afleveren waar hij heen moet. En is er geen passagier voor de bus dan doen we ons eigen dingetje.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 19 november 2011, 16:31:35
Dus in Amsterdam is het slecht geregeld en in andere regio's nog slechter  :D . Volgens mij werken ze in NHN Alkmaar op vrijwel dezelfde wijze als in A-A maar zonder dat er pvb van aanhouding getikt moet worden. De afhandeling en het tik werk (uitgez. bevindingen) gebeurd in het cellencomplex mits er een aanhoudingskaart is. Later doorlezen en tekenen. Super lijkt me dat! Kunnen we nog meer boeven vangen

Weinig taken? Doe en toezicht, handhaving, werkopdrachten, signaleren, waarnemen, opvallen (en niet opvallen) pffffff en wij als man kunnen geen 2 dingen tegelijk hoor! ;D

Tsja, ik hoor met enige regelmaat mensen uit Amsterdam klagen over de manier waarop bepaalde zaken geregeld zijn, echter zo slecht is het allemaal nog niet. Een PV-aanhouding tikken is nog geen 10 minuten werk. De ene collega indien nodig de bevindingen, de ander de aanhouding en je staat binnen 10 minuten weer buiten. Andere regio's zijn soms een hele dienst kwijt aan een (minderjarige) winkeldief ....
Afhandelunit is ook leuk, alleen dat je er 3 maanden in een jaar moet zitten, dat is killing  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #76 Gepost op: 19 november 2011, 20:20:57
Zijn wij toch als Douane ergens een voorbeeld voor de politie. Gewoon een koppel met een arrestantenbus rond rijden die langs komt
bij de aanhoudingen, persoon mee en daar afleveren waar hij heen moet. En is er geen passagier voor de bus dan doen we ons eigen dingetje.

Voor deze methode pleit ik al jaren! En zeker met zoveel winkeldiefstal meldingen per dag in A-A kan dat heel wat uren schelen voor de noodhulp.  
Idd kost een pvb aanhouding 10 minuten en een bevindingen ongeveer 30 minuten. Maar inboeken en wachten op de hulp officier van justitie kost ook tijd. Als HAP mag ik niet invoeren en ik heb meegemaakt dat het invoeren incl voorgeleiding een uur kost. Dan kan je gaan tikken in word en weer kopieren maar het blijft omslachtig en tijdrovend.
Lekker overlaten aan de profs! En kunnen wij ons concentreren op OGS en noodhulp  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #77 Gepost op: 3 februari 2012, 00:19:31
Wat ik eigenlijk mis is dat er tijdens het rijden met OGS vaak mensen (de gewone burger) jou niet zien of willen zien. Daar heeft niet alleen de politie last van maar iedere hulpdienst die met OGS rijdt. Denk eens aan de zakenman die druk bellend achter het stuur zit al dan niet handsfree, of het jonge ventje met net een halfjaartje zijn rijbewijs en opgepimpte auto met een boombox. Waar als je er naast staat nog 100 dB meet vanwege zijn geluidsinstallatie. Moet ik nog meer voorbeelden noemen? Dat zijn de mensen die het gevaarlijk maken!! En vaak ook de bijna ongelukken veroorzaken. Maar dat is mijn mening.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #78 Gepost op: 12 juli 2012, 16:43:25
Meneer John Souhoka van de ANWB heeft het ook niet helemaal begrepen wat er nou wel en niet mag met een politieauto....

Citaat
........
Afijn, ik maak me niet meer boos, gewoon tot tien tellen en doorrijden. Scheelt weer een hoop stress. Misschien helpt het invoeren van een AAF-rijbewijs (Anti Aso Fiets-rijbewijs). Denk niet dat ik een hekel heb aan het fietsvolk, maar een beetje minder mag van mij best wel. Ik ben zelf ook niet altijd zo braaf in het verkeer hoor, maar er zijn grenzen.
Enne, de politie schijnt trouwens zonder toeters en bellen door rood en op een fietspad te mogen rijden. Aso? Wel nee… de politie is toch je beste vriend of niet soms?


ANWB Website
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #79 Gepost op: 18 juli 2012, 16:50:43
Meneer John Souhoka van de ANWB heeft het ook niet helemaal begrepen wat er nou wel en niet mag met een politieauto....


ANWB Website

Ik heb even het hele stukje van die meneer Souhoka gelezen. Maar die begrijpt er inderdaad helemaal niks van. Ook al is het off-topic, maar wat een onzin kraamt die vent uit. Lijkt wel of hij zijn frustratie wilt uiten ofzo... Maar goed, het is duidelijk dat we deze meneer niet serieus moeten nemen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.