0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
En alsof mijn collega's alleen maar ''op de weg '' hoeven te letten. Als het zo makkelijk was.....Neehoor wij hebben niet te maken met malloten die geen verkeersregels kennen, beroepschauffeurs die gezellig achter de laptop zitten ipv op te letten en snelle zakentypes die vinden dat zij meer haast en voorrang nodig hebben dan onze ambu met spoed...Ambulances rijden statistisch gezien meer spoed, dus hebben de ambulance-chauffeurs er ook meer ervaring in, daarbij komt dat er vaak naar het incident en ook naar ziekenhuis met spoed gereden wordt als dat nodig is dus dan is de ervaringskans, maar ook de ongevallenkans groter.
PRIO 1 POLITIE HONDENBRIGADE onderweg naar een vechtpartij in Rotterdam-NoordBron zhz112Mooi en goed voorbeeld van een spoedrit zonder herrie
Met alle respect, wat is dat voor debiel op 0:15? Als ie door zijn enkel gaat of mis stapt is ie hondenvoer.
Even terzijde, maar volgens mij is OGS dan wel een algemeen aanvaarde afkorting , maar niet een consequente.Het zou volgens mij moeten zijn:- OAS, of- LGS
OGS is Optische en Geluids Signalen, dekt de lading vrij accuraat denk ik zo. wellicht dat ze er en/of van kunnen maken...Hoe had jij OAS of LGS uitgeschreven dan?
Naar mijn idee had de debiel mogelijk niet overgestoken als de sirene had geloeid. De politiewagen houd bij het zebrapad wel heel duidelijk snelheid in, dus in de auto weten ze heel goed dat ze rekening moeten houden dat anderen ze niet opmerken...
En hoewel dit een prima oversteek was, was de chauffeur wel extra de klos geweest als hij een aanrijding had gehad met een voetganger omdat hij geen voorrangsvoertuig meer is.