optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie

Auteur Topic: optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie  (gelezen 41817 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #60 Gepost op: 5 november 2011, 18:21:43
Echter kan de collega wel een preek van mij verwachten, want mijn doel iedere dienst om aan het einde weer thuis te komen bij moeders de vrouw en mijn 2-ling.

Ik heb een jaartje gelden een collega van jou helemaal afgebrand om zijn rijstijl, en het enige dat zijn maatje zei "hij had niet moeten remmen" daarmee bedoelde hij mij. Die was echt niet blij met zijn "collega".

Wat gebeurde er? Ik reed met een betonplaatje op de oplegger een kruizing over en hij kwam er zonder OGS aan de binnenkant voorbij langs de VKR. Ik kon nog net remmen anders had hij nu een cabrio kunnen inleveren bij de baas. Echter de betonplaat is gaan hangen in de kettingen en daardoor is er betonijzer verwrongen. Eindresultaat: betonplaat afgekeurd.

BTW, zijn uitleg was "ja, maar ik mag die VKR negeren".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #61 Gepost op: 5 november 2011, 21:14:34
anders had hij nu een cabrio kunnen inleveren bij de baas.

Was waarschijnlijk de 1e cabrio VW Touran geweest?! Misschien een idee voor Discovery Channels Chop Shop  O0

Maar ik kan me jouw frustratie voorstellen en ik ga het gedrag van de collega zeker niet goed praten. Zonder OGS ben je in mijn ogen gewoon een verkeersdeelnemer en niet meer dan dat. Als je dan door rood wilt rijden (wat in dit geval kan en mag!) moet je dat met alle voorzichtigheid in acht nemende doen. En als je dat doet denk ik dat hij jouw betonplaatjes wel gezien zou hebben.... of mag ik dat niet zeggen???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #62 Gepost op: 5 november 2011, 22:10:43
Ik heb nog wel wat foto's van een Touran cabrio   O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #63 Gepost op: 6 november 2011, 00:21:58
Ook jullie agenten blijven mensen, en inschatten gaat niet altijd goed. Daarmee bedoel ik dat hij waarschijnlijk de plaat wel gezien heeft maar de afmeting niet heeft erkent.

Maar die opmerking van "ja, maar ik mag een VKR negeren".... Ja dat mag je, maar hij staat er ook voor jouw veiligheid. Het kwam ook gewoon over naar ons en naar zijn collega van "ik ben agent jij niet...".

En, het was een bus idd, zou zo snel niet weten watvoor.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #64 Gepost op: 18 november 2011, 00:55:43
Vandaag was er een discussie op de werkvloer over het gebruik van OGS tijdens het overbrengen van een arrestant door de noodhulp eenheid (dat is standaard in A-A voor de buiten regio dienders) omdat er een prio 1 opdracht in de wachtrij stond en dezelfde noodhulp eenheid door de meldkamer gevraagd was die melding te gaan doen omdat er geen andere eenheid beschikbaar was. Iemand een mening? (graag onderbouwd  ;))

Daarna vervolgt de discussie omdat tijdens de OGS rit van dezelfde noodhulp eenheid een stuk communicatie vd meldkamer naar een andere eenheid gemist is (door de noodhulpeenheid) en er dus feitelijk geen prio 1 melding meer was maar er toch door gereden is (vervolg van de meningen dus...)

Ik hou het geheel op de basis omdat feiten en omstandigheden altijd een afwijkende factor kunnen zijn. Dit is het, geef uw mening   O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #65 Gepost op: 18 november 2011, 13:04:50
Vandaag was er een discussie op de werkvloer over het gebruik van OGS tijdens het overbrengen van een arrestant door de noodhulp eenheid (dat is standaard in A-A voor de buiten regio dienders) omdat er een prio 1 opdracht in de wachtrij stond en dezelfde noodhulp eenheid door de meldkamer gevraagd was die melding te gaan doen omdat er geen andere eenheid beschikbaar was. Iemand een mening? (graag onderbouwd  ;))

Daarna vervolgt de discussie omdat tijdens de OGS rit van dezelfde noodhulp eenheid een stuk communicatie vd meldkamer naar een andere eenheid gemist is (door de noodhulpeenheid) en er dus feitelijk geen prio 1 melding meer was maar er toch door gereden is (vervolg van de meningen dus...)

Ik hou het geheel op de basis omdat feiten en omstandigheden altijd een afwijkende factor kunnen zijn. Dit is het, geef uw mening   O0

Als ik het goed begrijp is er dus met OGS gereden met een arrestant, om zo snel mogelijk door te kunnen naar een andere prio 1 melding te kunnen?

Lijkt mij een goede zaak en volgens mij niet zo heel vreemd, want ook bij ambulanceritten wort volgens mij een B rit nog wel eens omgezet naar A1 om zo snel mogelijk inzetbaar te zijn bij een andere A1 melding.

Ook begrijp ik dat er door het missen van communicatie per ongeluk is doorgereden met OGS, terwijl dit in feite niet meer nodig was?

Foutje bedankt zou ik zeggen. Niets menselijkers als dat.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 18 november 2011, 13:39:06
Tsja, er wordt met een lastige arrestant zowiezo wel eens met OGS gereden ... Dat deze niet lastig is en dat je op die manier zo snel mogelijk weer door kon naar de volgende melding is ook niet echt een probleem, zolang je maar niet ''de straatstenen'' uit de grond rijd en alleen gebruik maakt van de  voordelen van het rijden met blauw. Je mag nooit een arrestant in gevaar brengen door dergelijke ritten natuurlijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #67 Gepost op: 19 november 2011, 00:23:27
Vandaag was er een discussie op de werkvloer over het gebruik van OGS tijdens het overbrengen van een arrestant door de noodhulp eenheid (dat is standaard in A-A voor de buiten regio dienders) omdat er een prio 1 opdracht in de wachtrij stond en dezelfde noodhulp eenheid door de meldkamer gevraagd was die melding te gaan doen omdat er geen andere eenheid beschikbaar was.

Mijn mening doet niet ter zake, maar in ieder geval bedankt voor het onbewust duidelijk maken waarom ik soms een politie auto met OGS naar buro Meer en Vaart (of cellencomplex) zag rijden, en daarna met OGS weer weg. :)
Ik vroeg me altijd al af wat daar de reden voor kon zijn.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #68 Gepost op: 19 november 2011, 00:37:45
Mijn mening doet niet ter zake, maar in ieder geval bedankt voor het onbewust duidelijk maken waarom ik soms een politie auto met OGS naar buro Meer en Vaart (of cellencomplex) zag rijden, en daarna met OGS weer weg. :)
Ik vroeg me altijd al af wat daar de reden voor kon zijn.
Ik ben blij dat ik wat licht in de duister heb kunnen maken (onbewust maar goed!) Het zwakke in het systeem van A-A is dat een noodhulp auto arrestanten moet vervoeren. 1 winkelboef legt een complete Noodhulp eenheid plat en dat heeft gevolgen (als er maar een tiental rondrijden)! Goede collega's in busjes nemen dat soort opdrachten soms over maar dat zou naar mijn mening standaard moeten zijn. Scheelt gezeur om noodhulp eenheden en gebruik van OGS door die eenheden (zoals hierboven omschreven). Ik zou arrestantenbussen laten rondrijden om Boris Boef op te halen. Dat is professioneel én veilig en het bespaard een Noodhulp eenheid. Maar ja ik ben maar een HAP... ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #69 Gepost op: 19 november 2011, 00:44:11
Als ik het goed begrijp is er dus met OGS gereden met een arrestant, om zo snel mogelijk door te kunnen naar een andere prio 1 melding te kunnen?

Dat is dus geheel correct! En volgens de letter van de wet (even buiten beschouwing houdende dat ik op een unit werk met een uitzonderingspositie) is dat niet mogelijk. Ten minste volgens de "tegenpartij" in deze discussie.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens