Wereld EHBO-dag.

Auteur Topic: Wereld EHBO-dag.  (gelezen 2207 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kader5701

  • Gast
Gepost op: 18 augustus 2004, 00:30:33
Ik heb er eigenlijk alleen bij EHBO-Poortugaal wat van gehoord, maar het schijnt op 11september wereld EHBO-dag (of eerste hulp dag?) te zijn. Wie weet er wat meer van?




ehbonop

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2004, 16:17:11
::)
Dit klop op 11 september a.s. is het Wereld Eerst Hulp Dag. deze dag wordt georganiseerd door de federatie van Rode Kruis en Rode halve maan in Geneve.
De slogan voor 11 september is dezelfde als vorig jaar:
Eerste Hulp: een gebaar van menselijkheid,dat het verschil maakt.
Vorig jaar deden 115 landen mee,nederland heeft hier nog niet eerder aan mee gedaan,in de reguliere contacten tussen het Ned. RKK, de KNRM en de Reddingsbrigades Nederland en alle EHBO-bonden is dit jaar afgesproken om wel mee te doen, omdat men van mening is dat ook in Nederland het goed is om de nut en de noodzaak van Eerste Hulpverlening door "leken" onder de aandacht van het publiek te brengen.
T.z.t. zal er in de pers hiervoor aandacht worden gezocht.
EHBONOP


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2004, 16:58:54
Volgens mij krijgt iedere vereniging papieren met de vraag of ze wat willen organiseren. Tja, als je iets goeds binnen 10 weken wil organiseren, moet je volgens mij wel wat meer vrij hebben dan gemiddeld.

Christian


kader5701

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2004, 01:08:24
Volgens mij krijgt iedere vereniging papieren met de vraag of ze wat willen organiseren. Tja, als je iets goeds binnen 10 weken wil organiseren, moet je volgens mij wel wat meer vrij hebben dan gemiddeld.

Christian
Dat idee had ik ook al, zeker als je weet dat een vergunning in de gemeente Albrandswaard 6weken van tevoren moet worden aangevraagd. We organiseren wel wat, maar moeten een hoop ideetjes door tijdgebrek nog een jaartje in de koelkast zetten.
Ik houd jullie op de hoogte en ben benieuwd of er nog anderen zijn die ook bij een of ander betrokken zijn.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2004, 17:29:39
In wezen gaat het zo vaak op deze manier bij het Oranje Kruis of de federatie. Op het laatste moment komen er bijv prijswijzigingen binnen voor de opleiding eerste hulp, lekker als je net je rekeningen de deur uit hebt gedaan, of in ieder geval dan toch het prijzenoverzicht. Echt feeling met verenigingen hebben ze daar in elk geval niet. :-X

Christian


kader5701

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2004, 18:34:04
Voor kritiek op de diverse koepels zou je een aparte categorie aan kunnen maken, al betwijfel ik of dat genoeg zou zijn.