SOSA Failliet

Auteur Topic: SOSA Failliet  (gelezen 12517 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #20 Gepost op: 20 november 2010, 13:08:36
nou de kans voor de ravu om zijn wil landelijk op te leggen 998765

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 20 november 2010, 13:37:19
nou de kans voor de ravu om zijn wil landelijk op te leggen 998765

Hoe bedoel je? Leg eens uit....

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 20 november 2010, 14:23:36
Nou, het Koninklijke RAVU...... Ik begrijp Joffry heel goed, hoor!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 21 november 2010, 00:03:21
Nou, het Koninklijke RAVU...... Ik begrijp Joffry heel goed, hoor!

WM

Achja  de Royal RAVU.....   gelukkig wonen de meeste echte royals in de Hofstad en is er maar een echte royal GGD ;-)

voor degenen die wat minder goed zijn ingevoerd in de materie, de RAVU heeft nogal wat last (gehad) van een bepaalde pretentiedrang...wat gepaard ging en misschien nog wel steeds gaat,  met een vermeend groot ego. Of moeten we het plaatsen onder het kader ''zelfrealisatie''?...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 21 november 2010, 00:17:57
De politieacademie is een instelling die mensen opleidt die in dienst van de overheid gaan werken. Zodoende is het erg onlogisch om dat te gaan privatiseren. De ambulancesector is een grotendeels geprivatiseerde sector. De vergelijking met de politie gaat in mijn ogen niet helemaal op. Ik denk dat iedere ambulancedienst vrij moet zijn om te kiezen door welke opleidingsinstelling zij hun personeel laten opleiden en bijscholen. Daarbij vind ik wel dat er een vorm van kwaliteitsbewaking door de overheid moet plaatsvinden zoals bij andere opleidingsinstellingen ook gebeurt.

"Wildgroei" hoeft niet altijd een negatief effect te hebben op kwaliteit. Een bepaalde instelling moet geen monopolie krijgen een dergelijke positie zorgt in mijn ogen juist voor daling van kwaliteit waarbij er steeds meer geld gevraagd wordt voor steeds minder. Dit is zeker het geval wanneer een instelling niet commercieel is. Er zijn een groot aantal voorbeelden. Een aantal van deze voorbeelden zijn te vinden in de zorgsector.

Met zo'n redenatie is er dus reden genoeg om alle politieacadmeies en scholen te gaan privatiseren....maar ik denk niet dat men daar in die sector op zit te wachten. Alhoewel er met de grotere politiesector er wel degelijk meer concurrentie zal plaats kunnen vinden op gebied van de prijs en de kwaliteitverhoudingen. In een kleine sector zoals de ambulancezorg is dat stukken moelijker en is er meer geleide economie nodig.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 26 november 2010, 19:15:06
Zijn er al meer gevolgen bekend voor het failliete SOSA? Is er een officieel persbericht te vinden ergens? Mensen die nog in opleiding zitten of net zouden gaan beginnen, hoe wordt dit voor hun afgehandeld?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 26 november 2010, 20:19:18
Zijn er al meer gevolgen bekend voor het failliete SOSA? Is er een officieel persbericht te vinden ergens? Mensen die nog in opleiding zitten of net zouden gaan beginnen, hoe wordt dit voor hun afgehandeld?
Vandaag weer van meerdere mensen in die hoek gehoord dat het gewoon een hardnekkige roddel is, laat staan dat er een persbericht te vinden is.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 26 november 2010, 20:24:54
Nee, het is geen hardnekkige roddel. De ROC's zijn bij elkaar geweest om dit zelfs te bespreken. Lopende zaken worden nog afgehandeld in een noodplan dat 2 jaar geldt. Een doorstart in die 2 jaar is niet uitgesloten maar is nu niet de intentie.

WM (jaaa.. ik ben er nog)
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 26 november 2010, 20:28:06
Hmh, akkoord. Dan rijst bij mij wel de vraag wat het bezwaar is om de opleidingen over te laten nemen door het METS Center. Gedegen opleidingen zijn dan gegarandeerd en volgens mij valt het tegenwoordig mee met de bemoeienis van RAVU en verheffen ze zich minder boven de andere RAV's, zoals eerder gezegd.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 26 november 2010, 23:22:46
Vandaag weer van meerdere mensen in die hoek gehoord dat het gewoon een hardnekkige roddel is, laat staan dat er een persbericht te vinden is.

Tja, van horen zeggen is nogal een lastige materie.... maar aangezien Welsh Medic nogal dicht bij het vuur zit mag ik wel uit gaan van een expert-mening.